SEL2470GM
„G Master“
Interviu su inžinieriais
„Sony“ inžinieriai aptaria „G Master“ objektyvų koncepciją, pagrįstą technologinėmis naujovėmis ir neprilygstamu optikos dizainu.
„G Master“
„Sony“ inžinieriai aptaria „G Master“ objektyvų koncepciją, pagrįstą technologinėmis naujovėmis ir neprilygstamu optikos dizainu.
Gaminių planavimas
Akira Shiraishi
Shiraishi:
2013 metais, kai rinkai pristatėme seriją α7, gaminių asortimente pirmenybė buvo teikiama F4 kintamo židinio nuotolio objektyvams ir mažiems fiksuoto židinio nuotolio objektyvams, remiantis mažo dydžio ir didelio efektyvumo koncepcija. Gavome nemažai pirkėjų pageidavimų pateikti F2,8 kintamo židinio nuotolio objektyvų ir F1,4 fiksuoto židinio nuotolio objektyvų.
Tuo tarpu fotoaparatų korpusai jau patobulėjo nuo α7R, kai raiška buvo apie 36,4 mln. pikselių, iki α7R II su maždaug 42,4 mln. pikselių, taip pat buvo įdiegtas 5 ašių vaizdo stabilizavimas.
Vaizdo jutiklių technologija toliau žengia į priekį ir esame tikri, kad didelė raiška taps vis svarbesnė. „Bokeh“ efektas irgi labai svarbus, todėl abi ypatybės išliks paklausios. Taigi sukūrę didelės diafragmos F2,8 kintamo ir F1,4 fiksuoto židinio nuotolio objektyvus, pristatėme naują prekių ženklą, kurio svarbiausia ypatybė – didelės raiškos ir „bokeh“ efekto derinys.
„Sony“ išmano apie vaizdo jutiklių ateitį, todėl šis objektyvas liks tinkamas ir patobulėjus fotoaparatų charakteristikoms.
Trys naujo prekių ženklo „G Master“ gaminiai: įprastas kintamojo židinio nuotolio objektyvas FE 24–70 mm F2,8 GM, turintis fiksuoto židinio nuotolio objektyvų klasės raiškos charakteristikas esant bet kokiam židinio nuotoliui; portretams skirtas objektyvas FE 85 mm F1,4 GM, išsiskiriantis „bokeh“ efekto išgavimu nuo ryškiausio fokusavimo taško iki fono; bei kintamojo židinio nuotolio teleobjektyvas FE 70–200 mm F2,8 GM OSS, kuriuo didelė raiška pasiekiama nustačius teleobjektyvą, o „bokeh“ efektas fotografuojant portretą.
Šiuose objektyvuose įdiegtos pažangios technologijos, įskaitant mūsų XA (ypatingus asferinius) lęšių elementus. „Sony“ yra pirmaujanti vaizdo jutiklių gamintoja ir turi aiškią viziją, kaip ateityje tobulės vaizdo jutikliai. Mano nuomone, „G Master“ serija atspindės šią pažangą. Šie objektyvai ir po ilgo laiko bus tinkami.
Generalinio direktoriaus pavaduotojas, Objektyvų mechaninio dizaino skyrius
Masanori Kishi
Kishi:
Kurdami „G Master“ panaudojome XA (ypatingą asferinį) objektyvo elementą, kurio paviršiaus tikslumas – 0,01 mikrono. Visų pirma reikia paminėti, kad asferinius lęšius yra labai sudėtinga pagaminti, todėl mums buvo tikras iššūkis sužinoti, kokį paviršiaus tikslumą galėtume išgauti.
Iš tiesų, kurdami šią technologiją, bendradarbiavome su inžinieriais iš gamybos įmonės, priklausančios „Sony Global Manufacturing & Operations Corporation“, veikiančios Aičio prefektūroje, Japonijoje. Šioje įmonėje naudojama asferinių lęšių gamybos technologija, taigi galėjome peržiūrėti visus gamybos procesus nuo pačios pradžios ir tada įdiegti naująjį procesą.
Esu įsitikinęs, kad XA objektyvai, kuriuos mums galiausiai pavyko pagaminti, yra aukščiausios kokybės pasaulyje. Manau, kad juos taip ištobulinti mums pavyko todėl, kad galėjome pasinaudoti unikalia patentuota „Sony“ technologija ir jį kurti artimai bendradarbiaudami su gamybos įmone.
