Jesse McCartney „360 Reality Audio“ pirmasis klausymas

Kalbėjomės su Jesse McCartney apie gyvo pasirodymo žavesį, jo pirmuosius įspūdžius išbandžius „360 Reality Audio“ ir kaip jis priima puikias idėjas.

Bendradarbiaujant su LIVE NATION

Jesse McCartney

jessemccartney-stovi

Jesse McCartney, gimęs Niujorke, yra muzikos atlikėjas, dainų kūrėjas ir įvairiapusis aktorius. Būdamas 11 metų jis gavo 2 „Daytime Emmy“ apdovanojimus už dalyvavimą ABC laidoje „All My Children“ ir grojimą grupėje „Dream Street“, kuri pardavė daugiau nei 800 000 savo debiutinio albumo kopijų.
Sulaukęs 16 metų McCartney išleido pirmąjį solo albumą „Beautiful Soul“, kurio buvo nupirkta daugiau nei 1,8 mln. kopijų. 2008 m. jis kartu su Ryan Tedder parašė populiarųjį Leonos Lewis hitą „Bleeding Love“. Jis pasiekė pirmąją vietą 34 šalyse – tai pirmoji tokį rezultatą pasiekusi daina per dešimtmetį. Ji buvo nominuota „Grammy“ ir laimėjo ASCAP 2009 m. metų dainos vardą. Jesse singlas „Leavin‘“ iš trečiojo albumo „Departure“ buvo dažniausiai grojamas kūrinys JAV Top 40 radijo stotyse 2008 m. Kiti jo hitai yra „She’s No You“, „Body Language“, „How Do You Sleep“, „It’s Over“ ir „Shake“. Jis vaidino laidose ir filmuose, tokiuose kaip „Summerland“ ir „Keith“. Jis pasižymėjo ir kaip nereguliarus aktorius „Hannah Montana“ ir „Fear The Walking Dead“ serialuose. McCartney įgarsino Teodorą Alvino ir Burundukų filmuose, o šiuo metu vaidina Marvelio superherojų „Nightwing“ seriale „Young Justice“ 3.
2018 m. surengtas išparduotas koncertinis turtas, pavadintas dainos „Better With You“ pavadinimu. 2019 m. pradėta turo „The Resolution Tour“ JAV dalis, šio turo metu Jesse pirmą kartą atvyks į Pietryčių Aziją. Dabar jis rašo naują muziką, kuri bus išleista 2019 m. pabaigoje.

„Muzika yra mano pirmoji meilė“

– „LIVE NATION“

Dėkojame, kad sutikote su mumis pasikalbėti, Jesse. Pradėjote savo karjerą labai ankstyvame amžiuje. Kaip tada jautėtės ir kokią įtaką tai turi jums, kaip atlikėjui, šiandien?

JESSE MCCARTNEY

Na, aš užaugau labai muzikalioje šeimoje – tai visa mano šeima nuo senelių iki tėvų, brolio, sesers, pusbrolių ir pusseserių. Visi užaugo šalia meno, linkę į muziką, o ypač teatrą. Užaugau su tėvais, kurie paskatino mus susėsti šalia pianino ir dainuoti kartu, kartu klausytis senų albumų. Taip gavau savo pagrindus.

Kai man buvo septyneri ar aštuoneri, su tėvais eidavau į teatrą ir stebėdavau, kaip jie vaidina vietos bendruomenės spektakliuose, paremtuose, pavyzdžiui, Rogers ir Hammerstein kūryba. Galiausiai prisijungiau prie jų. Visa šeima kartu vaidindavome, pavyzdžiui, 500 sėdimų vietų Viktorijos stiliaus teatruose.

Netrukus keletas žmonių iš Niujorko atvyko į mūsų priemiestį ir pasakė: „Jūsų vaikas puikus. Galbūt jums reikėtų išleisti jį į Manheteną, gal kažkas iš to išeis.“ Galiausiai mama mane išleido ir ėmiau dalyvauti atrankoje į Brodvėjų. Po metų, o gal kiek mažiau, buvo mano pirmasis pasirodymas, kuriame vaidinau Luisą spektaklyje „Karalius ir aš“, o Haley Mills vaidino Aną.

Devynerių aš jau dalyvavau pirmajame savo nacionaliniame „Karaliaus ir aš“ ture. Tuo metu tai neatrodė kaip darbas. Na, man buvo mokama, bet tai dariau iš meilės – visiškai negalvojau apie komercinę pusę. Po 20 metų aš vis dar čia – vis dar darau tai. Ir darau todėl, kad man tai labai patinka. Dabar yra ir daugiau komercijos [juokiasi]. Bet tai yra ir, manau, visada bus mano pirmoji meilė.

– „LIVE NATION“

Kaip visa ta patirtis, kurią patyrei būdamas jaunas, paskatino tave tapti dainų kūrėju? Kaip dabar vertini savo dainų rašymo patirtį, sukauptą per visą karjerą?  

JESSE MCCARTNEY

Visada norėjau būti dainų kūrėjas. Man atrodo, kai man buvo 16, maniau, kad būsiu puikus dainų kūrėjas. Tiesą sakant, tikimybė, kad taip bus, yra menka, nes tokiu gyvenimo laikotarpiu sunku matyti save iš šono. Tuo metu buvau tiesiog paauglys, kuris susidurdavo su tais pačiais paaugliškais sunkumais, taigi tuo metu tavo supratimas apie pasaulį yra gana ribotas.

Manau, kad man prireikė laiko subręsti, pakeliauti, sutikti naujų žmonių, įsimylėti ir patirti nelaimingą meilę, patirti skausmą, sielvartą ir romantiką – viso to reikia norint pasisemti įkvėpimo rašant dainą. Dabar labiau nei bet kada anksčiau jaučiuosi galįs meistriškai rašyti dainas, nes dabar kaip niekada anksčiau jaučiuosi esantis pačiame jėgų žydėjime: aš apkeliavau pasaulį, susipažinau su daugybę kultūrų visame pasaulyje, buvau užmezgęs įvairių santykių. Taigi būtų galima sakyti, kad turiu daugiau išminties [juokiasi]. Manau, kad tai man padeda geriau ir nuoširdžiau rašyti dainas, ir jos yra suprantamesnės žmonėms.

– „LIVE NATION“

Ką jums šiandien reiškia muzikos kūrimas?

JESSE MCCARTNEY

Kaip ir sakiau, muzika yra mano pirmoji meilė. Po šiokios tokios pertraukos – trejus su pusę ar ketverius metus užsiėmiau kitais dalykais norėdamas išbandyti kitus kūrybinės saviraiškos būdus – kai prieš maždaug metus studijoje pradėjau šį naują dainų rinkinį, supratau, kad aš šiek tiek patobulėjau. Žinote, kai pažvelgiu į 16 metų amžiaus save ir paklausau savo sukurtų įrašų, suprantu, kodėl įrašų kompanija nenorėjo įtraukti vienos ar kitos dainos į albumą.

Manau, kad tai tam tikra kreivė ir kad aš vis dar tobulėju. Bet manau, kad šis paskutinis įrašų rinkinys iš tiesų atskleidė, ką galiu kaip lyrikas ir dainų autorius. Man patinka tai, ką darau.

Vienas mano mėgiamiausių dalykų yra tai, kad galiu ką nors parašyti ir iškart paskelbti bei vos per kelias minutes susilaukti pirmosios reakcijos iš grupės žmonių, kurie seka mano kūrybą jau daugelį metų. O kažkada tai nebuvo taip paprasta. Užtrukdavo ne vieną mėnesį norint suprasti bendrą nuomonę apie konkrečią dainą.

– „LIVE NATION“

Norime plačiau pakalbėti apie atsiliepimus, bet pirmiausia – ar muzikos kūrimas yra tai, be ko negalėtumėte gyventi?

JESSE MCCARTNEY

Visiškai. Žinote, tai yra klišė, bet tai tiesa – muzika yra universali kalba. Galiu nuvykti į Japoniją ir nors nekalbu japoniškai, bet atlikdamas kūrinį žmonių akyse matau, kaip jie jaučiasi. Pasirodymo viduryje ant scenos jauti tą energiją, kai nebūtina suprasti vienas kito – bet vistiek supranti vienas kitą.

Turbūt negalėčiau įsivaizduoti ryto be „Spotify“, kai geriu kavą. Automobilyje irgi klausausi – tai mano kasdienio gyvenimo dalis. Manau, kad tą patį galėtų pasakyti ir dauguma kitų žmonių.

– „LIVE NATION“

Ką jums reiškia muzikos atlikimas gyvai prieš tūkstančius gerbėjų?

JESSE MCCARTNEY

Geriausiai jaučiuosi koncertuodamas gyvai. Nuo scenos aš pradėjau, ir teatras buvo mano pirmasis iššūkis. Taigi ant scenos jaučiuosi labai gerai. Labai gera gyvo pasirodymo dalis yra tai, kad turi galimybę tiesiogiai pamatyti reakciją į dainą. Aš tuo vis labiau naudojuosi. Parašau dainą ir sugroju ją koledžo renginyje ar koncertinio turo metu. Tai daina, kuri nėra išleista. Iškart gali matyti, ar žmogui kažkas patinka, ar jie nieko nejaučia. Tai ir yra mano mėgstamiausia gyvo pasirodymo dalis.

Man labai patinka groti dainas, kurias jie visi žino. Hitų grojimas niekada neatsibosta, tada kai visi dainuoja kartu. Tai žodžiais neapibūdinamas jausmas. Bet dabar man taip pat patinka išbandyti naują kūrybą ant scenos. Tai mano naujausia mada, kai kažką parašau, užlipu ant scenos ir stebiu, ar publikai ta daina patinka.

– „LIVE NATION“

Kiek svarbūs jums yra jūsų gerbėjai?

JESSE MCCARTNEY

Man labai pasisekė, kad šiais laikais, kai žmonėms nuolat reikia vis kažko naujo, mano didžiausi gerbėjai liko ištikimi mano muzikai taip, kaip, atrodytų, nevisai būdinga šiems laikams. Mane tai žavi.

Manau, kad mano gerbėjai tikrai parodė savo tikrąjį veidą per pastaruosius pusantrų metų. Buvau padaręs ilgą pertrauką nuo muzikos, todėl būgštavau dėl naujų įrašų išleidimo. Juk nežinojau, kokia bus jų reakcija – galbūt jiems būtų visiškai neįdomu. O į pasirodymus jų susirinko rekordiniai skaičiai. Šiemet jau surengėme du išparduotus koncertinius turus. Tai puikiai parodė mano gerbėjų lojalumą man.

jessemccartney-groja-1
jessemccartney-groja-2

„Sony“ vizija, jų bendrovės svarbiausia idėja yra suteikti „kando“ pojūčius per garsą ir muziką... Man tai patinka“

– „LIVE NATION“

Dabar įrašinėjate naują albumą. Koks tas procesas ir kaip svarbu jums atiduoti visą save savo gerbėjams?

JESSE MCCARTNEY

Visų pirma gerbėjai gali iš tolo užuosti nesąmonę. Jie žino, kas autentiška tau – žino, kada iš tiesų bandai, o kada ne. Jei nieko nepaskelbiu kelias dienas, iš gerbėjų dažniausiai susilaukiu žodžių „tu išeini, tu palieki, tu ir vėl tai darai. Nedaryk to.“ Jie tikrai man neleidžia pernelyg atsipalaiduoti, ir man tai patinka. Esu dėkingas už tai.

Kaip kūrėjui ir kaip perfekcionistui man svarbu pristatyti kokybišką, puikiai skambantį produktą žmonėms, kuriems rūpi, ką darau. Noriu, kad jis skambėtų neįtikėtinai. Noriu, kad kūrinys būtų aukščiausio lygio, kokį tik sugebu pasiekti. Noriu, kad jis sukeltų skausmą, energiją ar romantiką. Noriu, kad dainos paveiktų mano klausytojus, nesvarbu, kokia tai emocija. Man svarbu, kad tai būtų kažkas, ką jie suprastų. Manau, kad tai svarbiausias dalykas muzikoje, todėl stengiuosi tai daryti kiek įmanoma geriau. Tai kūrybos dalis. Nedarau to šiaip sau – bandau atiduoti visą save.

– „LIVE NATION“

Dabar taip intensyviai kuriate muziką. Skaičiau, kad visa tai prasidėjo dėl gerbėjų reakcijos į „Better With You“ – singlą, kurį išleidote praėjusių metų pradžioje, kuris tiesiog buvo ir nieko nesitikėjote...

JESSE MCCARTNEY

Taip, pavyzdžiui „Here I Am“. Iš tiesų „Better With You“ buvo viso projekto variklis. Ši daina buvo tiesiog kažkas, ką norėjau patikrinti. Žinojau, kad noriu sukurti tam vaizdo įrašą su tam tikra koncepcija, kurią buvau sugalvojęs. Iš esmės tai tiesiog brangus turinys, bent jau aš taip įsivaizdavau. Tiesiog puiki daina su puikiu vaizdo klipu. Norėjau pamatyti, kas bus. Tačiau aš nebuvau pasiruošęs reakcijai. Tiesą sakant, dabar man sunku pabaigti dainų rašymą, nes aš keliauju ir koncertuoju tiek daug, o tai yra nuostabu.

Bet aš buvau parašęs tik keletą dainų, todėl bandau užbaigti projektą. Man tai tikrai patinka. Vis dėlto pradėdamas šį projektą negalvojau, kad parašysiu visą albumą, tačiau klydau. Dar trūksta kelių dainų, bet tikiuosi kad šiemet bus kažkas baigta.

– „LIVE NATION“

Gal galėtumėte papasakoti šiek tiek plačiau apie savo santykius su gerbėjais ir tai, kaip palaikote su jais ryšį?

JESSE MCCARTNEY

Viskas tik sustiprėjo, ypač per paskutiniuosius trejus ar ketverius metus. Socialiniai tinklai yra tokia svarbi platforma muzikai. Žinote, anksčiau, „Beautiful Soul“ laikais, kai išleidau savo debiutinį albumą, aplink tave sukdavosi daugybė žmonių – viešųjų ryšių komanda, rinkodaros komanda – ir jie tiesiog pasakydavo: „Gerai, darysime tai, tada skrisime ten, o tada duosi šį interviu“. Tie dalykai vis dar svarbūs, bet didžiausias įvykęs pokytis buvo socialiniai tinklai.

Dabar man nebūtina daryti daugelio iš tų dalykų, kuriuos reikėdavo daryti pasirašius sutartį su įrašų kompanija prieš 10–15 metų. Dabar galiu tiesiog paimti telefoną, „Instagram“ ar „Twitter“ tinkle paskelbti dainos, su kuria dirbu, 20 sekundžių įrašą ir iškart sulaukti atsiliepimų. Ir aš juos skaitau. Skaitau tiesioginius pranešimus valandą per dieną, atsakau savo gerbėjams, pasidomiu, kaip jiems sekasi. Galbūt tai asmeniniai išgyvenimai, o gal jiems nepatiko, kaip kažkas buvo padaryta, ir aš kalbu su jais apie tai, paklausiu, kas jiems nepatiko. Toks pokalbis vyksta čia ir dabar.

