Istorijų pasakotojas

Amedeo Novelli

Fotografija yra komunikacijos menas. Gryniausia jos forma pasiekiama, kai idėja iš fotografo galvos nukeliauja į žiūrovo. Idėja gali būti bet kokia – sudėtinga arba paprasta, meninė, dokumentinė ar komercinė, tačiau tai, kaip aiškiai ji perduodama, priklauso tik nuo fotografo įgūdžių.

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 7RII“, ore užfiksuotas per grindinio akmenis šokinėjantis vyras

© Amedeo Novelli | „Sony α7R II“ + 55 mm f/1.8 ZA | 1/800 s esant f/2,0, ISO 400

Tai Amedeo Novelli puikiai žino iš fotožurnalistinės patirties, ir, pasitelkęs savo „Sony Alpha“ fotoaparatus bei objektyvus, jis tai pritaiko komerciniame ir su mada susijusiame darbe bei klientams kuria aiškias ir stiprias žinutes.

„Užsiimdamas komerciniu darbu savo klientams padedu jų vertybes perduoti per mano fotografiją – ir tai man labai patinka; vienas iš geriausių šio darbo aspektų – savo fotografinę viziją suderinu su prekės ženklo ir kampanijos vizija.“

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 7RII“, vyras tiltu eina link fotografo

© Amedeo Novelli | „Sony α7R II“ + 55 mm f/1.8 ZA | 1/2500 s esant f/1,8, ISO 200

Žinoma, tarp Amedeo ir kliento projekto gaires visada nustato komunikacijos agentūra ir „nukrypti nuo šių gairių nėra galimybės. Tačiau nuo to visada prasideda kiekvienas parengiamasis susitikimas ir ant šio pagrindo pradeda veikti fotografo kūrybiškumas.“

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 9“, mergaitė kabo ant krepšinio lanko, pagaminto iš neoninių lempučių

© Amedeo Novelli | „Sony α9“ + 35mm f/1.4 ZA | 1/160 s esant f/4,5, ISO 200

Kurdamas komercinį darbą Amedeo remiasi įvairiomis įtakomis, kurios jam padeda pasakoti vaizdines istorijas, tai yra perduoti idėjas. Jo senelis buvo jūrų laivyno inžinierius, keliavęs po pasaulį ir sukūręs tūkstančius fotografinių skaidrių, kurias jis Amedeo paliko „kartu su savo „Rolleiflex“ ir, svarbiausia, savo aistra vaizdui“.

Fotografu jis pradėjo dirbti beveik atsitiktinai, kai, vis dar būdamas universiteto studentas, išsiruošė pakeliauti po Pietryčių Aziją, o savo kelionę finansavo pardavinėdamas vaizdus žurnalams.

Kaip aiškina Amedeo, „fotožurnalistika mane išmokė, kad bet kokį projektą visada reikia pradėti nuo tinkamo pasiruošimo. Ruošiantis svarbu ne tik vaizdai ir idėjos – svarbiausia gerai suprasti istorijas, žmones ir prekės ženklus, su kuriais susiduriu.“ Jo teigimu, dirbti komercinį darbą reiškia, kad reikia pažvelgti į gaminio vertybes ir išsiaiškinti, kaip jas perteikti per vaizdą.

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 9“, mergaitė stovi priešais angelo sparnus, pagamintus iš neoninių lempučių

© Amedeo Novelli | „Sony α9“ + 24 mm f/1.4 GM | 1/160 s esant f/3,2, ISO 200

Amedeo priduria, kad, žinoma, nesąmoningai ar tikslingai, tačiau projektui įtakos padaro ir pats fotografas; „tai reiškia, kad kiekvienas fotografas kažko prideda prie kliento nurodyto pagrindinio recepto ir sukuria savo unikalią viziją. Tikrai manau, kad šiuose esminiuose ingredientuose dera kultūra, techninės žinios ir patirtis. Pavyzdžiui, aš pridedu savo aistros žurnalistikai ir informacijos perdavimui bei asmeninių socialinės ir gatvės fotografijos projektų elementų.“

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 7RII“, vaizdas iš paukščio skrydžio, kaip vyras žiūri į viršų ir atsispindi lange

© Amedeo Novelli | „Sony α7R II“ + 55 mm f/1.8 ZA | 1/3200 s esant f/1,8, ISO 200

Amedeo teigia, kad, dirbant su komercinėmis madų organizacijomis, gyvybiškai svarbu „sukurti ryšį tarp gaminio ir visuomenės, kitaip tariant, tų žmonių, kuriems jis skirtas ir todėl kelia teigiamas emocijas.“ Jam tai dažnai reiškia, kad vaizdams reikia pridėti konteksto, juos padaryti tikroviškesnius, todėl dėmesį jis skiria ne tik modeliams, bet ir jų užimamoms erdvėms bei galimiems gyvenimams.

