Dizaino vizijos virtimas tikrove

Interviu su „FE 50 mm F1.2 G Master“ kūrėjų komanda

Optinio dizaino vadovas aiškina, laikydamas XA objektyvą
Optinio dizaino aistra
Aiškindamas mechaninio dizaino vadovas laiko XD linijinius variklius
Autofokusavimas ir dizainas
Vertikaliai laikomo fotoaparato su prijungtu „FE 50 mm F1.2 GM“ objektyvu vaizdas
Patikimumas ir naudojimo paprastumas
Kūrimo koncepcija

Išties lengvai naudojamo F1.2 objektyvo kūrimas

Gaminio vadovas ir optinio dizaino vadovas / Atsuo Kikuchi

Aiškindamas optinio dizaino vadovas laiko „FE 50 mm F1.2“ objektyvą

– Kokių tikslų turėjote kurdami pirmąjį „Sony“ F1.2 objektyvą? 

Kikuchi: Rinkai esame pateikę daug didelės diafragmos fiksuoto židinio nuotolio objektyvų, tačiau žinojome, kad mūsų klientai visoje planetoje norėjo spartesnio didelės diafragmos objektyvo. Labiausiai norėta 50 mm standartinio „F1.2 G Master“ objektyvo.
 
Žinojome, kad kurdami didelės diafragmos F1.2 objektyvą turime išlaikyti „G Master“ serijai būdingus aukštus raiškos ir „bokeh“ efekto lygius bei užtikrinti, kad objektyvą naudoti būtų paprasta. Jei tiesiog siektume diafragmos dydžio ir objektyvas išeitų pernelyg didelis ir sunkus, prarastume objektyvo ir korpuso kompaktiškumą ir lengvumą, kuris yra esminis E tipo tvirtinimo pranašumas. Ir kad ir kokias puikias optines savybes turėtų, objektyvas, kuris negali užtikrinti geriausio fotoaparato korpuso automatinio fokusavimo sistemos veikimo arba apskritai negali naudoti automatinio fokusavimo, tikrai nepatenkintų klientų.

Norėdami sukurti greičiausią F skaičiaus automatinio fokusavimo objektyvą „Alpha“ istorijoje neprarasdami automatinio fokusavimo našumo ir išlaikydami lengvą valdymą bei mobilumą, turėjome išnaudoti moderniausias „Sony“ technologijas. Tikiu, kad šį objektyvą įsigiję klientai be puikių optinių charakteristikų bus nustebinti ir tuo, koks lengvas, greitais ir tylus yra šio didelės diafragmos F1.2 objektyvo automatinis fokusavimas.

Manau, kad šio F1.2 objektyvo atsiradimas „Alpha“ serijoje iš esmės pagerina kūrėjų fotografavimo galimybes. Tokį objektyvą ir mėgėjai, ir profesionalai gali naudoti įvairiose situacijose – nuo portretų ir vestuvių iki peizažų ir momentinių nuotraukų.

„Alpha“ serija jau turi „Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA“ objektyvą. Lyginant „FE 50 mm F1.2 GM“ objektyvą su juo pastebime, kad nors skirtumas tarp didžiausių diafragmų (F1.4 ir F1.2) atrodo mažas, iš tikrųjų jis nemažas: F1.2 objektyvo surenkama papildoma šviesa reikalauja maždaug 17 % didesnės faktinės diafragmos (skersmens) arba beveik 40 % didesnio diafragmos ploto, o tai sukuria didelių dizaino ir gamybos iššūkių kuriant kompaktišką F1.2 objektyvą.
 
Įveikdami šią problemą susidūrėme su daug naujų iššūkių.

Vienas iš jų – išlaikyti mažą priekinio objektyvo elemento dydį, nors objektyvas ir yra F1.2. Tam pritaikėme XA (ypatingus asferinius) objektyvus, „Sony“ unikalią technologiją. Tai leido apsieiti nedidinant priekinio objektyvo ir leido kruopščiai kompensuoti aberacijas, susidarančias didesnio skersmens objektyvuose.

