„Alpha Universe“ istorijos detalės

Judėjimo galia

Virgo Haan

Ar kada nors naršydami „Instagram“ stabtelėjote prie portretinio vaizdo, o po sekundės ar dviejų objektas mirktelėjo? Jei taip, tikriausiai esate matę kinografiją – nejudančio ir judančio vaizdo kombinaciją. Pirmą kartą ją pamatę, galite gerokai nustebti, nes jūsų smegenys bando suprasti, ką matote. Būtent dėl šio dėmesio išpopuliarėjo kinografijos, ypač prekės ženklams varžantis dėl jūsų labai riboto internetinio dėmesio.

virgo haan sony alfa 7RII raudoną suknelę vilkinti moteris sėdi prie raudono stalo su derančiu stalo ventiliatoriumi

© Virgo Haan | „Sony“ α7R II + FE 85 mm f/1.4 GM | 1/125 sek., esant f/2.2, ISO 320

Vienas iš kinografijos meistrų yra Virgo Haanas. Iš pradžių talkinęs fotografams, galiausiai jis pakeitė karjerą ir įsidarbinimo reklamos agentūroje, kurioje jis daugiau išmoko apie besivystantį internetinės rinkodaros pasaulį bei tai, kaip patraukti žmonių dėmesį. Tačiau vienu iš kinografijos lyderių jam padėjo tapti šiek tiek netikėtas įkvėpimo šaltinis – Haris Poteris.

„Maždaug 2011 metais pamačiau Hario Poterio filmą, – aiškina jis, – ir jame veikėjai skaitė laikraštį, kurio puslapyje atgijo vaizdai. Supratau, kad būtų labai šaunu, jei kažkaip galėčiau sukurti panašiai veikiančius vaizdus.“

Sėkla pasėta, bet kas toliau?

„Po kelių mėnesių, – pasakoja jis, – perskaičiau straipsnį apie du fotografus, Keviną Burgą ir Jamie Becką, kurie iš esmės išrado šią naują fotografijos koncepciją – kinografiją. Aš iškart supratau, kad turiu pabandyti jas sukurti.“

virgo haan sony alfa 7RII geltonus marškinėlius vilkinti moteris prieš geltoną stalą laiko derantį vandens purškiklį

© Virgo Haan | „Sony“ α7R II + FE 85 mm f/1.4 GM | 1/125 sek., esant f/2.2, ISO 320

Kinografijos koncepcija yra gana paprasta. Įsivaizduokite du sluoksnius: viršutinis sluoksnis yra nejudanti nuotrauka, kurios dalis yra iškirpta. Tarkime, tai portretas, o iškirpta dalis yra objekto akis. Po šiuo viršutiniu sluoksniu yra judesio sluoksnis, kuris yra identiškas, išskyrus tai, kad judesio sluoksnis rodo mirksintį objektą. Iškirpta dalis viršutiniame sluoksnyje atskleidžia judesį apatiniame judesio sluoksnyje. Galutinis rezultatas šiame pavyzdyje? Matome, kad objektas mirksi, bet nėra jokio kito galvos ar veido raumenų judesio.

Kalbant apie kinografijų kūrimą, esama daugybė subtilybių. Žinoma, įrašant vaizdą rėmelis turi visiškai nejudėti, todėl būtina naudoti trikojį. Objektai taip pat turi visiškai nejudėti, išskyrus tą judančią dalį, todėl juos galima laikyti vienoje vietoje paremiant stovais ar kitomis laikinomis atramomis.

virgo haan sony alfa 7RII alyvinę palaidinę vilkinti moteris įdėmiai žiūri į virš jos laikomą didelį indą

© Virgo Haan | „Sony“ α7R II + FE 85 mm f/1.4 GM | 1/125 sek., esant f/2.2, ISO 320

