„Alpha Universe“ istorijos detalės
Matyti yra tikėti

Alin Popescu

„Kaskart publikuodamas infraraudonųjų spindulių nuotrauką, ją vadinu „paraleliniu pasauliu“, – sako Alin Popescu, – nes užfiksuotas vaizdas yra priešais tave, bet negali jo pamatyti.“ Tiksliai apibūdinta infraraudonųjų spindulių fotografija. Palyginti su įprastu fotografavimu, infraraudonųjų spindulių fotografija yra keistų dalykų „aukštyn kojomis“. Vieta, kuri bent jau vizualiai, egzistuoja šalia to, ką matome, bet yra visiškai paslėpta nuo mūsų. Tol, kol paslapties šydą praskleisite naudodami tinkamus įrankius.

Alin Popescu „Sony Alpha 6000“ gatvės scenos su mėlynu dviračiu priekiniame plane infraraudonųjų spindulių kadras

© Alin Popescu | „Sony α6000“ + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 sek. @ f/8,0, ISO 160

Laimei, nereikalingas joks dimensijas skaldantis lazerio spindulys šiam kito pasaulio grožiui išvysti, tereikia fotoaparato, konvertuoto infraraudonųjų spindulių apšvietimui įrašyti, kuris Alin atveju yra „Sony α6000“. Ir nors fotoaparatų konvertavimas tokiu būdu fotografuoti arba filtruoti sceną, kad būtų rodoma tik infraraudonųjų spindulių šviesa tikrai nėra naujiena fotografijoje, naudojant „Sony“ neveidrodinį fotoaparatą, kaip tai daro Alin, galima pastebėti daugybę privalumų.

„Kai nuo DSLR fotoaparatų perėjau prie neveidrodinių, – pasakoja Alin, – man iškart patiko toks fotografavimo būdas, pirmiausia su „α6000“, po to „α7s“, „α7R II“, o dabar su „α9“. Tačiau net atsikračius senosios DSLR įrangos, man tikrai trūko korpuso, kurį buvau modifikavęs fotografuoti infraraudonųjų spindulių apšvietime, todėl nusprendžiau konvertuoti ir savo mažąjį „α6000“.

Alin Popescu „Sony Alpha 600“ kanalo, tamsaus dangaus ir purių baltų debesų infraraudonųjų spindulių kadras

© Alin Popescu | „Sony α6000“ + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 sek. @ f/10, ISO 160

Taigi kodėl jis konvertuoja savo rinkinį, o ne naudoja filtrus? „Konvertuotas fotoaparato korpusas yra geriausias būdas fotografuoti infraraudonųjų spindulių apšvietime. Naudojant tik objektyvo filtrus, daug šviesos blokuojama, tiek matomosios, tiek infraraudonosios, tad tenka naudoti 20 ar 30 sekundžių išlaikymą ir dirbti su trikoju. Konvertavus pašalinamas UV / IR filtras (arba „karštasis veidrodis“), kuris paprastai laikomas priešais jutiklį, ir pakeičiamas tokiu, kuris blokuoja tik UV ir matomą šviesą, todėl fotoaparatas dabar „mato“ infraraudonuosius spindulius, o jūs galite fotografuoti taip, kaip esate įpratę.“

Alin visada jautė trauką fotografuoti „dalykus, kurių kiti nefotografuoja. Taigi kai tik atsirado HDR, pradėjau jį naudoti. Ir kai visi kiti pradėjo tai daryti, aš nustojau! – juokiasi jis. – Bet mano susidomėjimas infraraudonųjų spindulių fotografija neišblėso, nes ji tokia neįprasta. Ir nors dauguma žmonių žino gražų klasikinį ryškios lapijos ir tamsaus dangaus infraraudonųjų spindulių vaizdą, galite nustebti, kokių vaizdų dar galima rasti“.