Kas pilnai nuslopintume aberacijas, optimaliam aberacijų kompensavimui per visą fokusavimo atstumą (įskaitant minimalų) pasitelkėme nepriklausomai valdomą slankaus fokusavimo sistemą, kurią sudaro dvi fokusavimo grupės.

Fokusavimo pavara naudoja „Sony“ nuosavą XD (itin dinamišką) linijinį motorą, suderinantį didelę galią ir tylumą. Keturi tokie kompaktiški tiesioginės pavaros varikliai su tiksliu valdymu leido į fokusavimo grupių dizainą įtraukti kelis elementus, leidžiančius geriau kompensuoti aberacijas.

Rezultatas – objektyvas su „G Master“ lygio raiška, iš fotoaparato automatinio fokusavimo išgaunantis didžiausią greitį, tikslumą ir sekimo veikimą, bet turintis vos 108 mm (4 3/8 col.) ilgio ir vos 778 g (27,5 uncijos) svorio objektyvo korpusą – visai kaip dabartinis „Planar“ objektyvas. Labai didžiuojamės sukūrė anksčiau neregėtą F1.2 objektyvą ir tikimės, kad jis bus neapsakomai vertingas ir profesionalams, ir mėgėjams.

Optinio dizaino aistra
Stulbinanti raiška iki pat F1.2

Kikuchi: Siekiant pasiekti puikių optinių charakteristikų ir išlaikyti mažus F1.2 objektyvo matmenis, pasitelkti nuosavi „Sony“ XA objektyvai ir simuliavimo technologijos, skirtos raiškai, „bokeh“ efektui ir chromatinei aberacijai.
 
Iš esmės optinių charakteristikų gerinimo svarbiausia dalis – kaip sumažinti aberacijų.

Istoriškai 50 mm objektyvai paprastai naudodavo Gauss tipo schemą. Gauss tipo schemoje objektyvo elementų grupės simetriškai išdėstytos abiejose centrinės diafragmos pusėse, todėl abiejose diafragmos pusėse esančios aberacijos vienos kitas kompensuoja. Tai itin gerai tinka 50 mm matymo kampui, todėl dauguma ankstesnių 50 mm objektyvų naudojo tokį išdėstymą.

Tačiau tokia simetriška struktūra pati kompensuoja tik iškraipymo ir lauko kreivumo aberacijas, bet veiksmingai nekompensuoja, pavyzdžiui, sferinės aberacijos arba sagitalinių atspindžių. Trumpai tariant, toks optinio dizaino sprendimas nebūtų mums leidęs pasiekti didelių aberacijų kompensacijos savybių, kurių norėjome.

Kaip patyrę fotografų naudotojai žino, neįmanoma visame vaizde pasiekti didelės skiriamosios galios tinkamai nekompensuojant aberacijos. Tokie taškiniai šviesos šaltiniai kaip žvaigždės idealiu atveju turėtų būti sufokusuoti į tuos taškus, kur vaizde matomi, tačiau nepakankamai kompensuotos aberacijos gali jas priversti atrodyti kaip judančius paukščius arba sukurti spalvų sklaidą. Kovodamas su tuo naudotojas gali sumažinti diafragmą, tačiau tada nelieka prasmės naudoti didelės diafragmos objektyvą.

Kurdami šį objektyvą siekėme tokių optinių charakteristikų, kad naudotojai puikiai jaustųsi fotografuodami su didžiausia diafragma. Dėl to mūsų optinis išdėstymas dalinai „pažeidžia“ dizaino simetriją ir nuosekliai slopina aberacijas, kurias sunku nugalėti naudojant simetrišką objektyvą dizainą.

Paprastai tam, kad kompensuotų sferinę aberaciją ir sagitalinius atspindžius, simetriški objektyvai turėdavo didelius priekinius elementus, o juos sudarydavo daug elementų.