Žmonės turi tiesioginę prieigą prie manęs, o anksčiau to nebūdavo. Anksčiau artistą supdavo tam tikra mistika, tu stovėjai kitoje uždangos pusėje. Jie niekada nematė, kas vyksta už tos uždangos, suprantate? O tada tu išeini į priekį, atlieki savo pasirodymą. Dabar viskas apsivertė aukštyn kojomis. Gyvename pasaulyje, kuriame viskas sukasi aplink turinį. Čia 25 procentai muzikos ir 75 procentai tai, ką valgei pietums, ar ne? Manau, tai viską pakeitė, kalbant apie artisto ir klausytojo ryšį. Iš tiesų dabar svarbiausia – turinys bei galimybė žmonėms pažvelgti į tavo kasdienį gyvenimą ir iš tiesų su tavimi susipažinti.

– „LIVE NATION“

Kai išleidote savo naujausią albumą „Technicolor“, klausytojai sakė, kad tai yra „brandesnis jūsų garsas“. Kalbėjote apie tai, kaip norint pasiekti geriausią rezultatą reikia derinti naujų garsų paieškas ir semtis įkvėpimo iš savo ankstyvosios muzikos. Ką tai jums reiškia šiandien ir kaip tai susiję su muzika, kurią šiuo metu kuriate?

JESSE MCCARTNEY

Tinkamas įrašo skambesys priklauso nuo to, ko sieki. Noriu pasakyti, kad „Technicolor“ skambesys buvo geras. Buvau kiek jaunesnis, kurdamas tą albumą bandžiau išgauti agresyvų garsą. Taikiausi į tą aštuntojo ir devintojo dešimtmečio pradžios popmuzikos garsą. Tai buvo duoklės atidavimas tuometinei popmuzikai.

Bet net ir dirbant prie dabartinio projekto, kažkas gali nutikti studijoje, kai visi tiesiog susižvalgo ir sako: „Nuostabu, tai skamba puikiai“. Esu savo paties aršiausias kritikas; prieš išleisdamas ką nors, stipriai tai kritikuoju kelis mėnesius. Aplink save taip pat turiu visą komandą – muzikalius žmones, kuriais galiu pasikliauti. Taigi sunku pasakyti, kada rezultatas geras, ir tai nėra geras atsakymas, bet tu kažkaip žinai. Tiesiog jauti.

Beje, kartais tu žinai, bet vistiek rezultatas visiškai blogas. Taigi tu nieko nežinai. Bet tai ir yra šio proceso grožis. Tu mąstai, tu tikiesi. Tada užlipi ant scenos, o žmonės abejingi. Taigi turi ir vėl pradėti nuo pradžių. Tačiau kartais parašai ką nors ir galvoji, kad tai skamba puikiai, ir ta daina tarsi ima gyventi savo gyvenimą, sukuriama nauja aranžuotė ar remiksas arba nutinka kažkas tokio, kad visi supranta, jog tai – puikus kūrinys.

Manau, kad kaip muzikantas ir dainų kūrėjas sieki geriausio, ir tu žinai, kaip to geriausio siekti. Viskas, kas nutinka po to, priklauso tik nuo auditorijos.

– „LIVE NATION“

Esate prodiuseris, o taip pat dainininkas ir dainų kūrėjas. Ar sudėtinga atskirti šias skirtingas disciplinas?

JESSE MCCARTNEY

Retai įrašinėju vokalą tą pačią dieną, kai parašau dainą, nes manau, kad daina turi gauti erdvės, kad galėtų pati atsiskleisti, ypač kalbant apie melodijas. Man atrodo, kad kuo ilgiau gyveni su daina, tuo labiau ji tampa sava, o tada kuo dažniau ją atlieki, tuo geriau ją atlieki. Tai labai svarbu iš melodijos pusės.

Kai nueinu į įrašymo kambarį, tiesiog įjungiu balso įrašymo režimą ir gerai žinau, ką galiu padaryti. Tiek metų praleidęs studijoje ir dirbęs su vienais iš geriausių vokalo prodiuserių pasaulyje, mačiau daugybę subtilybių, tai, kaip galima tarsi iškelti konkrečią eilutę arba nuslopinti tam tikrą dainos dalį. Manau, kad mano balsas yra ta dalis, kurią ypač ištobulinau per tuos visus metus.

Na o dirbdamas prodiuseriu įšoki į prodiuserio batus. Nusprendi, ko reikia kūriniui ir ko nereikia. Ėmiau išmetinėti vis daugiau elementų iš kūrinio ir palikti tik tiek, kiek būtina, kad daina būtų puiki.

Todėl kiekvieną dieną atlieki skirtingus vaidmenis, ir gali užtrukti ilgą laiką, kol pasieksi norimą rezultatą. Bet kaip tik tai man ir patinka daryti.

– „LIVE NATION“

Ar galėtum kaip prodiuseris šiek tiek papasakoti apie tai, kokią svarbą turi kūrinio ar įrašo garsas emociniam ryšiui su jūsų auditorija?

JESSE MCCARTNEY

Kai kurie iš mano mėgstamiausių visų laikų įrašų yra tie, kuriuose yra nedidelių garso efektų, pavyzdžiui, tų vokalo efektų, kuriuos darydavo Michaelas Jacksonas. Užaugau kasdien klausydamasis „Thriller“ ir visų kitų MJ įrašų. Mane patraukė tie nedideli dalykėliai, kuriuos girdėdavai kūrinio viduryje ir kurie dažnai neturėdavo nieko bendra su akordais ar melodijomis.

