pritemdytame kambaryje besibučiuojanti pora

Apšvieskite sau kelią

Kate Kirkman

Ypač greitų objektyvų ir kamerų, tokių kaip „Sony Alpha“ serija, amžiuje, kai ISO efektyvumas toks didelis, kad fotografai gali fotografuoti tamsoje, kyla klausimas, ar blykstės fotografuojant vestuves vis dar reikalingos? „Tvirtai manau, kad taip“, – sako Keitė Kirkman, profesionali vestuvių fotografė, veikianti Jungtinėje Karalystėje.

besibučiuojančios poros siluetas, iš už nugaros matosi šviesa

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320

„Kad ir kokios puikios būtų mano „Alpha“ kameros, – tęsia ji, – joks meniu nustatymas ar ekspozicijos režimas nepakeis blykstės sukuriamos šviesos ir neatskirs objekto nuo aplinkos taip gražiai. Blykstė sukuria šviesą ten, kur jos nėra, bet taip pat suformuoja ir pabrėžia jau esančią šviesą, kad ji taptų dar malonesnė akiai.“

Taigi, kas dar geriau galėtų išbandyti naująsias „Sony“ blykstes HVL-F60RM2 ir HVL-F46RM, pripildytas profesionalams ir kūrėjams skirtų funkcijų?

Profesionalams ir kūrėjams reikia, kad blykstė būtų galinga, tačiau labai svarbu, kad ši galia būtų valdoma ir pastovi. „Abiejų blyksčių HVL-F60RM2 ir HVL-F46RM skaičiai šiuo atveju buvo puikūs“, – aiškina Kate. „Rankiniu būdu nustačiusi kameros baltos šviesos balansą, sugebėjau išgauti nuoseklią spalvą duotu apšvietimu. Prastesni modeliai to neturi. Blykstės priartinimo diapazonas taip pat yra labai naudingas“, – tęsia ji, – ypač HVL-F60RM2 20–200 mm nustatymas, kuris puikiai dera su vestuvių fotografų naudojamais objektyvais, pvz., FE 24–70 mm f/2.8 GM ir FE 70–200 mm f/2.8 GM OSS. Be to, plačiausi 20 mm ir 24 mm nustatymai iš tiesų padeda užpildyti modifikatorius, pvz., šviesdėžes, šviesa, kad būtų išgautas švelnesnis efektas arba apšviesta didesnė erdvė.“

jaunikis tarpduryje žiūri į kamerą

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 500

Abi naujos blykstės suteikia pilną TTL matavimą ir režimą, leidžiantį greitai perjungti nustatymus į rankinį režimą ir jį sureguliuoti. „Toks darbo režimas man puikiai tinka, – teigia Kate, – ir manau, kad tiks daugeliui kitų profesionalų. Tai reiškia, kad galiu pradėti nuo tinkamos pradinės aplinkos šviesos ir blykstės ekspozicijos, tada pakeisti ją, pavyzdžiui, sumažinti aplinkos šviesą arba pakeisti blykstės galią, kad ji sukurtų dar stipresnį efektą. Man taip pat pasirodė labai svarbu, kad „Alpha 1“ leidžia matyti neautomatiniu būdu nustatytą ekspoziciją. Nustačiusi AEL mygtuką į fotografavimo rezultatų peržiūrą, matau aplinkos apšvietimo nustatymus, o naudodama įprastą vaizdą per EVF, kuris yra daug ryškesnis, galiu lengviau sufokusuoti. Blykstės taip pat neturėjo įtakos nuostabiai „Alpha 1“ veido ir akių aptikimo automatinio fokusavimo funkcijai.“

prieblandoje besibučiuojantys nuotaka ir jaunikis

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 135mm f/1.8 GM | 1/200s @ f/4.0, ISO 160