Naujasis mūsų optinis modelis naudoja vos tris XA (ypatingus asferinius) objektyvus, išvengia priekinio elemento skersmens išdidinimo ir išlaiko minimalų objektyvo elementų kiekį, taip pasiekdamas bendro kompaktiškumo. 

Objektyvo konfigūraciją demonstruojanti iliustracija
Objektyvo konfigūracijos diagrama

[1] Itin asferinis objektyvas (XA) 

Kaip sufleruoja žodis „asferinis“ pavadinime, XA objektyvo paviršiaus kreivumas nepastovus: jis kinta judant nuo elemento centro link krašto. Visų trijų šiame objektyve naudojamų XA objektyvo elementų formos buvo optimizuotos per kelias kartas naudojant „Sony“ nuosavą optinės simuliacijos technologiją.
 
Kaip galbūt jau žinote, „G Master“ serijoje naudojamų XA objektyvų paviršių tikslumas koreguojamas iki mažesnių už mikroną lygių. Didelė F1.2 diafragma ir didelis šio objektyvo išorinio elemento skersmuo pareikalavo ženkliai padidinti kiekvieno trijų naudojamų XA objektyvų gamybos etapo tikslumą, kad pasiektume reikalingos didesnės paviršiaus kokybės. Tai buvo didžiausia gamybos kliūtis, su kokia kada nors susidūrėme. Tačiau dizaino ir gamybos procesų integravimas pagerino kiekvieną etapą, o naujų technologinių iššūkių buvimas padėjo mums išlaikyti ir didelį skersmenį, ir didelį tikslumą.

Ypač XA objektyvas, aukščiau parodytoje objektyvo konfigūracijos diagramoje esantis antras iš priekio, daug prisideda mažinant priekinės dalies surinkime reikalingų objektyvo elementų skaičių, jo dydį ir svorį. Galimybė šioje padėtyje naudoti didelio skersmens asferinį objektyvą su tik „Sony“ pasiekiamu gamybos tikslumu buvo milžiniškas privalumas, kuriuo pagrįstas visas kompaktiško F1.2 objektyvo optinis dizainas.

Nuosava „Sony“ chromatinės aberacijos simuliavimo technologija panaudota optimizuojant stiklo medžiagų derinį. Tai leido radikaliai sumažinti chromatinių aberacijų ir spalvų sklaidos bei pasiekti aukščiausių raiškos ir kontrasto lygių nepaisant didelės diafragmos, taip išlaikant „G Master“ paskirtį.

Žiūrėdami į objektyvo konfigūracijos diagramą optiniai inžinieriai kartais gali galvoti „šis elementas mažai prisideda prie aberacijų korekcijos“ (juokiasi). Mano kaip inžinieriaus tikslas – pasiekti veiksmingiausios aberacijų korekcijos su mažiausiu objektyvo elementų skaičiumi, kitaip tariant, ieškoti sprendimų, kurie objektyvui suteikia kompaktiškumo, bet išlaiko jo optines charakteristikas. Kaip galite matyti iš aukščiau esančios „FE 50 mm F1.2 GM“ konfigūracijos diagramos, šis dizainas apsieina be energijos švaistymo ir nesileidžia į kompromisus: visų objektyvo elementų formos kruopščiai apgalvotos pagal jų indėlį šalinant aberacijas. Tikiuosi, kad kūrėjai pajus ir mėgausis išskirtinio optinio dizaino suteiktu kompaktiškumo ir optinių charakteristikų deriniu.

Unikalūs „Sony“ XA (ypatingi asferiniai) objektyvai
Optinio dizaino vadovas aiškina, laikydamas XA objektyvą
MFT diagramas rodanti iliustracija
MTF diagrama

[1] Kontrastas (%) [2] Atstumas nuo objektyvo optinio centro (mm)   [3] Maks. diafragma  [4] F8 diafragma  [5] Erdvinis dažnis   [6] 10 eilučių porų / mm   [7] 30 eilučių porų / mm  [8] Radialinės vertės  [9] Tangentinės vertės

