Pokalbis apie fotoaparatus su Bobu Martinu

„Sony“ tarptautinis sporto fotografas

Su daugiau kaip 30 metų patirtimi aukšto lygio sporto fotografijoje, Bobo Martino nereikia pristatinėti kaip vieno iš geriausių savo srities ekspertų. Prieš du metus, susidomėjęs visiškai tylios fotografijos idėja, Bobas pirmą kartą išbandė „α7R II“ ir nebesidairė atgal.

Mums neseniai pavyko susitikti su Bobu ir pasiteirauti jo apie mėgstamiausius „Sony“ fotoaparatus ir objektyvus.

bobas martinas „sony alpha 9“ šonu sėdinčio mo farah portretas žalių lapų fone

© Bobas Martinas | „Sony α9“ + FE 100–400 mm f/4.5–5.6 GM OSS | 1/500 sek. su f/5.6 , ISO 800

Ar galiu pasakyti, kad esate didelė technologijos mėgėja, bet tik tuo atveju, jei ji pagerina jūsų darbą? 

Naudoju visus įmanomus prietaisus, kurie padeda man tobulinti savo darbą – kodėl gi ne? Ėmiausi skaitmeninių fotoaparatų, kai šių kokybė ėmė gerėti, tą patį galiu pasakyti ir apie automatinį fokusavimą. Sisteminiai fotoaparatai, mano nuomone, dėl savo suteikiamų privalumų yra dar vienas didžiulis šuolis į priekį.

Pirmą kartą pamačiusi „Sony“ fotoaparatą iš karto jo užsinorėjau, nes jis buvo toks tylus, tačiau man nepatiko elektroninis vaizdo ieškiklis. Pasakiau sau, pakentėk, nes privalumai nusveria trūkumus. Dabar manau, kad tai svarbiausia šių fotoaparatų pardavimo priežastis ir būtent ta funkcija, be kurios negalėčiau gyventi. Jei fotografuoju portretus esant sudėtingam apšvietimui, galiu labai greitai peržiūrėti nuotrauką ir sureguliuoti nustatymus. O su tyliu užraktu mano subjektas net nežinos, kad tai darau! Galiu kalbėtis su modeliu ir įsitikinti, kad jis puikiai jaučiasi, tiesiog derindama nustatymus.

bobas martinas „sony alpha 9“ gimnastė visiškai pasilenkia, norėdama užsirišti kaspiną

© Bob Martin | „Sony α9“ + FE 400 mm f/2.8 GM OSS | 1/2000 sek. su f/3.5, ISO 3200

Tyliai veikiantis užraktas yra labai didelis pliusas. Dabar žmonės yra taip įpratę jį girdėti, kad kiekvienąkart išgirdę nustatys tam tikrą pozą ar veido išraišką, tačiau fotografuojant tyliai pranašumas atitenka fotografui: būtent jis pasako žmonėms, kada jie gerai atrodo, o ne išgirstas spragtelėjimas.

Galiu stovėti greta Tigerio Woodso ties 18-ąja duobute, šiam atliekant „Masters“ turnyrą laimėsiantį smūgiavimą, ir niekada jam nesutrukdysiu; jis net nežinos, kad aš fotografuoju su 20 fps.

Kaip jau ir sakiau, manau, kad fotoaparatų technologija patobulino sporto fotografiją, nes mes, fotografai, nebeturime jaudintis dėl technikos ir to, ar pagausime akimirką. Galbūt anksčiau ir buvo laikai, kai naujienų fotografai ir menininkai sporto fotografus laikė antraklasiais, nes viskas, ką mes darėme, tai tiesiog „fiksavome akimirkas“. Tačiau dabar, kai mums tiek daug padeda naudojama įranga, galiu susitelkti į meninę kompozicijos ir apšvietimo pusę.

bobas martinas „sony alpha 9“ prislėgtas slidininkas, susigūžęs prie finišo linijos po pralaimėjimo

© Bobas Martinas | „Sony α9“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/4000 sek. su f/5.6 ISO 2000

Ar buvo lengva pereiti nuo DSLR prie sisteminių fotoaparatų?

Ne, nebuvo. Prireikė kelių mėnesių, kol naudodamas „Sony“ fotoaparatą ėmiau jaustis patogiai. Daug metų dirbau su to paties prekės ženklo DSLR, jais galėjau naudotis intuityviai. „Sony“ naudojau kartu su savo DSLR ir palengva išdrįsau visiškai pereiti nuo vieno prie kito. Man ypač padėjo „Sony“ pasirinktinės funkcijos savybė, leidusi dažniausiai naudojamas ypatybes turėti visai šalia.

