Apšvietimas, kamera, veiksmas!

Chris Raphael 

Net jei filme vaidina tūkstančiai žmonių, užkulisiuose jų dirba dar daugiau – jų užduotis yra paversti koncepciją kūriniu, perkelti ją į kino teatrą ir už jo ribų. Vienas iš tokių darbų – filmavimo aikštelės fotografo.

„Mano vaidmuo, – sako Chris Raphael, filmavimo aikštelėje dirbantis jau 15 metų, – yra sukurti vaizdus, kurie parduotų filmą. Jie gali būti naudojami laikraščiuose, žurnaluose ir net kino teatrų plakatuose arba DVD ir „Blu-ray“ diskų viršeliuose.“

chris-raphael-sony-alpha-6300-steve-buscemi-autoriu-teises-Sony-Pictures-Television

© Chris Raphael / „Sony Pictures Television“ | „Sony α6300“ + 24-70mm f/2.8 GM | 1/640 sek. esant f/5.0, ISO 1000

Filmavimo aikštelės fotografo padarytos nuotraukos yra labai svarbios – jos yra geresnės kokybės, nei padarytos iš filmo ar užfiksuotos skaitmeninėmis filmavimo kameromis, todėl jas galima labai išdidinti. Tai ne vien filmo aktorių portretai, kuriuos filmavimo aikštelės fotografams būtina užfiksuoti. Kol vyksta filmavimas, Chris didžiąją laiko dalį praleidžia aikštelėje, fotografuodamas vaidybą, taip pat vaizdus už kadro.

Tai skamba kaip svajonių darbas, o tokiam kino mėgėjui, kaip Chris, iš tiesų toks ir yra, bet taip dirbti nėra paprasta. Dienos yra ilgos, fotografavimas nenuspėjamas, o reikiamam kadrui padaryti galite teturėti kelias sekundes. Geras pavyzdys yra „specialiosios“ ar „galerijos“ nuotraukos – labiau tradiciniai filmo žvaigždžių portretai.

 

chris-raphael-sony-alpha-7RII-pilotu-apsirenges-aktorius-pozuoja-fotoaparatui

© Chris Raphael | „Sony α7R II“ + 85mm f/1.8 | 1/125 sek. esant f/5.0, ISO 1250

„Filmą kurianti bendrovė pasirinks laiką, kai dauguma aktorių dirba, o mes įrengsime mobilią studiją, kad sceną baigusius aktorius būtų galima nufotografuoti. Bendrovė nenori mokėti aktoriams už papildomas dienas fotografavimuisi, taip pat daug pinigų reikia skirti generatoriams, asistentams, išsinuomotam apšvietimui... todėl turite išgauti ką nors gero, ir greitai. Jaučiu spaudimą, bet tai geras spaudimas!“

Taigi, kaip viskas vyksta, fotografuojant filmavimo aikštelėje? Kaip jis dirba, kai visi kiti aplink irgi dirba? „Paprastai, – sako Chris. – Įsitaisau visai šalia kameros A; tai geriausia vieta. Ši filmavimo aikštelės vieta apšviesta geriausiai ir visas veiksmas vyksta tiesiai priešais operatorių. Tai yra ir pagrindiniai vaizdai, kuriuos stengiatės užfiksuoti – tie, kurie apibendrins filmą. Galite nufotografuoti akimirką su pagrindiniu veikėju, ar aktoriaus reakciją, bet kadrą užfiksuosite būtent čia.“

chris-raphael-sony-alpha-7RII-brad-pitt-apsirenges-1920-m-apranga

© Chris Raphael | „Sony α7R II“ + 55mm f/1.8 ZA | 1/125 sek. esant f/3.2, ISO 4000

„Kai jaučiu, kad jau užfiksavau atitinkamą sceną, – aiškina Chris, – bandau padaryti dar vieną kadrą kitu kampu, greičiausiai šalia kameros B, arba pastebiu puikių vaizdų už kadro.“

Už kadro daromos nuotraukos sudaro tik apie 5 % jo darbo, bet čia visada yra galimybių. „Jei pamatau gerą kranų ir apšvietimo kompoziciją, atsitraukiu atgal ir užfiksuoju stambaus plano kadrą, – sako Chris. – Kitą kartą galite pastebėti iš nugaros įdomiai apšviestą operatorių ar mikrofono asistentą, o gal susikaupusį, su prodiuseriais prie monitorių palinkusį režisierių. Filmus kuriančioms bendrovėms tikrai patinka kadrai, kuriuose režisieriai bendrauja su aktoriais, bet turite elgtis tinkamai. Tai rimtas darbas, todėl negalite trukdyti.“

chris-raphael-sony-alpha-7SII-aktorius-grasina-vyrui-nukreipes-jam-i-veida-ginkla

© Chris Raphael | „Sony α7S II“ + 85 mm f/1.8 | 1/160 sek. esant f/3.2, ISO 6400

Vienas iš svarbiausių dalykų, ko reikia fotografui, dirbančiam filmavimo aikštelėje – būti nematomam ir negirdimam, – teigia Chris. Šią užduotį palengvina ir ilgametė patirtis, ir naudojamas α7R IIIs.

„Nors būti greta operatoriaus yra patogu, filmavimo aikštelės fotografas neturėtų būti aktoriaus akių lygyje. Tikrai nenorite nusitaikyti į juos ir jų blaškyti. Tokiais atvejais pakreipiamas mano fotoaparato ekranas tikrai praverčia. Galiu pasislėpti už mikrofono asistento ar už fokusavimą atsakingo darbuotojo, taip kurdamas kadro kompoziciją ir likdamas nematomas. Be to, netgi galiu fotografuoti nuotoliniu būdu.“

Kai reikia neišleisti nė garso, α7R III tylusis fotografavimo režimas pasirodo visu gražumu. „Anksčiau naudojome specialų uždangalą, – aiškina Chris, – didelį fotoaparato garso nepraleidžiantį korpusą, bet šis sprendimas nebuvo idealus, nes buvo galima matyti tik apie 60 proc. kadro, nebuvo galima reguliuoti ekspozicijos ir fokusavimo, be to, korpusas buvo didelis ir sunkus. Naudojau tai 10–12 metų, bet atsiradus veidrodiniams fotoaparatams su tyliais užraktais, man tiesiogine prasme nukrito svoris nuo pečių.“

chris-raphael-sony-alpha-7RII-2-aktoriai-su-kostiumais-sedi-blausiai-apsviestoje-darzineje

© Chris Raphael | „Sony α7R II“ + 24-70mm f/2.8 GM | 1/125 sek. esant f/2.8, ISO 800

Ar filmavimo aikštelės fotografo darbas tėra dokumentuoti procesą? O gal tokie fotografai, kaip Chris, gali jį papildyti kūrybiniais įgūdžiais? „Tikrai yra vietos pasireikšti, – teigia Chris. – nors iki tam tikro momento didžioji darbo dalis yra dokumentavimas. Užfiksuoju pagrindinius kadrus per kelis pirmuosius dublius, dėl įvairovės padarau juos kelių dydžių, o vėliau galiu dirbti laisviau.“ Atsižvelgiant į apšvietimo ir kompozicijos apribojimus, su kuriais susiduria filmavimo aikštelės fotografai, pagrindiniai būdai, kaip Chris priduria kažką nuo savęs, yra lauko gylio arba užrakto greičio keitimas, kad nuotraukos skirtųsi nuo filmo kadrų.

Kaip pavyzdį paimkime veiksmų seką: „Jei aktorius smūgiuoja kumščiu arba vyksta automobilių lenktynės, aš nenoriu tiesiog fotografuoti nustatęs 1/500 sek. arba 1/1 000 sek. ir sustingdyti vaizdo, – sako jis. – Noriu parodyti energiją, metimas gali būti šiek tiek susiliejęs, bet veidas turi būti sufokusuotas. Taigi sumažinu nustatymą iki maždaug 1/60 sek. Taip pat su greitai lekiančiu automobiliu – vietoj to, kad jį sustingdyčiau, padaryčiau statišką ir nuobodų, noriu parodyti judesį, todėl fiksuoju kadrą sukdamas fotoaparatą. Taip nuotraukos tampa labiau jaudinančios.“

chris-raphael-sony-alpha-7SII-jackie-chan-klupo-prie-pastato-po-sprogimo

© Chris Raphael | „Sony α7S II“ + 24-70mm f/2.8 GM | 1/320 sek. esant f/4.0, ISO 6400

Chris požiūris į veiksmo dalykus kino filmuose yra pagrįstas jo patirtimi fotografuojant sportą, o įgūdžiai, įgyti ilgus metus fotografuojant portretus ir madą, padeda jam kurti studijinius aktorių portretus. „Pradėjau dirbti su stambia sporto organizacija, o galiausiai tapau portretų fotografų asistentu. Taip pat teko fotografuoti teatrui, todėl, kai draugo draugas Londone ėmė statyti filmą „Meilė ir kitos nelaimės“, įsitraukiau ir aš. Po to mano karjera kine ėmė riedėti kaip sniego lavina, ir tai puiku, nes kiekvieną kartą tenka fotografuoti skirtingus dalykus ir reikia dirbti su puikiais žmonėmis“.

Jo teigimu, ši įvairiapusė patirtis padeda jam dirbti su įvairiais objektais ir esant skirtingoms situacijoms filmavimo aikštelėje. „Bet kuriame darbe gali pasitaikyti silpno apšvietimo, veiksmo, portretų ir peizažų derinys, o turima patirtis leidžia greičiau prisitaikyti ir nepraleisti progų užfiksuoti kadrą, kas yra labai svarbu. Filmą kurianti bendrovė jam gali išleisti milijonus dolerių, ir jie negali scenų pakartoti vien todėl, kad jų neužfiksavote užsispoksoję į savo fotoaparatą. Turite žinoti, kokį užrakto greitį ar objektyvą pasirinkti ir būti pasirengę. Neturite laiko dvejonėms!“

Šiame straipsnyje paminėti gaminiai 

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7SM2

α7S II fotoaparatas su E tipo tvirtinimo jungtimi ir viso kadro jutikliu

ILCE-6300

α6300 fotoaparatas su E tipo tvirtinimo jungtimi ir APS-C jutikliu

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL85F18

FE 85mm F1.8

SEL55F18Z

„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

Chrisas Raphaelis
„Alpha Universe“

Chrisas Raphaelis

JK

Reklaminiai kadrai yra geriausia fotografijos sritis, kurioje man teko dirbti. Kiekviena diena filmavimo aikštelėje vis kitokia ir darbas vis dar teikia džiaugsmą...

Peržiūrėti profilį