F1.2 „G Master“ sukuria stulbinamai sklandų ir raiškų „bokeh“ efektą

Kikuchi: F1.2 objektyvai pagarsėję raiškiu „bokeh“ efektu, tačiau tai ne viskas, ką gali šis objektyvas, jis suteikia tobulą, sklandų ir kreminį „bokeh“ atspalvį pagal „G Master“ paskirtį. Ypač portretuose „bokeh“ efektas turi svarbų vaidmenį, kad objektas natūraliai išsiskirtų. „Bokeh“ yra itin jausminis dalykas, todėl jį sukurti sudėtinga, tačiau žinojome, kad norėdami patenkinti F1.2 „G Master“ klientų lūkesčius turime tai padaryti.
 
Nuo pat ankstyviausių dizaino etapų nuolat vykdėme „bokeh“ simuliacijas ir korekcijas, kad atrastume tobulą sferinės aberacijos lygį, kuris leistų optimizuoti ir „bokeh“ efektą, ir raišką neaukojant nė vieno iš jų.

Papildomai: gamybos metu elementų atstumai koreguojami su kiekvienu objektyvu, kad preciziškai suvaldytume sferinę aberaciją ir rastume tokią sudėtingą pusiausvyrą tarp priekinio vaizdo ir fono „bokeh“ ir sukurtume nuostabiai neutralų bendrą efektą.

Anksčiau paminėjau raišką ir XA objektyvų gamybą, tačiau paviršiaus tikslumo kontroliavimas iki mažesnių nei mikrono dydžio lygių taip pat nuslopina apvaliame „bokeh“ susidarantį svogūno žiedo efektą.

XA objektyvai: paviršiaus kokybė valdoma iki pat 0,01 mikrono lygio

[1-1] Įprastas asferinio objektyvo paviršius [1-2] Nepageidaujamas „bokeh“ rezultatas [2-1] XA (ypatingo asferinio) objektyvo paviršius [2-2] Puikus „bokeh“ rezultatas

Iliustracija, lyginanti paviršiaus nelygumus tarp įprastinių objektyvų ir XA objektyvų bei demonstruojanti „bokeh“ "svogūno žiedo" efekto skirtumus
Aiškindamas mechaninio dizaino vadovas laiko „FE 50 mm F1.2“

Mechaninio dizaino vadovas / Yuichiro Takata

Takata: Prie švelnaus ir gražaus „bokeh“ efekto prisideda ir 11 ašmenų apskrita diafragma. Šis diafragmos įtaisas sukurtas iš naujo, kad išlaikytų beveik apskritą formą net per du žingsnius nuo visiškai atviros.
 
Kadangi F1.2 yra didelė diafragma, įprastiniame jos dizaine diafragmos ašmenys irgi būtų dideli. Esant atvirai diafragmai, dideli ašmenys turi būti pastumiami į erdvę už optinio kelio ir faktinio skersmens, o tai didina išorinį pačio objektyvo skersmenį. Kad išlaikytume mažesnį diafragmos įtaiso dydį, turėjome viską iš naujo sukurti nuo pat pradžių – nuo ašmenų formos iki pavaros mechanizmo komponentų.

Diafragmos įtaisas itin svarbus diafragmos reikšmei ir ekspozicijai. Mažinant jos komponentus reikia didesniu tikslumu gaminti ir surinkti kiekvieną iš jų. Nuodugniai peržiūrėję apdirbimo ir surinkimo procesus sugebėjome pasiekti ir miniatiūrizacijos, ir aukštos kokybės.

Mechaninio dizaino vadovas aiškindamas laiko „Iris“ įrenginius
Diafragmos įtaisas
„FE 50 mm F1.2“ vaizdas iš priekio su keliais žingsniais priverta diafragma
Apvali forma išlaikoma net 2 žingsniais privėrus diafragmą
Linijinės pavaros: miniatiūrizacijos sprendimas

Takata: Norint pasiekti puikių optinių automatinio fokusavimo charakteristikų, buvo būtina, kad mechanikos ir programinės įrangos valdymo komandos glaudžiai bendradarbiautų.