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 7RII“, vyras stovi plytomis išgrįstoje gatvelėje ir iš šono žiūri į fotografą

© Amedeo Novelli | „Sony α7R II“ + 55 mm f/1.8 ZA | 1/1600 s esant f/1,8, ISO 50

„Mano komercinėms nuotraukoms įtakos turi patirtis gatvės fotografijos ir reportažų rengimo srityse, todėl retai fotografuoju studijoje ir beveik visada – parduotuvėse, namuose ar biuruose, o ne pačioje gatvėje. Mano tikslas – modeliams ir gaminiams suteikti tikrovišką kontekstą, o dar geriau, jei jie gali papasakoti istorijų.“

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 9“, bluzoną su gobtuvu dėvinti mergina stovi priešais delikatesų prekystalį

© Amedeo Novelli | „Sony α9“ + 24 mm f/1.4 GM | 1/160 s esant f/5,0, ISO 200

Amedeo, pasitelkiantis fotožurnalisto patirtį ir gatvės gyvenimo bei socialinės dokumentikos temas mados ir komerciniuose darbuose, mėgsta naudoti plačiakampius objektyvus, „ypač FE 16–35 mm f/4 ZA OSS, FE 24 mm f/1.4 GM ir FE 35 mm f/1.4 ZA, leidžiančius parodyti objektą kontekste ir remtis jo aplinka“, tačiau jo komplekte taip pat yra klasikinių portretų objektyvų, tokių kaip FE 55 mm f/1.8 ZA ir FE 85 mm f/1.4 GM.

Vis dėlto svarbiausi yra fotoaparatai „α9“ ir „α7R III“, kuriuos naudodamas jis gali suderinti visa tai, kas jam padarė įtaką, ir kurti istorijas. Tačiau kas labiausiai skatina naudoti neveidrodinius korpusus? Amedeo aiškina, kad kokybė yra svarbus veiksnys.

Amedeo Novelli, „Sony Alpha 7RII“, ant dėžės stovintis vyras žvelgia į grindis

© Amedeo Novelli | „Sony α7R II“ + 55 mm f/1.8 ZA | 1/1250 s esant f/1,8, ISO 50

„Puiki failų kokybė, kurią užtikrina „Sony“ jutikliai, ir mažas fotoaparatų dydis reiškia, kad galite būti diskretiškesni ir mobilesni fotografuodami objektus, tačiau mane labiausiai įtikino neveidrodinės sistemos idėja. Buvo neįtikėtina elektroniniame vaizdo ieškiklyje realiuoju laiku pagaliau pamatyti, kokį poveikį turi mano pasirinkti užrakto ir diafragmos nustatymai. Man šis metodas patiko dar tada, kai pirmą kartą išbandžiau „Sony“ NEX 3, o pasirodžius RX-1 ir pirmajam „α7“, aš galutinai nustojau naudoti SLR fotoaparatus.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-9

α9 viso kadro neveidr. fotoap. su sluoksniuot. CMOS vaizdo jut

ILCE-9

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

SEL24F14GM

FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL35F14Z

FE 35 mm f/1.4 ZA

SEL35F14Z

SEL55F18Z

„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Amedeo Novellis
„Alpha Universe“

Amedeo Novellis

Italija

Mano fotografiniuose tyrinėjimuose dėmesys galų gale visada skiriamas žmogui. Jei turėčiau pateikti apibrėžimą, labiausiai tikėtina, kad vartočiau terminą „socialinė“, tačiau plačiausia prasme. Žmogus mane domina viskuo – nuo emocijų iki santykio su aplinka. Pasirinkau neveidrodinę sistemą, nes galiu būti atsargesnė ir geriau reaguoti fiksuodama emocijas, kurias noriu perteikti savo nuotraukose. Visada ieškau šviesos. Dėl šviesos įprasti dalykai tampa stebuklingais. – Trent Parke

Peržiūrėti profilį


x