XA (ypatingas asferinis) lęšis pagerina kitų objektyvo elementų efektyvumą, kad būtų pasiekiama didelė raiška ir natūralus „bokeh“ efektas
Kurdami objektyvus, paprastai nesuteikiame visiems objektyvo elementams tokio paties efektyvumo ir jautrumo. Vietoj to optimaliai koreguojame dizainą, priskirdami vaidmenis kiekvienam objektyvo elementui. Panašiai ir „G Master“ atveju – kadangi turime XA objektyvo elementą, kurio didelis paviršiaus tikslumas, galime įdiegti tokias funkcijas kaip jautrumo ir aberacijos kompensavimas. Taip galime pasiekti, kad viso objektyvo raiška bus didžiausia nei kada nors anksčiau.
Manau, kad priežastis, kodėl „G Master“ gali pasiekti abi raiškas nuo vaizdo centro iki kraštų bei labai natūralų „bokeh“ efektą – mūsų sukurti XA objektyvo elementai, kurių itin didelis (0,01 mikrono) paviršiaus tikslumas. Nebūtų perdėta pasakius, kad „G Master“ nebūtų pavykę sukurti be mūsų XA objektyvo elementų.
Efektyvesnio prieštaringų elementų derinio kūrimas, MTF pagrindu pasirinkus 50 linijų porų milimetre dažnį
Kishi:
Kadangi didelė raiška ir puikus „bokeh“ efektas iš prigimties prieštarauja vienas kitam, labai sunku juos sujungti ir pasiekti, kad abu būtų nepriekaištingi. Kalbant apie raišką, kaip savo dizaino pagrindą užsibrėžėme MTF1 su 50 linijų porų milimetre dažnį – tai didžiausią iššūkį keliantis standartas iki šiol.
Didesnis erdvinis dažnis reiškia, kad objektyvas gali geriau atkurti subtilius kontrasto pokyčius. Siekdami šio tikslo, dizaino etape visiškai pašalinome daugelį optinių aberacijų, pavyzdžiui, chromatinę ir nesimetrinę aberaciją. Konkrečiai tariant, siekdami pašalinti aberacijas vaizdo kraštuose, pakartojome daugybę imitacijų, po truputį šalindami aberacijas, kol pasiekėme galutinį optikos dizainą.
Be abejo, didesnis erdvinis dažnis savaime negarantuoja, kad objektyvas bus geras, kadangi, atsižvelgiant į objektą, gali reikėti užfiksuoti daug mažo dažnio komponentų. Galiausiai, tikslas turėtų būti gerai atrodanti nuotrauka, todėl svarbu sukurti tokį dizainą, kuris būtų gerai subalansuotas nuo mažų dažnių iki didelių dažnių.
Objektyvo projektavimo etapu didindami raišką turime nuolat tikrinti „bokeh“ efektą. Tam naudojome „bokeh“ efekto imitavimą, kad įsitikintume, jog „bokeh“ efektui MTF charakteristikų pagerinimas neturėjo neigiamos įtakos.
Galima sakyti, kad objektyvo „bokeh“ efektas yra labai sudėtingas dalykas. Jis gali būti įvairių tipų, pvz., priekinis ir galinis, nuo artimo nuotolio iki tolimo nuotolio. Kadangi „bokeh“ efekto tipas taip pat skiriasi atsižvelgiant į židinio nuotolį, jo negalima įvertinti vien pagal imitavimą.
„Bokeh“ efekto imitavimas turi būti meistriškai integruotas, naudojant „Sony“ sukauptą patirtį ir žinias. Tokiu būdu nuolat siekiame išgauti „bokeh“ efektus, kurie mūsų klientams atrodytų puikūs.
„Bokeh“ efekto imitavimo vaizdai
Shiraishi:
Kalbant apie optikos dizainą, „bokeh“ efektui įtakos turi keli veiksniai, tačiau optikos kūrimo etape sudėtinga juos visiškai pašalinti. Galutiniai gaminiai pasižymi individualiais skirtumais, todėl „G Master“ serijos objektyvai gamybos metu atskirai tikrinami po vieną ir koreguojami, siekiant užtikrinti, kad užbaigtu gaminiu bus galima sukurti tobulą „bokeh“ efektą.