Kaip aiškinau anksčiau, norint visame fokusavimo intervale išlaikyti puikias savybes buvo būtinos dvi fokusavimo grupės, sudarytos iš kelių elementų. O didelis F1.2 objektyvo skersmuo neišvengiamai padidino fokusavimo grupių svorį. Išaugęs fokusavimo grupių svoris sukuria rimtų fokusavimo greičio iššūkių ir daugiau triukšmo bei vibracijos darbo metu.

Kilo klausimas: kaip išlaikyti idealius raiškos ir „bokeh“ efekto lygius neaukojant automatinio fokusavimo spartos. Sprendimas šiam objektyvui atsirado pritaikius nuosavus „Sony“ tiesioginės pavaros „XD Linear Motor“ variklius.

Autofokusavimas ir dizainas
Didelis greitis, itin tikslus automatinis fokusavimas – net F1.2

Takata: Kuriant puikių charakteristikų F1.2 objektyvą didžiausias iššūkis buvo pasiekti itin didelio fokusavimo tikslumo, reikalingo mažam lauko gyliui.

Net F1.2 maksimalią diafragmą turinčio objektyvo negalima vadinti paprastu naudoti, jei jis nesuteikia išskirtinio automatinio fokusavimo tikslumo ir sekimo veikimo. Tačiau techniškai tai įgyvendinti labai sunku. Objektyvas naudoja įvairias technologijas ir technikas, kad pasiektų didelio greičio, itin tikslaus automatinio fokusavimo netgi itin mažame F1.2 lauko gylyje. Labiausiai prisideda keturi dalykai: slanki fokusavimo struktūra; XD linijiniai varikliai; keturi fokusavimo padėčių jutikliai; ir optimizuota dviejų fokusavimo objektyvų grupių svorio centrų pusiausvyra.

Slanki fokusavimo struktūra ne tik gerina optines charakteristikas; fokusavimo grupės suskirstymas į dvi taip pat sumažina kiekvienos grupės svorį ir padeda sukurti greitą ir tikslią automatinio fokusavimo pavarą.

Kita vertus, itin tikslus fokusavimas yra būtinas norint pasiekti geriausią F1.2 raiškos kokybę, o tam reikalingi itin tiksliai sinchronizuoti dviejų objektyvų grupių, kurios vis tiek yra palyginti didelės ir sunkios, judesiai. Tai pasiekta panaudojus „Sony“ nuosavus XD linijinius variklius, pasižyminčius didele galia nepaisant mažų matmenų.

Mažame F1.2 lauko gylyje visiškai nėra vietos klaidoms, todėl keturi padėties jutikliai naudojami sekti fokusavimo objektyvų grupes ir užtikrinti, kad tikslios jų padėtys žinomos visą laiką.

Galiausiai, kad būtų galima veiksmingiausiai ir ekonomiškiausiai naudoti XD linijinių variklių galią ir būtų lengviau subalansuoti dviejų fokusavimo grupių svorio centrus, tarp dviejų fokusavimo grupių įterpta fiksuota optinė grupė. Taip variklių veikimo taškas suderinamas su kiekvienos fokusavimo grupės svorio centru, maksimaliai išnaudojant galios perdavimo veiksmingumą ir pašalinant bereikalingus judesius, tokiu būdu dar labiau prisidedant prie didelio greičio, didelio tikslumo ir tylios automatinio fokusavimo pavaros sukūrimo. 

Pavarų valdymo vadovas ir „FE 50 mm F1.2“

Pavarų valdymo vadovas / Yuki Mizuno

Mizuno: Leiskite dar šiek tiek papasakoti apie fokusavimo pavarą.
 
Visų pirma, šis objektyvas naudoja keturis tiesioginės pavaros XD linijinius motorus, po du motorus kiekvienai iš dviejų fokusavimo objektyvo grupių.