Naudodama HVL-F60RM2 ir HVL-F46RM blykstes prijungtas prie kameros ir atjungtas, Kate išbandė, kaip kiekviena iš jų veikia ir dera su kitomis blykstėmis. „Abu modeliai puikiai pagaminti, – pasakoja ji, – nėra jokių svyravimų pritvirtinus jas prie kameros priedėlio, todėl visa konstrukcija atrodo labai saugi.“ Kate konstrukcija taip pat buvo svarbi naudojant modifikatorius. „Kad ir kokia gera būtų blykstė, ją beveik visada reikės pakoreguoti pagal tai, ką fotografas įsivaizduoja galvoje. Tačiau tai taip pat apkrauna blykstės galvutę, o kai kurie prastesni blykstės modeliai nukrenta arba nulinksta, todėl jų neįmanoma tinkamai nukreipti. Naujuose modeliuose to nebuvo, todėl galėjau juos pakreipti taip, kaip norėjau, net su pritvirtinta „MagMod“ įranga.“

pora ant laiptų

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 320

Naudodama kelių blyksčių konfigūraciją HVL-F60RM2 naudojau kaip belaidį valdymo įrenginį, – tęsia Kate, – ir keisti nustatymus arba padidinti ar sumažinti galią tokiu būdu yra labai paprasta. Šios blykstės naudoja radijo ryšį, kuris ypač pravertė renginio vietoje. Kontrolė yra gyvybiškai svarbi dirbant be asistento arba padėjus blykstes vietose, kur negalima jų lengvai pasiekti, pavyzdžiui, aukštai ar toli nuo subjektų. Būtent tai dažnai ir darėme.“

nuotakos ir jaunikio vestuvinių žiedų ant stalo natiurmortas

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/200s @ f/9.0, ISO 125

„Galbūt įspūdingiausias dalykas naujose blykstėse buvo tai, kaip sklandžiai jos veikė su „Sony Alpha 1“ elektroniniu užraktu“, – pasakoja Kate. „Elektroniniai užraktai vestuvių fotografams buvo visiška naujovė ne tik todėl, kad leido dirbti visiškai tyliai ir fotografuoti vietose, kuriose kitu atveju trukdytume ar sugadintume nuotaiką, bet ir pagreitino kameros kadrų dažnį iki didesnio nei gali mechaninis užraktas. Todėl galiu išsirinkti tobulą akimirką, ir nesvarbu, ar tai porą suartinantis meilės kupinas žvilgsnis, ar jų veidai konfeti jūroje – ši funkcija yra gyvybiškai svarbi norint užfiksuoti puikų kadrą.“ Ruošdamasi būtent tokiai akimirkai, konfeti apgaubus porą, „buvau priblokšta didelės blykstės spartos“, – tęsia Kate. „HVL-F60RM2 darė bent 20 kadrų per sekundę ir nė vieno nepraleido. Tai visiškai neregėta.“

Vestuvėse būna įvairių progų užfiksuoti akimirką, tačiau norint jas išnaudoti, blykstė turi tinkamai atitikti užduotį, o naudodama smūgiams, dulkėms ir drėgmei atsparias HVL-F60RM2 ir HVL-F46RM blykstes, Kate galėjo dėl nieko nesijaudinti. „Vienu metu, – aiškina ji, – norėjau apšviesti porą prie burbuliuojančio fontano, todėl pastačiau HVL-F46RM ant stovo, padėjau jį ant krašto ir panardinau į vandenį. Jei kamera nebūtų sandari, nebūčiau galėjusi to padaryti – tikrai ne vestuvių situacijoje, kai visą likusį vakarą likčiau priklausoma nuo natūralaus apšvietimo.“

fontane besibučiuojančios poros siluetas

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320

„Šios naujos blykstės, – pabaigai prideda Kate, – tikrai labai padės vestuvių fotografams. Jos nepriekaištingai veikia su „Sony“ sistema, o galėdama naudoti jas su elektroniniu užraktu, tikrai galėsiu daug daugiau. Pridėjus konstrukciją ir paprastą laikymą, tai tampa akivaizdus pasirinkimas visiems „Sony“ vartotojams, norintiems kūrybiškai dirbti su apšvietimu. Manau, kad šios blykstės atvers daug galimybių įvairiems fotografams.“

pora po didžiuliu medžiu

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/3.5, ISO 250

Atrinkti gaminiai

Kate and Brent Kirkman

Kate and Brent Kirkman | UK

„Visada vaikausi šviesą. Šviesoje įprasti dalykai tampa stebuklingi.“ - Trent Parke

Susijusios istorijos

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Atsiprašome! Įvyko netikėta klaida

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote