Pokyčių įgyvendinimas

Kaisa Lappalainen

„Darykite daugiau“. Nėra geresnio patarimo laukinės gamtos fotografams nei šis. Tai metodika, kuri yra aiškiai išreikšta Kaisos Lappalainen darbuose, įskaitant jos naujausią projektą, kurios pagrindinė tema – Tasmanijos vidutinių platumų drėgnieji miškai ir jų gyventojai.

Tačiau ko ir kaip reikia daryti daugiau? Kaisai tai reiškia keliones į naujas geografines vietas, daugiau kūrybiškumo ir siekis, kad jos fotografija pasiektų daugiau politinių pokyčių.

kaisa lappalainen sony alpha 9 mažas žinduolis tupi džiunglėse

© Kaisa Lappalainen | „Sony α9“ + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/640 sek. su f/2.8 , ISO 2000

Kaisa, prityrusi safario kelionių gidė, vedusi daugybę kelionių Afrikoje, fotografuoja gamtą nuo 15 metų, kai pradėjo filmuoti sudėvėtu DSLR įrenginiu, o neseniai pradėjo naudotis „Sony α9“ fotoaparatu.

Tačiau į Tasmaniją ją nuvedė visai kas kita. „Vykau į Australiją į draugės vestuvės, – sako ji, – ir pagalvojau, kad jei jau skrendu 20 valandų, turėčiau dar kažką nuveikti tos kelionės metu. Iki tol Tasmanijoje nebuvau, bet mane žavėjo jos gamta, kadangi pasaulyje yra vos keletas vietų, kuriose yra vidutinių platumų drėgnųjų miškų. Norėjau juos patirti ir pamatyti savomis akimis.“

 

kaisa lappalainen sony alfa 9 mažas žinduolis atvirame lauke

© Kaisa Lappalainen | „Sony α9“ + FE 85mm f/1.4 GM | 1/2500 sek. esant f/2.0, ISO 100

Kaisa iškart pajuto ryšį su Tasmanija dėl gamtosaugos problemos. „Tasmanija susiduria su milžiniška grėsme dėl miško ruošos, – aiškina ji, – ir, tiesą sakant, mes turime tą pačią problemą Suomijoje – ir jie, ir mes auginame miškus ir gaminame tualetinį popierių! Didelis skirtumas Tasmanijoje yra tas, kad ten yra kompanijų, kurios kerta tūkstančių metų senumo medžius, kad galėtų pasodinti daugiau eukaliptų. Miškai skiriasi, bet problemos yra tos pačios. Gyvūnų rūšims visada kyla pavojus dėl jų buveinių nykimo.“ Siekdama padėti skleisti žinią apie tai, kas vyksta toje vietoje, Kaisa nusprendė imtis to regiono projekto.

kaisa-lappalainen-sony-alfa-9-tasmanijos-paukštis-stovi-vienas-atviroje-erdvėje

© Kaisa Lappalainen | „Sony α9“ + FE 70–200mm f/2.8 GM OSS | 1/1250 sek. esant f/5.6 , ISO 400

Kalbant apie vaizdinę tos žinutės formą, Kaisa ištobulino labiau dokumentinį, istorijos pasakojimo stilių. „Svarbu turėti kontekstą, – pasakoja ji, – kad žmonės galėtų matyti ne tik gyvūnų rūšis, bet ir kraštovaizdį ir jų buveinę.“

Dėl šios priežasties Kaisa pabrėžia, kaip svarbu galvoti ne vien apie fotografavimą iš arti. Būtent čia, jos manymu, kai kurie fotografai daro klaidą fotografuodami gyvūnų portretus ir veiksmą.

kaisa lappalainen sony alfa 9 tasmaninių paukščių grupė kantriai sėdi aukštoje žolėje

© Kaisa Lappalainen | „Sony α9“ + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/320 sek. su f/2.8 , ISO 320