Norint atlikti tokias korekcijas, reikia įdiegti naują reguliavimo įrangą ir pačiame objektyve įtaisyti reguliavimo mechanizmą. Norint įgyvendinti šį apdorojimo etapą, reikiamomis priemonėmis būtina pasirūpinti iš anksto. Vis dėlto, „bokeh“ efektą reguliuodami tokiu būdu, galime savo klientams pasiūlyti aukščiausio lygio objektyvus. Manau, kad toks požiūris ir nusiteikimas yra svarbi „G Master“ filosofijos dalis.
Objektyvuose FE 85 mm F1,4 GM ir FE 70–200 mm F2,8 GM OSS pirmą kartą panaudotas 11 plokštelių diafragmos apskritimas α objektyvui. Sukurti dabartinę 11 plokštelių diafragmą įkvėpė poreikis „bokeh“ formas išlaikyti kuo labiau apskritas esant didelės diafragmos nustatymams. Dar vienas didesnio plokštelių skaičiaus privalumas – kompaktiškesnis diafragmos bloko dizainas, kai diafragmos skersmuo itin didelis.
Objektyvai gamybos metu atskirai koreguojami po vieną, siekiant užtikrinti, kad bus galima sukurti tobulą „bokeh“ efektą
„Bokeh“ efektas su 11 plokštelių diafragma
„Bokeh“ efektas su 7 plokštelių diafragma
Raiška ir „bokeh“ efektas optimizuojami kuriant optikos dizainą, o tada išbandomi naudojant „Sony“ pavaros technologiją
Kishi:
Netgi nustačius didelės raiškos ir „bokeh“ efekto pusiausvyrą bei pasiekus aukščiausio lygio charakteristikas, šiomis charakteristikomis nepavyks pasinaudoti, jei joms neprilygs fokusavimo tikslumas. Dėl šios priežasties buvo būtina išgauti didžiausią įmanomą tikslumą. Siekdami kuo geresnių objektyvo charakteristikų, optikos dizaineriams jį tobulinant kiek tik įmanoma, „G Master“ neįtikėtinų fokusavimo galimybių pasiekėme suderindami naujoviškas „Sony“ pavaras, sukurtas pagal mūsų patentuotą technologiją, su mechanizmais, optimizuotais pagal kiekvieno objektyvo optines charakteristikas.
FE 70–200 mm F2,8 GM OSS fokusavimo objektyvo svorio problema buvo išspręsta fokusavimo grupę, kuri paprastai yra vienas elementas, padalijant į dvi atskiras fokusavimo grupes. Taip paskirstomas svoris. Be to, fokusavimo grupėms įtaisius nepriklausomas pavaras ir jas valdant atskirai, objektyvas tolygiau fokusuoja ne tik fotografuojant, bet ir filmuojant. Padalijus fokusavimo grupę į dvi dalis taip pat sukuriama slanki konstrukcija, dėl kurios galima veiksmingai koreguoti įvairias aberacijas esant bet kokiam atstumui iki objekto. Slanki konstrukcija, valdoma visiškai nepriklausomai, suteikia galimybę atskirai reguliuoti kiekvieno objektyvo elemento padėtį ir nustatyti tinkamiausią taip, kaip nėra įmanoma esant įprastai slankiai konstrukcijai, taigi galima maksimaliai išnaudoti objektyvų charakteristikas.
1. Žiedo pavaros SSM 2. Linijinis variklis
Įdiegus pažangią pavaros technologiją fotografavimo stilius dabar visiškai kitoks
Be to, FE 85 mm F1,4 GM ir FE 70–200 mm F2,8 GM OSS yra įtaisytos naujos kartos žiedo pavaros SSM variklio sistemos, optimizuojančios žiedo pavaros SSM variklius, A tipo tvirtinimo objektyvuose naudotus kontrastiniam AF neveidrodiniuose fotoaparatuose su keičiamuoju objektyvu. Neveidrodiniams fotoaparatams su keičiamuoju objektyvu, kuriuose naudojamas ir kontrastinis AF, fokusuojant reikia mažos slankiojamosios pavaros, o tai reiškia, kad būtinas tolygus sukimasis.
Tolygesnis žiedo pavaros SSM sukimasis užtikrinamas rutuliniais guoliais. FE 85 mm F1,4 GM taip pat įtaisyti du padėties jutikliai, kurie tiesiogiai aptinka ir valdo fokusavimo lęšį. Dėl puikaus žiedo pavaros SSM, dviejų padėties aptikimo jutiklių ir pažangaus pavaros algoritmo lęšio padėtį galima valdyti 1 mikrono lygmeniu, todėl AF yra išskirtinai tikslus.