Tiesiog mane sudomindavo tie nedideli efektai arba tie „ta-ta“, kuriuos Prince'as darydavo gitara, ir tai tiesiog būdavo viena smulkmena, sugrota gitara. Ir kažkaip man tai tapdavo skiriamuoju dainos bruožu.

Man, kaip prodiuseriui, ir yra svarbiausia rasti tuos momentus. Kas tie maži elementai, kurie padeda patraukti klausytojų dėmesį? Manau, kad jų daugiau nei bet kada anksčiau įtraukiau į dainas, kurias šiuo metu išleidžiu. Manau, tas jaučiasi dainoje „Selfless“. Taip pat ir „Soul“. Dainoje „Better With You“ yra paprastas gitaros rifas, bet tai, kaip nustatėme atsikartojimą ir reverberaciją, yra viena iš labiausiai įstringančių kūrinio dalių.

Garsas yra vienas iš svarbiausių dalykų klausantis dainos, ypač pirmą kartą. Noriu, kad žmonės nuolat klausytųsi jos.

„Sony“ vizija, jų bendrovės svarbiausia idėja yra suteikti „kando“ pojūčius per garsą ir muziką. „Kando“ yra japonų kalbos žodis, reiškiantis emocinio ryšio galią arba emocijų patyrimą.

Man tai patinka.

jessemccartney-groja-3
jessemccartney-stovi

„Turiu tą retą galimybę būti kitoje viso to pusėje, ant scenos. Tai nepaprastas jausmas.“

– „LIVE NATION“

„Sony“ tikslas – perteikti emocinį ryšį per garsą ir muziką. Ar galite prisiminti atvejį, kai patyrėte tai per muziką, kai daina jus ypač sujaudino?

JESSE MCCARTNEY

Vieni iš mano įsimintiniausių dalykų įvyko, kai man buvo 4 ar 5 metai. Sėdėjau ant galinės sėdynės tėvo automobilyje, ir stebėdami spalvingus lapus važiavome per Konektikutą pas mano močiutę – ji gyveno vidury niekur, šalia ežero. Mes klausydavomės James Taylor‘o „Sweet Baby James“, ir prisimenu, kaip mėgau tą melodiją. Ji buvo pati gražiausia – ji mane užmigdydavo, bet taip pat ir pralinksmindavo. Ji suteikė man viską, ką tik galėtų suteikti daina, o tai tarsi ir yra „kando“, ar ne?

Tas albumas man buvo labai svarbus. Buvau vaikas ir galvojau, kad muzika yra magiškiausias dalykas pasaulyje, ir paklausęs tokio albumo nežinojau, ką dar galėjau daryti. Leisdavau jį nuolatos. Tiesą sakant, aš vis dar leidžiu jį nuolatos – šis albumas vienas mano mėgstamiausiųjų automobilyje [juokiasi]. Taigi manau, kad tada buvo pirmas kartas, kai patyriau turbūt tai, ką japonai vadina „kando“. Man patinka šis žodis. Dabar visada jį naudosiu.

– „LIVE NATION“

Ar jūsų gerbėjai taip reaguoja į jūsų muziką? Ar teko būti su gerbėjais ir matyti, kad jie emociškai sujaudinti to, ką jūs darote?

JESSE MCCARTNEY

Taip, ir manau, kad visai neseniai tai nutiko su „Better With You“ leidimu. Buvau taip ilgai atitolęs nuo muzikos, kad nemaniau, jog mano gerbėjai iš manęs tikėjosi naujo įrašo. „Better With You“ tiesiog turėjo tą nostalgijos jausmą, garso prasme jis man labai priminė mano vaikystės dienas, panašiai, kaip „Beautiful Soul“. Manau, kad jos garsas brandesnis, bet vis tiek ji turėjo kažką tokio, kas sužadino tą nostalgiją. „YouTube“ svetainėje ją žiūrėjo milijonai žmonių ir tai tarsi pradėjo viską iš naujo. Tai buvo emocinė reakcija į dainą, sukurtą menininko, iš kurio jie jau nieko nesitikėjo išgirsti. Buvo tikrai nuostabu matyti tą nepaprastai teigiamą reakciją.

– „LIVE NATION“

Kai tai atliekate gyvai, ar matote tą publikos emocinę reakciją?

JESSE MCCARTNEY

Tai tam tikra didybė – visi iškelia telefonus su žibintuvėliais, mojuoja jais. Žmonės taip stipriai reaguoja į tokias emocionalias vidutinio tempo balades. Tai tikrai vienas iš geriausių jausmų – stovėti ant scenos ir matyti tokią nuostabią žmonių reakciją į tokią naują dainą. Reakcija yra tokia pat stipri, kaip į kai kuriuos hitus, įtrauktus į populiariausiųjų sąrašus, o gal ir dar stipresnė. Tai tikrai šaunu.

– „LIVE NATION“

Turbūt yra nepakartojamas jausmas girdėti didžiulę minią žmonių dainuojant jūsų tekstus. Gal galėtumėte apibūdinti, kaip tai skamba ir kokias emocijas tai sukelia?

