Praleisti ir pereiti prie turinio

SONY INTERVIU SU ATLIKĖJAIS

Martis Fridmanas (Marty Friedman)

Pagrindinis amerikiečių sunkiojo metalo grupės „Megadeath“ gitaristas (1990–2000). Nuo 2004 m. Martis gyvena Japonijoje. Jam patinka įvairūs muzikos stiliai, įskaitant JPOP.

Svarbiausia. Paprasta nešiojamoji garso įranga

Apsigyvenęs Japonijoje nuo 2004 m., Martis gyvena aktyvų muzikinį gyvenimą. Jis yra televizijos laidų vedėjas, atlikėjas, rašytojas ir įrašų studijos savininkas. Tai tik kelios jo veiklos. Štai ką jis sako apie didelės raiškos garso poveikį muzikos pramonei.

Interviu planas / Jokei Takuči (Yohei Takeuchi) nuotrauka

Kl. Atvykote iš Valstijų. Kada pirmą kartą sužinojote apie „Walkman®“?

Ats. Kai buvau paauglys. Tais laikais visi klausydavosi muzikos namuose arba koncertuose, o aš mėgau klausytis muzikos per didžiulę magnetolą, kurią nešiodavausi su savimi. Buvau sužavėtas, kai pirmą kartą pamačiau „Walkman®“.

Kl. Kokios muzikos jūs klausotės?

Ats. Paprastai klausausi tos muzikos, kurią šiuo metu kuriu. Jei ilgai sėdžiu studijoje ir klausausi, man pasidaro sunku suprasti, kas yra gerai, o kas blogai. Todėl mėgstu klausytis vaikščiodamas parke arba šventykloje. Tada įsivaizduoju, kad klausausi kieno nors kito sukurtos muzikos, ir galiu ją objektyviai įvertinti.

Kl. Atrodo, kad jūsų kūrybiniame darbe nešiojamasis grotuvas yra būtinybė. Ar jums patinka naudotis didelės raiškos garso grotuvu „Walkman®“?

Ats. Palyginti su mp3, jo žemo registro garsai yra daug melodingesni. Man svarbu, kad nešiojamoji garso įranga būtų tvirta ir ją būtų paprasta naudoti. Techniniai duomenys ir aukšta kokybė man nėra svarbiausia.

Kl. Ką jūs, kaip kompozitorius, manote apie didelės raiškos garsą?

Ats. Tiesa, kad naudojant CD ir suglaudintus garso failus kokybė yra prastesnė nei studijoje, tačiau aš niekada neskyriau tam daug dėmesio. Aš manau, kad negalima pamiršti paprastų žmonių. Kaip kompozitorius, dirbdamas naudoju kokybiškus garsiakalbius, tačiau baigęs klausausi kūrinio per pigius garsiakalbius ir reguliuoju garsą.

Kl. Jei didelės raiškos garso technologija taps vyraujančia, ar pasikeis gamybos procesas?

Ats. Jau netolimoje ateityje išmanieji telefonai bus suderinami su didelės raiškos garsu. Kai taip nutiks, tai bus naudinga ne tik gamybos sektoriui, bet ir visai muzikos pramonei, nes pinigai „pajudės“. Norint kurti gerą muziką būtinas finansavimas. Aš noriu, kad klausytojai leistų pinigus dėl muzikos, kuri jiems patinka. Jei žmonės išbandys šį „Walkman®“, jie norės ir didelės raiškos muzikos įrašų, o tai labai naudinga muzikos pramonei ir muzikantams.

Kl. Paskutinis klausimas. Ką jums reiškia muzika?

Ats. Muzika man labai svarbi. Vykdamas į negyvenamąją salą pasiimčiau tik nešiojamąjį grotuvą su milžiniška atmintimi. (Juokiasi.)

Čiomaras Šikura (Chiyomaru Shikura)

„Ko išties nori ir ką pirktų klausytojai – muzika, kurią išgirdus norisi ją turėti.“

Tiksliai taip, kaip norėjo atlikėjai

Klausydamiesi didelės raiškos garso mėgausitės studijos garso kokybę atitinkančiais subtiliais niuansais. Klausantis muzikos svarbi kiekviena detalė: pradedant signalu ir baigiant garsiakalbiais, o tokios pažangios technologijos kaip skaitmeninio konvertavimo į didesnę raišką technologija padeda sukurti išskirtinius klausymosi pojūčius.