„Manau, kad yra trys etapai, kuriuos turi įveikti laukinės gamtos fotografai”, – aiškina Kaisa. „Pirmasis etapas – kuo labiau prisiartinti prie gyvūno ir užpildyti kadrą, tarsi darant portretą. Tai padarius, antrasis etapas susijęs su objekto užfiksavimu jo aplinkoje, suteikiant jam konteksto. Trečiajame etape pasitelkiame meninius sugebėjimus ir reguliuojame sukimą ar naudojame mažus užrakto greičius. Tai labiau menas nei dokumentika. Kartu šis įvairumas lemia labiau pavykusį projektą.“

kaisa lappalainen sony alfa 9 echidna uostinėja žemę ieškodama maisto

© Kaisa Lappalainen | „Sony α9“ + FE 70 -200mm f/2.8 GM OSS | 1/1250 sek. su f/2.8 , ISO 400

Norint to pasiekti, itin svarbu turėti įvairių objektyvų. Kaisa daugiausia remiasi trimis: FE 16–35mm f/2.8 GM, FE 70–200mm f/2.8 GM OSS ir FE 100–400mm f/4.5–5.6 GM OSS, todėl ji turi viską – nuo ypač plataus iki teleobjektyvo.

„Man patinka su savimi turėti viską, – pasakoja ji, – o kad viskas būtų greičiau, naudoju du „α9“ korpusus. Paprastai viename korpuse sumontuotas 100–400 mm objektyvas, o kitame – 70–200 mm, bet daugelis iš mano Tasmanijoje nufotografuotų nuotraukų buvo padaryta naujuoju FE 400 mm f/2.8 GM OSS, kuris yra tiesiog fantastiškas.“

Taigi kokie yra kelių korpusų naudojimo pranašumai? „Na, – sako Kaisa, – galiu daug greičiau sureaguoti, nei galėčiau keisdama objektyvus. Gyvūnai yra greiti ir jų elgesys trumpalaikis, todėl dažnai tiesiog neturiu laiko stiklui pakeisti.“

Pasak Kaisos, neštis kelis korpusus ir objektyvus jai pavyksta tik dėl to, kad ji perėjo prie mažesnio ir lengvesnio „Alfa“ rinkinio. „Dabar be jokių laikiklių galiu naudoti net ir 400 mm objektyvą, – aiškina ji, – kas paprastai laikoma sunkiu objektyvu.“

kaisa lappalainen sony alpha 9 grumiasi dvi kengūros siekdamos pademonstruoti dominavimą

© Kaisa Lappalainen | „Sony α9“ + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/800 sek. su f/2.8 , ISO 1600

„Perėjusi prie α9, – Kaisa tęsia, – pastebėjau milžinišką našumo padidėjimą, palyginti su senuoju DSLR. Dabar niekaip negalėčiau grįžti, ypač dėl automatinio fokusavimo galimybių, kurios man yra gyvybiškai svarbios fotografuojant laukinius gyvūnus. Žinau, kad ši funkcija sufokusuoja vaizdą ties skrendančiu ar bėgančiu gyvūnu ir fokusavimą išlaiko.“

Ji pasakoja toliau: „Fotografuodama veiksmą ir neprognozuojamus objektus naudoju nuolatinį AF su plačia zona, tačiau darydama portretus įjungiu vieną AF su tikslia fokusavimo sritimi. Nuostabu yra tai, kad galima realiuoju laiku priartinti norint patikrinti, ar vaizdas ryškus tiksliai ten, kur reikia. Dabar kai keliauju su DSLR naudotojų grupėmis, pastarieji praleidžia puikius kadrus, o man kaskart pasiseka.“

O ko iš savo projekto Kaisa tikisi?

„Galų gale svarbiausia yra tai, kad žmonės suprastų, jog jų veiksmai turės pasekmių ateityje. Turime suprasti, kad nesvarbu, ar kalbame apie savo aplinką, ar kitą pasaulio dalį, siekis yra tas pats. Turime šias nuostabias vietoves, bet visa tai dings, jei nepakeisime savo elgesio.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-9

α9 su viso kadro sluoksniuotuoju CMOS jutikliu

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2.8 GM OSS

SEL400F28GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

Kaisa Lappalainen
„Alpha Universe“

Kaisa Lappalainen

Suomija

Pavojingų rūšių natūralaus gyvenimo fotografavimas yra mano varomoji jėga. Suprantu, kad kai kurie gyvūnai ar jų buveinės gali išnykti ir jų nebepamatys būsimos kartos. Būtent dėl to yra labai svarbu dalytis mūsų nuostabios planetos ir jos įvairių vietų vaizdais.

Peržiūrėti profilį


x