Kishi:
Labai tikiuosi, kad žmonės išbandys akių aptikimo AF (automatinio fokusavimo) funkciją, sufokusuojančią objekto akis, naudodami objektyvą FE 85 mm F1,4 GM su serijos α7 fotoaparatu, kadangi išbandę tikrai supras, koks didelis yra šio objektyvo fokusavimo tikslumas. Tradiciniai 85 mm F1,4 objektyvai, kadangi jų lauko gylis mažas, kartais nevisiškai sufokusuodavo akis nustačius AF.
Daugelis profesionalų naudoja rankinį fokusavimą, norėdami tiksliai sufokusuoti 85 mm F1,4 objektyvą, todėl manau, jog puiku, kad galėjome tai palengvinti ir sudaryti galimybę pasiekti tokį tikslumo lygį nustačius AF. Nepaisant fakto, kad 85 mm F1,4 yra objektyvas, kurio lauko gylis visai nedidelis, pasiekėme pakankamą tikslumą ir sukūrėme tokius fokusavimo lęšius, kad fotografai galėtų sufokusuoti ne tik vyzdį, bet ir akių vokus, blakstienų galiukus, vyzdžio paviršių arba atspindį, atsižvelgdami į savo norus.
Galimybę pasiekti tokį tikslumo lygį mums suteikė šiuose objektyvuose įdiegta naujoviška pavaros technologija. Manau, kad taip fotografavimo stilius taps visiškai kitoks, kadangi iki šiol fotografams reikėjo sutelkti dėmesį į tikslų fokusavimą, o dabar jie galės laisvai keisti matymo kampą ir leisti objektui judėti, vyzdžius išlaikydami sufokusuotus.
Akira Shiraishi pranešimas
Man ypač patinka FE 85 mm F1,4 GM. Prieš dešimt metų daviau interviu apie 85 mm F1,4 A tipo tvirtinimo objektyvą: 85 mm F1,4 išsiskiria iš kitų α objektyvų ir pasižymi ypatingomis specifikacijomis. Mano nuomone, tai puikus objektyvas, galintis atstovauti α prekių ženklui.
Kurdamas šį naująjį 85 mm F1,4, norėjau sukurti tobulą objektyvą, kuris pranoktų visus iki šiol buvusius objektyvus. Manau, kad būtent tai mums ir pavyko pasiekti, bei tikiuosi, kad kiti mums pritars, jog FE 85 mm F1,4 GM yra puikus. Rimtai atsižvelgdami į F4 serijos naudotojų atsiliepimus, galime patobulinti kitų dviejų mūsų „G Master“ serijos objektyvų charakteristikas: FE 24–70 mm F2,8 GM ir FE 70–200 mm F2,8 GM OSS. Tikiuosi, kad F4 serijos naudotojai išbandys šiuos naujus F2,8 modelius.
Masanori Kishi pranešimas
Iki to momento, kai vienu metu buvo išleisti šie trys išskirtiniai objektyvai, pažymėti naujuoju prekių ženklu „G Master“, mes visi, kurie prisidėjome prie jų kūrimo, nuolat kėlėme kartelę, į kiekvieną objektyvą stengdamiesi įtraukti viską, kas įmanoma, įskaitant itin tikslų valdymą, ir nesileidome į kompromisus. Nuo serijos α7 išleidimo išgirdome daugybės profesionalų nuomonę ir gavome daug naudingos informacijos.
Šiuos gaminius rinkai pateikėme įdėję darbo į kiekvieną detalę, ištobulinę valdymą, charakteristikas ir kitas ypatybes pagal minėtų naudotojų atsiliepimus. Esu tikras, kad sukūrėme tokius objektyvus, kuriuos galiu drąsiai rekomenduoti, todėl būsiu laimingas, matydamas, kaip žmonės smagiai leidžia laiką jais fotografuodami. Tikiuosi, kad žmonėms patiks dar nematytas didelės raiškos ir nuostabaus „bokeh“ efekto derinys, būdingas šios naujosios serijos „G Master“ gaminiams.
NAUJI GAMINIAI
Pažangiausiuose fotoaparatuose naudojami didelę raišką ir įspūdingus „bokeh“ efektus perteikiantys objektyvai nepriekaištingai veiks ne vienerius metus.