JESSE MCCARTNEY

Pats einu į pasirodymus ir esu muzikos fanas, todėl suprantu tą jausmą, kai išgirsti tuos pirmuosius kelis akordus dainos, kurią žinai ir kuri tau patinka, kuri iškart nukelia tave į tam tikrą gyvenimo tašką, nesvarbu, kada tas laikas buvo ir kiek tau buvo metų. Tai sukelia tiek daug prisiminimų vienu metu, kad tiesiog nori dainuoti kartu. Aš turiu tą retą galimybę būti kitoje viso to pusėje, ant scenos.

Tai nepaprastas jausmas. Iš tiesų, kai ateina tas momentas, kai būni bepradedąs kokią nors dainą, pažvelgi į visus ir ten prieš prasidedant akordams tvyro absoliuti tyla. Tada prasideda akordai ir visa auditorija tiesiog sprogsta. Visus sieja ta pati akimirka ir tada mintyse sakai: „Ir tu buvai ten. Tu atsimeni, tu dalyvavai tą akimirką. Na, padainuokime kartu“. Tą akimirką mes susivienijame. Tai tikrai nuostabus jausmas.

– „LIVE NATION“

Būti koncerte yra vienas dalykas, tačiau girdėti muziką įrašytą ir atkuriamą yra visai kas kita. Kaip svarbu jums, kad gerbėjai girdėtų jūsų įrašytą muziką kaip įmanoma geriau?

JESSE MCCARTNEY

Manau, vienas iš dalykų, kurių siekiame kaip menininkai, yra sukurti tikrai gerą produktą ir pasiekti kuo švaresnį garsą. Kai esi perklausęs tiek daug įrašų per daugelį metų, supranti, kada muzika skamba šimtu procentų. Arba kai kažkas yra miglota, reikia paryškinti šį elementą arba reikia pataisyti tai, o gal ši dalis pernelyg išsiskiria iš visumos, tada tai trukdo sutelkti dėmesį į dainos tekstą.
Kai viskas sklandžiai susijungia, kai garsai puikiai subalansuoti ir kai pajuntate, kad dainoje viskas tobula, užplūsta palaima. Tai tarsi didžiausias pasiekimas, kai sukuri įrašą, kuris skamba kone tobulai.

Man be galo svarbu, kad mano gerbėjai patirtų tuos pačius pojūčius, kuriuos juntu aš, klausydamasis suvesto įrašo. Iš tiesų, aš suvedinėju garsą klausytojams! Noriu, kad jie išgirstų geriausią dainos versiją, nes muziką kuriu dėl jų. Juk jei esi kepėjas, nekepsi duonos bet kaip ir nepardavinėsi jos klientui – norėsi, kad ji būtų tobula. Nežinau, kodėl sugalvojau tokį palyginimą, bet tai tiesa.

– „LIVE NATION“

Šiais laikais tiek daug muzikos klausomasi ausinėmis. „Sony 360 Reality Audio“ yra įtraukianti garso technologija, kuri atkuria visą garso sferą ausinėse. Ar ta galimybė taip stipriai įtraukti klausytoją į savo muziką yra kažkas, į ką norėtumėte įsigilinti?

JESSE MCCARTNEY

Nekantrauju tai išbandyti. Dar negirdėjau, kaip tai skamba. Bet manau, kad tai bus visai kito lygio pojūčiai. Žinote, nesvarbu, kas tai – jei tai pagerina muzikos klausymosi pojūčius, aš noriu tai išbandyti.

– „LIVE NATION“

Skaičiau frazę, kurią kartais naudoji: „Sakyk taip geroms idėjoms“. Skamba taip, lyg esi atviras naujoms technologijoms ir naujiems dalykams.

JESSE MCCARTNEY

Šimtu procentų. Jei tai pagerina meno kūrinį ir klausytojui dėl to smagiau klausytis muzikos, kaip kas nors galėtų tam prieštarauti?

– „LIVE NATION“

Kai įrašinėjate, ką tinkamas garsas tinkamu metu gali duoti dainai?

JESSE MCCARTNEY

Kai kuri dainą, kai bandai kažką išgauti, kartais tereikia vieno papildomo dalykėlio, kad pasiektum norimą rezultatą. Kartais tai vokalas ar būgnų ritmas, o kartais – garso efektas. Niekada nežinai, kas tai bus. Tačiau tas vienas dalykas gali nulemti skirtumą tarp labai įsimenamos dainos ir tos, kurią žmonės greitai pamirš. Manau, kiekvienas muzikantas bando rasti tą elementą, ypač popmuzikoje.

