„Alpha Universe“ istorijos detalės

Kaip fotografuoju | Reportažas su Tomasz Tomaszewski

Bėgant metams, aš įgijau vis daugiau pagarbos fotografijai, tačiau kartu vis daugiau išmokau apie jos apribojimus. Aš vis dar siekiu pasakoti istorijas nuotraukomis, tačiau nebebandau tik dokumentuoti arba pateikti įrodymų, koks yra pasaulis. Dabar žinau, kad tiesa priklauso nuo fotografuojančio asmens, tačiau fotoaparatas yra gera priemonė atskleisti sąžiningam žvilgsniui į gyvenimą. Kadangi nuotraukose, televizijoje ir filmuose mes esame matę tiek daug vienodų vaizdų ir vienodų istorijų, mus jaudina ne tai, kaip daiktai atrodo, bet tai, kaip skirtingai mes galime juos parodyti.

tomasz tomaszewski, sony alpha 7RM3, aukšta kenijietė, atsirėmusi į nepabaigto stogo konstrukciją

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/6.3, ISO 100

Naujausios mano nuotraukos buvo padarytos Kenijoje, vietoje, kurios iš esmės nepaveikė turizmas ir modernus vakarietiškas gyvenimo būdas. Norėjau nufotografuoti žmones, kurie bando išgyventi be mobiliųjų telefonų, vaistų ir be kitų išradimų, padarytų per pastaruosius 50 metų. Vaizdai nėra istorija, tačiau jie sudaro kolekciją. Kaip visada, tikiuosi, kad viena ar dvi nuotraukos nustebins žmones. Nuotrauka, kuri nedaro poveikio ir neprovokuoja reakcijos, yra tik tuščias kadras.

tomasz tomaszewski, sony alpha 7RM3, kenijietė pozuoja laikydama medinį kuolą

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/4.5, ISO 320

Spalvų naudojimas

Kalbant apie mano nuotraukas iš Kenijos, aš fotografavau tikrus žmones užsiimančius tikra veikla, todėl norėjau sukurti nuotraukas, kuriose būtų kuo tiksliau užfiksuotas mano patiriamos akimirkos vaizdas. Įgyvendindamas šią viziją, išnaudojau židinio nuotolio ir spalvų suteikiamas galimybes. Pavyzdžiui, nespalvota fotografija pasižymi abstraktumu. Ji turi neįtikėtinos emocinės galios ir, man atrodo, ji yra elegantiškesnė. Kita vertus, spalvas daugeliu atveju labai sunku naudoti ekspresyviai, todėl daugelis fotografų apdoroja savo nuotraukas, kad padarytų poveikį žmonėms.

tomasz tomaszewski, sony alpha 7RM3, jauna kenijietė su raudonu šaliu ant galvos, vedanti ožkų bandą

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/9.0, ISO 100

Rinkinys

Norėdamas įgyvendinti savo viziją, kai fotografuoju, aš siekiu kuo didesnio paprastumo. Fotografuodamas dažniausiai naudoju „Sony α7R III“ ir FE 24–70mm f/2.8 GM objektyvą. Tai yra derinys, kuris leidžia man ypač greitai susitelkti, kad galėčiau užfiksuoti norimą akimirką. Dirbdamas savo darbą, aš noriu fotografuoti kuo mažesniu atstumu nuo objekto. Ant mano objektyvo netgi yra specialus taškas, žymintis apytiksliai 35 mm židinio nuotolį. Šį atstumą aš ir bandau išlaikyti fotografuodamas.

tomasz tomaszewski, sony alpha 7RM3, jaunos kenijietės profilis su sudėtingai supintais plaukais

