Tobulo fotoaparato beieškant 

Tomaszas Tomaszewskis

Lenkas Tomaszas Tomaszewskis jau daugiau kaip 30 metų yra profesionalus fotografas, jis idealaus fotoaparato ieškojo nuo tos akimirkos, kai pradėjo fotografuoti. Tomaszo nuomone, tokį fotoaparatą jis jau surado – tai „Sony RX1R II“.

RX1R II

„Prisiminkite istoriją ir pamatysite, kad 90 % žymiausių nuotraukų buvo nufotografuotos naudojant 35 mm objektyvą. Štai kuo man patinka RX1R II, taip pat ir dėl nuostabių nuotraukų. Šiuo metu tai pagrindinis mano fotoaparatas“. 

Tomaszewskis sako, kad RX1R II yra geriausias fotoaparatas dėl daugelio priežasčių: tylusis režimas leidžia lengvai įsilieti į jo dažnai fotografuojamas situacijas. Jis taip pat žavisi vaizdo kokybe ir mano, kad fotoaparato sukuriami RAW failai suteikia visas įmanomas detales, kurių jis ir siekia. Tačiau kartais, norėdamas lankstumo, kurį siūlo keičiamųjų objektyvų korpusas, jis imasi „α7R II“.

© Tomasz Tomaszewski

© Tomaszas Tomaszewskis | „Sony RX1R II“ | 1/250 s, esant f/8, ISO 250

Slide 1
© Tomasz Tomaszewski | „Sony α7R II“ + 24–70 mm f/2,8 „G Master“ | 1/250 s su f/8, ISO 250

„Niekada nebuvau didelis kintamo židinio nuotolio objektyvų gerbėjas, visuomet labiau mėgau nekintamo židinio objektyvų kokybę, mat jie labiau atitinka mano darbo pobūdį. Tačiau šie „G Master“ kintamo židinio objektyvai nepanašūs į jokią mano anksčiau naudotą įrangą. Tais atvejais, kai reikia daugiau lankstumo, mielai naudoju 24–70 mm f/2,8 ir 70–200 mm f/2,8 „G Master“ objektyvus.“

© Tomasz Tomaszewski

 © Tomasz Tomaszewski | „Sony α9“ + 24–70 mm f/2,8 „G Master“ | 1/125 s su f/8, ISO 1000

Būdamas nuolatiniu „National Geographic“ bendraautoriumi, dėl savo darbo jis apkeliavo visą pasaulį darbas paėmė jį visame pasaulyje, o jo nuotraukų kompozicijos buvo skelbiamos „The New York Times“, „Paris Match“, „Stern“, „Time“, „Fortune Elle & Vogue“ ir daugybėje kitų leidinių. Jis taip pat parašė keletą knygų ir surengė asmenines parodas JAV, Kanadoje, Izraelyje, Japonijoje, Brazilijoje, Madagaskare, Nyderlanduose, Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Indonezijoje ir Lenkijoje.

Slide 1
© Tomaszas Tomaszewskis | „Sony RX1“ | 1/500s @ f/8, ISO 200

„Mano nuotraukos, kurios turi papasakoti istoriją, turi ką nors pranešti skaitytojui. Tai ne tik susiję su mano savigarba ar vaizdine perspektyva, tačiau kartu bandau dalykus parodyti paprastai, kad nuotraukas galėtų suprasti visi žmonės bet kurioje vietoje. Henri Cartier-Bresson yra pasakęs: „Reikia ieškoti lemiamos akimirkos“. Aš tai suvokiu kaip siekį savo nuotraukose užfiksuoti nuoširdumą, kad žmonės suprastų sceną per daug negalvodami. Jei man reikėtų pačiam organizuoti sceną, manyčiau, kad darau jai žalą, o ne fiksuoju aplink save matomą realybę“.

Peržiūrėdamas visas savo fotografijas, kuriose užfiksuotos įvairios situacijos ir vietos, jis vis dar stebisi, kodėl žmonės yra geri; kodėl kai kurie jų daro nuostabius dalykus neturėdami akivaizdžių priežasčių.

„Aš nemanau, kad jie tai daro tikėdamiesi vėliau gauti apdovanojimą – jie taip elgiasi todėl, kad yra geri žmonės, ir aš labai džiaugiuosi galėdamas tai matyti. Jei savo nuotraukose galiu užfiksuoti šį elgesį, tai padeda man augti.“

© Tomaszas Tomaszewskis | „Sony RX1R II“ | 1/250 s, esant f/7,1, ISO 320

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-9

α9 viso kadro neveidrodinis fotoaparatas su sluoksniuotuoju CMOS vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

DSC-RX1RM2

RX1R II profesionalus kompaktiškas fotoaparatas su 35 mm jutikliu

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

Tomasz Tomaszewski
„Alpha Universe“

Tomasz Tomaszewski

Lenkija

Fotografuojant man svarbu ne tai, kas nuotraukoje vaizduojama, o kokius klausimus ir apmąstymus nuotrauka sukelia į ją žiūrinčiam žmogui.

Peržiūrėti profilį

TEST


x