Tada dar galima kalbėti apie patį judesį. Virgo aiškina, kad yra trijų tipų ciklai, naudojami kinografijai kurti. „Dalykai, tokie kaip debesys, gali sukurti išblėstantį ciklą, kai galima pamažu stiprinti ar silpninti ciklą, kad atrodytų, jog debesis nuolat juda, – pasakoja jis. – Taip pat yra šokinėjantys ciklai, kai ciklas pasiekia tam tikrą tašką, o tada yra apverčiamas. Puikus pavyzdys – akies mirksėjimas. Objektas atsimerkia, tada klipas atsukamas į pradžią taip, kad jis prasidėtų ir baigtųsi toje pačioje vietoje. Dar yra staigaus nukirpimo ciklas, kai objektas būtinai turi pradėti ir užbaigti judesį toje pačioje vietoje. Šis tipas gali būti sudėtingiausias ir reikalauja daugiausia praktikos.“

Visa tai gali pasirodyti sudėtinga, bet technologija, leidžianti kurti kinografijas, pasiekiama visiems. Virgo naudoja „Sony α7R II“, kuris jam leidžia užfiksuoti tiek didelės raiškos nejudančius vaizdus, tiek 4K vaizdo įrašus su visiškai tais pačiais spalvų nustatymais. Tai leidžia tobulai suderinti nejudantį vaizdą ir pamatinį judantį vaizdą, kai Virgo redaguoja juos naudodamas „Adobe Photoshop“. Yra įvairių programų, kuriomis galima kurti pačias kinografijas, tačiau pradedantiesiems Virgo rekomenduoja pabandyti „Flixel“, kuri galima kaip mobiliųjų įrenginių programa ir kompiuterio programinė įranga.

virgo haan sony alfa 7RII rožinę palaidinę vilkinti moteris groja fleita prieš rožinį stalą

© Virgo Haan | „Sony“ α7R II + FE 85 mm f/1.4 GM | 1/125 sek., esant f/2.2, ISO 320

Kitos „Sony α7R II“ funkcijos, kurios padeda Virgo kurti savo kinografijas, yra akių aptikimo AF ir tyliojo fiksavimo režimas. Akių aptikimo AF net ir naudojant FE 85 mm f/1.4 GM objektyvą leidžia kaskart puikiai sufokusuoti akį, o tylusis užraktas padeda užtikrinti, kad objektų netrikdytų fotografavimas.

Nepaisant to, kad kinografijos skirtos žiūrėti internetu mažame ekrane, Virgo taip pat svarbu vaizdo raiška, ypač jam dirbant prie jo naujausio projekto, skirto mados žurnalui. „Nuotraukų serija turėjo būti ryški ir spalvinga, – sako Virgo, – bet taip pat norėjau, kad nuotraukos atspindėtų mūsų visuomenės perteklinį vartojimą. Jei pažiūrėsite atidžiau, pamatysite, kad nuotraukose veikėjai vazonuose augina tokius dalykus, kaip automobilius ir mėsainius. Šie vaizdai buvo atspausdinti kaip nuotraukos žurnalo puslapiuose, tačiau naudojant papildytos realybės programą savo išmaniajame telefone galima laikyti telefoną virš puslapio ir stebėti, kaip ekrane leidžiant kinografiją nuotrauka atgyja.“

Tokiu būdu beveik pavyksta realizuoti tą sceną, kurią Virgo pirmą kartą pamatė Hario Poterio filme prieš visus tuos metus.

Nuotraukos autoriai:

Padėjėjas: Jaanar Nikker
Modelis: Gertrud („E.M.A Model Management“)
Grimas ir plaukai: Maret Ubaleht
Drabužiai: Kriss Soonik, „Tallinn Dolls“, „Embassy of Fashion“

Atrinkti gaminiai

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

SEL85F14GM

FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

Susiję straipsniai

Virgo Haan
„Alpha Universe“

Virgo Haan

Estija

„Labai stengiuosi, kad sukurčiau darbus, didesnius už kasdienį gyvenimą.“

Peržiūrėti profilį


x