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/8.0, ISO 100

Nagrinėjant fotografijos istoriją, stebėtina, kiek nuotraukų buvo padaryta tik dviejų židinio nuotolių objektyvais. Tai yra 50 mm židinio nuotolis, kurį naudojant gaunamos galbūt gražiausios nuotraukos (tačiau su juo gali būti sudėtinga dirbti), ir 35 mm židinio nuotolis. Esant ilgesniam židinio nuotoliui, stebėtojui tai suteikia vujarizmo pojūtį, kuris atskiria nuo objekto – jis tampa tik scenoje veikiančiu aktoriumi.

tomasz tomaszewski, sony alpha 7RM3, kenijietė pozuoja su fone miegančiu šunimi

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/5.6, ISO 1600

Tad kodėl fotografai taip mėgsta 35 mm ir 50 mm židinio objektyvus? Mano nuomone, taip yra todėl, kad jų regėjimo laukas yra labai panašus į žmogaus. Naudojant 24 mm arba 28 mm objektyvą, priešais jus gali būti nuobodi situacija, tačiau, kai pažiūrėsite pro vaizdo ieškiklį, matysite gilesnį vaizdą. Jūsų smegenyse sukurtas paveikslas skirsis nuo akimis matomo vaizdo. Naudojant 35 mm arba 50 mm objektyvą, jei prieš jus esanti scena nuobodi, ji tokia išliks ir žiūrint pro vaizdo ieškiklį. Taigi, pasirinkus 50 mm židinio nuotolį, jūs turite būti priblokšti ir matyti išskirtinį vaizdą, kad paspaustumėte užrakto mygtuką.

Paprastumas yra raktas

Aš visada labai įtemptai galvoju apie kadrus, kuriuos ruošiuosi padaryti, todėl nenaudoju nuolatinio fotografavimo funkcijos. Mano nuomone, fotografuodami turėtume būti žmogiškesni, todėl visada fotografuoju po vieną kadrą. Kiekvieną kartą spausdamas užrakto mygtuką, turiu žinoti, kodėl tai darau – tam turi būti priežastis. Aš turiu būti susižavėjęs arba nustebintas.

tomasz tomaszewski, sony alpha 7RM3, kenijiečio trobelės virtuvėje su mėsa ant kablių

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/5.6, ISO 1250

Tobulybės siekis man yra redukavimo iššūkis, kad vaizdas būtų redukuotas iki esminių elementų ir vis dar turėtų prasmę. Tai visiškai priešinga komerciniam pasauliui, kuriame vaizdai yra apdorojami, keičiama objektų padėtis kadre, o spalvos yra paryškinamos ir tampa netikroviškos. Aš siekiu, kad iš mano nuotraukų nebūtų galima nieko pašalinti – tai taikoma ir spalvoms. Noriu, kad spalvos būtų tokios tobulos ir tikroviškos, kad viskas būtų suvokiama ne protu ir būtų akivaizdu. Noriu pasižiūrėti į nuotrauką ir suprasti ją per sekundės dalį.

tomasz tomaszewski, sony alpha 7RM3, šešėliai nuo ant kabyklos pakabintų skalbinių ir rausva šlepetė kadre

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/10, ISO 100

Atsižvelgiant į tai, kas pasakyta, tam, kad sukurtumėte gerą nuotrauką, turite sukurti kažką, kas savyje turėtų paslaptį ar metaforą. Jei jūsų kūrinys turės paslaptį, jis taps vertingesnis. Tai taikoma ir fotografijai. Geriausios nuotraukos dirgina mūsų vaizduotę, provokuoja klausimus ir skatina mus daryti išvadas. Jei viskas bus pateikta kaip ant delno ir jums nereikės įdėti pastangų, tuomet toks dalykas gilaus poveikio neturės.

Atrinkti gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

Susiję straipsniai

Tomasz Tomaszewski
„Alpha Universe“

Tomasz Tomaszewski

Lenkija

„Fotografuojant man svarbu ne tai, kas pavaizduota nuotraukoje, o kokius klausimus ji sukelia ir ką stebėtojas patiria dėl savo apmąstymų“

Peržiūrėti profilį


x