Kiekvienas motoras sukurtas pagal „Sony“ nuosavos motoro dizaino simuliacijos duomenis. Motorų dizaino simuliacijos technologijų pažanga leido sukurti itin veiksmingus motorus, kurie sukuria pakankamai galios nepaisydami ženklių dydžio apribojimų ir yra itin patikimi įvairiose atšiauriose aplinkose. Galimybė sukurti motorus su šiam objektyvui optimaliai tinkamais duomenimis ir dydžiu prisidėjo prie jo kompaktiškumo, nedarant nuolaidų veikimui.

Paprastai rotacinio tipo pavaros naudojamos sunkių fokusavimo grupių valdymui, tačiau sukimąsi į linijinį judesį paverčiantys velenai ir krumpliaračiai neišvengiamai sukuria galios nuostolius. O daugybė mechaninių detalių gali sukurti triukšmą ir vibraciją.

Tai netiktų mūsų kuriamam puikių charakteristikų F1.2 objektyvui, todėl nusprendėme naudoti mažus, bet galingus motorus, kurie gali tiesiogiai linijiniu būdu valdyti fokusavimo grupes: pritaikėme XD linijinius motorus, pasižyminčius didele sparta, mažu triukšmingumu ir vibracija.

Vis dėlto, kadangi linijinio tipo motorai neturi greičio mažinimo mechanizmo, norint sukurti didelės spartos ir didelio tikslumo automatinį fokusavimą reikalingas itin jautrus valdymas.

Keturi anksčiau minėti jutikliai tiksliai aptinka fokusavimo grupių padėtis ir perduoda duomenis apie tai valdymo sistemai itin sparčiu grįžtamojo ryšio ciklu, kuris gerina jautrumą. Tam taip pat naudojama nuosava „Sony“ valdymo simuliacijos technologija. Daugybė objektyvo judėjimo ir sustojimo modelių nuodugniai ir pakartotinai simuliuoti, bandyti su realia technine įranga ir analizuoti. Galiausiai buvo atliktas derinimas, kad pavara judėtų sklandžiai ir optimaliai šiam lęšiui – nuo greitėjimo iki stabdymo.

Toks tikslus valdymas sumažina pavaros triukšmą ir vibraciją tiek, kad net gali kilti klausimas, ar objektyvas išvis juda. XD linijiniai motorai valdomi programine įranga, kad suteiktų daugiausia automatinio fokusavimo greičio ir jautrumo, leisdami mums sukurti kompaktišką objektyvą su nuostabiomis optinėmis charakteristikomis.

Aiškios „Sony“ ateities fotoaparatų vizijos pagimdytas objektyvas

Kikuchi: Norėčiau pakalbėti ir apie tai, kaip šis F1.2 objektyvas pilnai išnaudoja fotoaparato korpuso funkcijas. Visus svarbiausius komponentus „Sony“ kuria nuo pat įtaisų lygio, įskaitant vaizdo jutiklį, todėl fotoaparatai ir objektyvai kuriami pas mus vienu metu, kaip vientisa sistema. Kurdami keičiamuosius objektyvus galvojame ir apie būsimus korpusų pokyčius siekdami užtikrinti, kad objektyvai iš jų išgautų geriausias savybes.

Žinoma, šis objektyvas tobulai tinka naudoti su naujuoju „α1“, kuris anonsuotas 2021 m. sausį ir pasižymi 30 kadrų/s nuolatiniu fotografavimu, 8K raiška ir 4K120p didelės raiškos filmavimu. Tačiau stengėmės numatyti ir ateities fotoaparatų korpusų tendencijas. Mūsų tikslas yra kurti tokius dizainus, kurie užtikrintų maksimalų efektyvumą ne tik dabar, bet ir ateityje.

Patikimumas ir naudojimo paprastumas
Valdymas be kompromisų

Takata: Kurdami šį objektyvą nesileidome į kompromisus ir valdymo srityje, kad būtų galima jį naudoti profesionaliose situacijose.
 
Pavyzdžiui, nepaisant kompaktiško korpuso, adaptuojami fokusavimo užlaikymo mygtukai yra ir virš objektyvo, ir šalia jo. Tai suteikia tokius pačius valdymo pojūčius fotografuojant ir horizontaliai, ir vertikaliai.