Visada to ieškome, klausiame, kas patrauks tą dėmesį. Kas padės perkelti dainą į kitą lygį? Būtent darbas studijoje ir sukasi aplink šį aspektą. Tai naujų garsų ieškojimas ir analizavimas, keistų idėjų bandymas ir daugybė nesėkmių. O tada tikiesi to momento, kai visi džiūgauja: „Taip, to ir reikėjo! Girdėjai? Kaip tik tai, ko reikėjo!“

Neseniai dirbome prie vokalo, jį pagreitinome ir jis įgavo „burunduko“ efektą. Mes jį sukarpėme milijonu skirtingų būdų, tada jį apsukome ir įkėlėme į vokoderį ar sintezatorių – mums pavyko gauti keistų garsų. O tada vieną ar du kartus panaudojome šį efektą dainoje. Būtent jis ir yra ta dalis, kurios laukia žmonės. Tai įstringa galvoje. Geriausias būdas tai apibūdinti – smulkūs elementai, kai galvoji „ei, kas čia?“. Man tai patinka. Man patinka tas jausmas, kai tai išgirstu.

– „LIVE NATION“

Tas apibūdinimas leidžia suprasti, kaip sudėtinga gali būti dirbti studijoje siekiant to vieno puikaus garso.

JESSE MCCARTNEY

Vienai akimirkai, visiškai.

– „LIVE NATION“

Grįžtant prie suvedimo: ar galite apibūdinti, ką tinkamas suvedimas gali duoti klausytojui, kai jis klausosi kūrinio?

JESSE MCCARTNEY

Pagrindinis dalykas klausantis įrašo man yra tai, kad niekas neišsišoktų. Kad niekas netrukdytų dainai. Niekas neblaškytų. Manau, kad per daugelį metų suderinau savo ausis, todėl esu galbūt jautresnis nei vidutinis klausytojas, bet aš klausau nuolatos, vėl ir vėl. Paklausau būgnų, tada tik lėkščių. Paklausau tik vokalo arba tik foninių garsų. Klausau, ar kas nors neišsišoka, o tada labai nutylinu garsumą ir klausausi labai tylaus įrašo. Vėl klausau, ar kas nors neišsišoka.

Ei, bosinė gitara gerokai per garsi. Reikia ją patildyti keliais decibelais, pamažinti. O gal vokalas įraše pernelyg pasislėpęs. Reikia jį pakelti. Esu dainininkas, todėl stengiuosi, kad vokalas būtų pakankamai garsus. Nežinau, gal aš per daug savimeilis, bet toks jau esu [juokiasi]. Bet man svarbu, kad niekas nenukreiptų dėmesio nuo dainos. Manau, kad yra labai nedaug suvedimo specialistų, kurie tai daro puikiai. Bet suradus tokį, rezultatas būna puikus. Žinau, kad norint tai pasiekti, man reikėtų dirbti metų metus, todėl baigęs dainą perduodu ją į profesionalų rankas.

jessemccartney-groja-4
jessemccartney-groja-5

„Niekada anksčiau nebuvau užsidėjęs ausinių ir klausęs kažko tokio“

– „LIVE NATION“

[Po 360RA demonstracijos] Taigi ką tik išgirdote keletą dainų iš savo neseniai įvykusio pasirodymo, kurių įrašai suvesti naudojant „Sony 360 Reality Audio“. Koks buvo jūsų įspūdis?

JESSE MCCARTNEY

Nežinau, kokiais garso burtais jūs ten užsiimate, bet tai skamba kaip kažkas, ko dar nesu girdėjęs. Aš labai sužavėtas. Atrodė taip, tarsi mano daina buvo kažkoks milžiniško populiarumo filmo garso takelis. Tai skambėjo tiesiog neįtikėtinai. Niekada anksčiau nebuvau užsidėjęs ausinių ir klausęs kažko tokio.

– „LIVE NATION“

Ar jautėtės tarsi pasirodyme?

JESSE MCCARTNEY

Taip. Atrodė, tarsi tiesiai prieš mane buvo gyva mano versija. Taip pat atrodė taip, tarsi kartu su manimi šiame pasirodyme dalyvavo milijonas kitų žmonių publikoje – ypač man užmerkus akis. Tai buvo tokie įtraukiantys potyriai, kad jaučiausi tarsi pats stebėdamas gyvą pasirodymą. Tai buvo tiesiog neįtikėtina.

– „LIVE NATION“

Stebėjome, kaip klausėtės „Soul“ ir matėme kaip linksėjote galva – tikriausiai jums patiko?

JESSE MCCARTNEY

Taip. Iš pradžių tarsi bandžiau suprasti savo įspūdžius, nes tai labai skyrėsi nuo visko, ką buvau girdėjęs anksčiau. Taigi iš pradžių galvojau, kas tai yra, nesupratau, kas vyksta. O tada tai atrodė kaip – ar esate buvę Vaiduoklių name Disnėjaus pasaulyje, kai sėdite ant sėdynės ir negalite suprasti, koks tai garsas? Įvairiausi dalykai tiesiog išnyra iš niekur iš nugaros, tada iš priekio. Taigi garsas buvo visai nepanašus į nieką, ką buvau girdėjęs. Norint tai suprasti, tiesiog būtina pačiam išbandyti.

– „LIVE NATION“

Ar turite savo mėgstamiausią momentą „Soul“ „360 Reality Audio“ įraše?

JESSE MCCARTNEY

Taip. Priešpriedainio metu galite girdėti mano gitaristą Jakobą, kuris daro tuos stiprėjimus. Tie stiprėjimai keliauja iš priekio į galą, beveik nuo priekinio kairiojo kampo iki pat galinio dešiniojo kampo. Tokio dalyko negali išgirsti paprastomis ausinėmis. Tai tikrai puikus jausmas.