Be fotoaparatų technologijos, kuria jūs, kaip matome, esate labai patenkinta, gal galėtume pakalbėti apie objektyvus

Jei nuoširdžiai, pirmą kartą paėmus į rankas „Sony“ fotoaparatą mane domino tik jo tylumas – maniau, kad užteks naudoti savuosius DSLR objektyvus su adapteriu. Tačiau jie man pasirodė per dideli, o AF veiksmingumas netenkino, tad netrukus pradėjau naudoti „G Masters“.

Galbūt taip yra dėl to, kad nereikia plėtoti senesnės sistemos objektyvų, ar dėl to, kad juose naudojama naujausia optinė technologija, tačiau „G Masters“ objektyvai (ypač 70–200 mm f/2.8) yra gana įspūdingi ir daug pranašesni už kitus. Manau faktas, kad „Sony“ objektyvai buvo sukurti kaip „skaitmeniniai“ objektyvai, yra didžiulis privalumas – tai yra modernūs objektyvai, skirti moderniems fotoaparatams.

Be to, pastebėjau, kad „Sony“ objektyvai gali lengvai susitvarkyti su didelės raiškos jutikliais, o man tai reiškia, kad reikia rūpintis vienu dalyku mažiau. Net kai kurie iš „paprastesnių“ objektyvų, pvz., 12–24 mm f/4 G... kodėl jie nėra pažymėti kaip „G Master“ objektyvai, niekada nesuprasiu – jie neįtikėtinai ryškūs! Tą patį galiu pasakyti ir apie 24–105 mm f/4 G – tai dar vienas puikaus objektyvo pavyzdys.

bobas martinas „sony alpha 9“ dideliu greičiu lekianti olimpinė bobslėjaus komanda pjongčango olimpinėse žaidynėse

© Bobas Martinas | „Sony α9“ + FE 100–400 mm f/4.5–5.6 GM OSS | 1/80 sek. su f/5.6 ISO 3200

Panašu, kad turite daug skirtingų objektyvų! Kurie yra mėgstamiausi?

Kaip jau minėjau anksčiau, man labai patinka 70–200 mm f/2.8 „G Master“ ir jį naudoju itin dažnai. Be to, neseniai pavyko išbandyti 400 mm f/2.8 „G Master“ – tai tikriausiai pagrindinis objektyvas, kuriuo naudosis visi rimti sporto fotografai. Be nuostabaus optinio veikimo, didelis privalumas yra jo svoris – ypač tokiems fotografams kaip aš, kurie fotografuodami daug juda. Vienas man įspūdį palikęs dalykas yra tai, kaip puikiai jis veikia naudojant telekonverterį – tiek fokusavimo greitis, tiek ryškumas yra būtent tokie, kokie ir turi būti. Be to, jo priekis yra sunkesnis, tai padeda sukant jį į šoną ir norint padaryti netikėtą kadrą.

Prieš įsigydamas 400 mm, su savimi nešiojausi 100–400 mm „G Master“, ir turiu pripažinti, kad iš jo daug nesitikėjau. Ankstesnė patirtis mane atgrasė nuo didelio mastelio keitimo, tad kiek galėdamas naudojau tik fiksuoto nuotolio objektyvus. Galiausiai nusprendžiau išbandyti šį objektyvą Etiopijoje fotografuodamas Mo Farah. Jis dalyvavo keliuose TV interviu, o aš stovėjau toliau, bandydamas padaryti stambaus mastelio portretų. Buvau apstulbintas nuotraukų ryškumo ir dabar šis objektyvas visuomet su manimi.

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-9

α9 su viso kadro sluoksniuotuoju CMOS jutikliu

ILCE-9

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL100400GM

100–400 mm FE „G Master“ kintamojo židinio nuotolio teleobjektyvas

SEL100400GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2.8 GM OSS

SEL400F28GM

Bob Martin
„Alpha Universe“

Bob Martin

JK

„Sony α9“ – tylus fotoaparatas su akių aptikimo AF ir tiesioginiu vaizdo ieškikliu – man viską pakeitė iš esmės!

Peržiūrėti profilį

Susiję straipsniai


x