Alin Popescu „Sony Alpha 6000“ palmių didžiuliame šiltnamyje infraraudonųjų spindulių kadras

© Alin Popescu | „Sony α6000“ + E PZ 16–50 mm f/3,5–5,6 OSS | 1/60 sek. @ f/3,5, ISO 640

Pavyzdžiui? Mes klausiame. „Kaip įvairios medžiagos skirtingai atspindi infraraudonuosius spindulius, – aiškina Alin, – ar tai būtų žmonių drabužiai, ar nudažyti pastatai... ar netgi gėlės. Kartais žiūrint į gėlę infraraudonųjų spindulių apšvietime, matomi jos raštai, atkreipiantys dėmesį į nektarą ir žiedadulkes, kurios bitėms atrodo lyg aerodromo tūpimo takų žibintai. Būtent tai aš ir bandau parodyti savo nuotraukomis – kaip pasaulis atrodytų kitomis akimis.“

 

Alin Popescu „Sony Alpha 6000“ namo ir medžio šalia jo dykumoje infraraudonųjų spindulių kadras

© Alin Popescu | „Sony α6000“ + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/160 sek. @ f/8,0, ISO 100

Išties nuostabu, jog naudojant konvertuotą neveidrodinį fotoaparatą, šias „kitas akis“ galite naudoti realiuoju laiku per EVF. „Tai iš tikrųjų yra pagrindinis skirtumas nuo DSLR, – sako Alin, – tačiau jis yra labai svarbus. Tai, ką matote, yra būtent tai, ką gausite, todėl galite nuspręsti, ar tai tinkama scena infraraudonųjų spindulių fotografijai, ar ne. Galite matyti, kas tinkama fotografuoti ir kas ne, nes infraraudonųjų spindulių fotografija gali labai priklausyti nuo laiko ir oro. Naudojant DSLR, fotografuoji ir tikiesi, kad pavyks, nebent gerai žinai objektą, o tai sudėtinga, nes jo nematai!“

 

Alin Popescu „Sony Alpha 6000“ nedidelio pastato vidury lauko infraraudonųjų spindulių kadras

© Alin Popescu | „Sony α6000“ + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/400 sek. @ f/8,0, ISO 100

Kalbant apie laiką ir orą, yra dar viena infraraudonųjų spindulių fotografijos savybė „aukštyn kojomis“ – geriausias laikas fotografuoti yra priešingas nei įprastoje fotografijoje. „Kaip ir įprastoje fotografijoje, pagrindinis infraraudonųjų spindulių šaltinis yra saulė. – aiškina jis. – Tačiau jei dieną debesuota arba saulė žemai, gerų kadrų padaryti nepavyks, o infraraudonųjų spindulių fotografijoje turite galvoti atvirkščiai.“

Alin Popescu „Sony Alpha 6000“ medžių šalia ežero infraraudonųjų spindulių kadras

© Alin Popescu | „Sony α6000“ + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/320 sek. @ f/8,0, ISO 100

Jis pasakoja plačiau: „Kai paprastai atrodo, jog apšvietimas vidury dienos netinkamas, nes yra per daug saulės ir kontrastų, tuo metu reikia fotografuoti, nes tada infraraudonoji šviesa gražiai atsispindi! Tai visiškai prieštarauja įprastiems jūsų, kaip fotografo, jausmams, tačiau būtent taip ir yra.“

Alin reziumuoja: „Puiku yra tai, kad galite fotografuoti ilgiau. Taigi, jei keliaujate, auksinę valandą galite naudoti įprastą fotoaparatą, o saulei pakilus, pereiti prie infraraudonųjų spindulių fotoaparato.“

Alin Popescu „Sony Alpha 6000“ aviganio, ganančio avį priešais medinį tvartą, infraraudonųjų spindulių kadras

© Alin Popescu | „Sony α6000“ + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/60 sek. @ f/10, ISO 100

Dar vienas neveidrodinio fotoaparato privalumas – mažesnis dydis ir svoris, palyginti su DSLR. „Nešiotis tokį neveidrodinį fotoaparatą kaip „α6000“ darbui su infraraudonaisiais spinduliais yra patogu, nes jo korpusas nedidelis. Galbūt nenaudosite jo dažnai, bet jei pamatysite sceną, kuri atrodytų įspūdingai, patikimas fotoaparatas bus šalia.“

 

* Atminkite, kad „Sony“ ar jos įgalioti techninės priežiūros centrai neteikia fotoaparato konvertavimo į infraraudonųjų spindulių fotoaparatą paslaugos. „Sony“ nerekomenduoja daryti techninės įrangos pakeitimų ir savininkas prisiima visą su tuo susijusią riziką.

Atrinkti gaminiai
ILCE-6000
„Alpha 6000“ „E-mount“ fotoaparatas su APS-C jutikliu

ILCE-6000

SEL1635Z
„Vario-Tessar® T“* FE 16–35 mm F4 ZA OSS

SEL1635Z

SELP1650
E PZ 16–50 mm F 3,5–5,6 OSS

SELP1650

Susiję straipsniai


x