Mizuno: F1.2 kūrėme galvodami ir apie rankinį fokusavimą, todėl skyrėme ypatingą dėmesį fokusavimo žiedo padėčiai, sukimo momentus ir sukimo pojūčiui. Šis objektyvas turi linijinio atsako rankinio fokusavimo sistemą, kuri tiesiogiai linijiniu būdu reaguoja į fokusavimo žiedo sukimą, kad užtikrintų tikslų fokusavimo keitimą reaguodama net į itin mažus fokusavimo žiedo judesius. Padėties tikslumo poreikis naudojant F1.2 diafragmą yra milžiniškas, tačiau sukūrėme jį patenkinantį objektyvą.

Pakankamai atsparus naudojimui profesionaliose aplinkose

Kikuchi: Objektyvas puikiai užsandarintas nuo purvo, dulkių ir vandens purslų. Dulkėms ir drėgmei atsparus dizainas suteikia naudotojams užtikrintumo.
 
Priekinis objektyvas padengtas fluoru, kad būtų atsparus purvui ir nuo jo būtų lengviau nuvalyti nešvarumus ir pirštų atspaudus.

Mizuno: Atsižvelgėme ir į aplinkos temperatūros svyravimus. Tokios mechaninių ir elektrinių komponentų savybės kaip pavaros galia kinta priklausomai nuo aplinkos ir temperatūros. Objektyvas turi programinę įrangą, kuri nuolat optimizuoja veikimą savarankiškai skaičiuodamas įvairius valdymo parametrus, kad išlaikytų tikslumą net sudėtingiausiomis sąlygomis.

Tai leidžia kūrėjams pasitikėti puikiomis charakteristikomis netgi fotografuojant atšiauriomis lauko sąlygomis, pavyzdžiui, itin šaltose ar karštose aplinkose.

Pagaliau: Anksčiau neregėtas F1.2 objektyvas

Kikuchi: Kaip optikos dizaineris aš neperdedu šį objektyvą vadindamas „G Master“ serijos kulminacija su išskirtine raišta ir „bokeh“ efektu. Nekantrauju, kada mūsų klientai patys patirs šio F1.2 objektyvo „bokeh“ efekto grožį ir didelę raišką.
 
Net būdamas F1.2 šis objektyvas pasiekia puikų kompaktiškumo ir nuostabaus veikimo balansą, o kai kurias jo savybes sunku apsakyti vien charakteristikomis. Raginu kūrėjus pačius jas išbandyti. Šis objektyvas turi visą „Sony“ technologijų spektrą, todėl kaip objektyvų inžinierius labai džiaugsiuosi, kai naudotojai juo fotografuos įvairiausias scenas.

Mizuno: Tai itin universalus objektyvas su daugybe galimų panaudojimų ir naudotojų, nuo profesionalų iki mėgėjų. Iki šiol tokio F1.2 objektyvo nebuvo. Jis puikiai tinka ne tik fotografuoti portretus ir vestuves, bet dėl puikių savybių automatinio fokusavimo nuostabiai fiksuoja trumpalaikes akimirkas ir seka sparčiai judančius objektus, pvz.: sporto renginiuose.

Takata: Šis kompaktiškas F1.2 objektyvas taip pat puikiai tinka filmavimui. Ar laikant rankose, ar ant stovo – puikus automatinis fokusavimas leidžia lengvai sekti objektus net F1.2 būdingame mažame lauko gylyje. O automatinio fokusavimo ir diafragmos tylumas kartu su sklandžiu, tiksliu ir jautriu rankinio fokusavimo žiedu daro jį patraukliu ir vaizdo fotografams. Tikiuosi, žmonėms patiks naujos vizualinės išraiškos filmuose formos.

Suteikdamas naujų būdų patirti fotografavimo meną, šis objektyvas išties įkūnija „G Master“ serijos vertę ir potencialą.