– „LIVE NATION“

Kaip jums patinka tai, kad jūsų gerbėjai gali mėgautis „360 Reality Audio“?

JESSE MCCARTNEY

Aš labai sužavėtas. Manau, kad jei mano gerbėjai tai žinotų, matydami mano reakciją, jie tikrai norėtų patirti tą patį. Tai iš tiesų yra kažkas, ką turi turėti kiekvienas. Nežinau, kaip kažkas galėtų nenorėti patirti to, ką aš ką tik patyriau. Dabar bus sunku grįžti prie įprasto klausymosi [juokiasi].

– „LIVE NATION“

Kaip vienu žodžiu apibūdintumėte „Sony 360 Reality Audio“?

JESSE MCCARTNEY

Hmmm. „Audiogazmas“. Nemanau, kad yra toks žodis – ką tik išgalvojau.

– „LIVE NATION“

Dabar taip.

JESSE MCCARTNEY

Taip.

– „LIVE NATION“

Ar manote, kad „360 Reality Audio“ ateityje galėtų turėti įtakos tam, kaip kuriate naują muziką?

JESSE MCCARTNEY

Įdomus klausimas. Suvedimo inžinieriai turbūt turės prisitaikyti prie šios technologijos. Tikrai, jei galėčiau studijoje sukurti taip skambančią muziką, tikrai tai daryčiau. Žinant, kad tokia technologija yra, tikrai norisi patyrinėti tas garso erdves, kurios gali taip pagerinti įrašą. Ateitis bus išties įdomi.

– „LIVE NATION“

Ar žinojimas apie „360 Reality Audio“ gali sukelti jums norą įrašyti naują gyvo pasirodymo albumą?

JESSE MCCARTNEY

Tikrai taip. Paskutinis mano gyvų pasirodymų albumas buvo sukurtas prieš daugiau nei dešimtmetį. Ir tiesą sakant, nebuvau juo labai patenkintas. Pamenu, galvojau, kad nesvarbu, kiek bandysi suvedinėti garsą, yra dalykų, kurių negali kontroliuoti, juk tai gyvas pasirodymas, sunku suvesti. Bet kai paklausau šių garsų, suprantu, kad turiu pabaigti savo albumą, kad galėčiau sukurti gyvo pasirodymo versiją [juokiasi].

– „LIVE NATION“

Kaip manote, ką įvertintų jūsų gerbėjai klausydamiesi jūsų muzikos šiuo formatu?

JESSE MCCARTNEY

Manau, kad žmonės pajustų, kiek laiko ir pastangų į viską sudėta, jei jie pagaliau galėtų išgirsti viską itin aiškiai, kiekvieną garsą dainoje. Kartais tam tikri garsai gali būti užgožti ir jų niekada negirdi. Tiesiog jei jie nebuvo paryškinti, jie nebuvo tinkamai užakcentuoti. Naudojant šią naują technologiją, jei galėtum iškelti tuos visus puikius dalykus, kuriuos sudėjome į kūrinį, manau, kad pojūčiai būtų pagerinti dešimteriopai.

– „LIVE NATION“

Kaip vertinate tai, kad „Sony“ matuoja jūsų ausis tam, kad „360 Reality Audio“ būtu pritaikytas jums ir patirtumėte geriausius įmanomus klausymosi pojūčius?

JESSE MCCARTNEY

Žinote, per daugelį metų daug kartų turėjau specialiai suformuotas įstatomas ausines, skirtas gyvam pasirodymui. Esu muzikantas, todėl bandau išsaugoti savo ausis – į ausis turi patekti tinkamas kiekis garso ir tinkamos kokybės garsas. Kiekvienas muziką girdi skirtingai. Kiekvienas turi tam tikrų dažnių, kuriuos išgirsta geriau nei kiti. O jei „Sony“ gali pritaikyti garsą tavo ausims ir ausų būgneliams, nuostabu – tiesiog nuostabu.

– „LIVE NATION“

Ko tikitės iš „Sony“ ateityje? Galbūt turite kokių nors norų?

JESSE MCCARTNEY

Nuostabu. Iš tiesų atrodo, kad visai netrukus grosime muziką kartu su „Sony“ mėnulyje. Nežinau, gal galėtumėte atsiųsti visų spalvų ausines? Tai būtų pradžia. Pradėsime nuo to.

– „LIVE NATION“

Gal dar yra kažkas, ką norėtumėte pasakyti apie „360 Reality Audio“?

JESSE MCCARTNEY

Jei gali žmonės suteikti tokį nuostabų produktą, kaip šis, kai gali pajusti garsą iš kiekvienos smegenų dalies – atrodo, lyg ši technologija puikiai žaistų su smegenimis – manau, kad tai pakeis viską. Manau, kad tai pakeis viską.

jessemccartney-klausosi-1
jessemccartney-klausosi-2
„360 Reality Audio“

Sužinokite daugiau apie „360 Reality Audio“ ir už šios novatoriškos garso koncepcijos slypinčią technologiją.

WH-1000XM3-ausines

Naudokite mūsų WH-1000XM3 triukšmą slopinančias ausines ir patirkite visus „360 Reality Audio“ pojūčius.