Alpha Universe Story Detail

Kaip fotografuoju
Gyva muzika su Peter Neill

Etiketas

Nors mano tikslas – padaryti reikiamas nuotraukas, turiu paisyti kitų žmonių. Pirmiausia – pačių muzikantų. Fotografuodamas užkulisius, turi suprasti, kada baigti fotografuoti. Galima padaryti kelias vokalisto, besirenkančio aprangą vakarui, nuotraukas, bet netinka ten stovėti penkias minutes ir būti prikibus prie jo tarsi širšė

peter neill sony alfa 7SII guy garvey iš elbow ant scenos ir virš jo galvos pakabinti ekranai

© Peter Neill | „Sony α7S II“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/200 sek. su f/2.8, ISO 1600

Nepamirškime ir auditorijos. Blokuodami jiems vaizdą, pabloginate įspūdžius žmonėms, kurie sumokėjo, kad ten būtų. Turite būti pagarbūs ir visada pirmiausia paprašyti leidimo. Jei reikia trumpam užstoti jiems vaizdą, visada apsisuku, atsiprašau ir padėkoju. Šiek tiek mandagumo duoda puikių rezultatų

peter neill sony alfa 7RIII gitaristas su gibson les paul entuziastingai dainuoja publikai

© Peter Neill | „Sony α7R III“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/500 sek. esant f/3.5, ISO 1600

Kalbant apie kitus fotografus, jei dalyvauju visame ture, neinu prie pat scenos pirmųjų trijų dainų metu. Spaudos fotografai turi tik tas tris dainas, kad užfiksuotų geriausias įmanomas nuotraukas, todėl būtų nesąžininga, jei užimčiau ten vietą. Vietoj to, bandau išnaudoti tas tris dainas, kad rasčiau unikalų tašką salėje.

Kadro paieška

Taigi, kokia yra ta nuotrauka, kuri mane sužavėtų?

Iš esmės, bet kokia, kuri pavaizduotų koncerto energiją. Ieškau būdų atskleisti patalpoje tvyrančią energiją. Dažnai tai gali reikšti fotografavimą per žiūrovus – juk be žiūrovų tai tebūtų paprasčiausia repeticija. Čia nėra jokių taisyklių – svarbiausia žiūrėti per vaizdo ieškiklį ir pasikliauti intuicija. Ilgainiui tai tampa instinktu.

peter neill sony alfa 7SII energingas dainininkas ir jo ištiestos rankos iš viršaus

© Peter Neill | „Sony α7S II“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/800 sek. esant f/4.0, ISO 2000

Fotoaparatai ir objektyvai – ką ir kada naudoti

Ant kaklo visada turiu du fotoaparatus – „Sony α7R III“ ir „α7S II“. Daugelį vaizdų fotografuoju naudodamas „α7R III“. Jo 42,2 megapikselių jutiklis atkuria detalius vaizdus ir puikiai fiksuoja esant mažam apšvietimui. Tačiau kai apšvietimas yra ypač mažas, naudoju „α7S II“. Jo jutiklis yra žemesnės raiškos, bet galiu fotografuoti dideliu jautrumu nesukurdamas daug vaizdo triukšmo.

peter neill sony alfa 7SII vokalistas ir gitaristas stovi ištiestomis rankomis ir kreipiasi į publiką

© Peter Neill | „Sony α7S II“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/800 sek. esant f/4.0, ISO 2500

Taip pat naudoju keturis objektyvus – 24–70 mm f/2.8 objektyvą, kuris paprastai pritvirtintas prie vieno iš fotoaparatų, o kitame fotoaparate naudoju 85 mm f/1.4 GM ar 70–200 f/2.8 GM objektyvą. Krepšyje turiu 12–24 f/4 G objektyvą labai plataus kampo nuotraukoms fiksuoti. Šie objektyvai yra viskas, ko reikia, kad galėčiau fotografuoti koncertą.

Jei fotografuoju vieną koncertą, o ne visą koncertinį turą, man puikiai tinka 24–70 mm f/2.8 GM objektyvas. Galiu fotografuoti kiaurą naktį tik su šiuo objektyvu. Tačiau fotografuodamas turą ir jau turėdamas kelių pasirodymų nuotraukas, kartas naudoju tik 85 mm f/1.4 objektyvą. Apsiribojus tik vienu objektyvu galima pasiekti įdomių rezultatų, nes tada imi susitelkti į detales ir ieškai kūrybiškesnių fiksavimo būdų.

peter neill sony alfa 7RIII vokalisto siluetas priešais mėlyną scenos šviesą

© Peter Neill | „Sony α7R III“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/1000 sek. esant f/2.8, ISO 800

85 mm f/1.4 GM objektyvas puikiai tinka renginių patalpose, kuriose yra mažiau šviesos. Neseniai pamėgau „α7R III“ akių aptikimo AF funkciją, ypač kai naudoju 85 mm GM objektyvo plačią f/1.4 diafragmą. Naujoji versija reiškia tai, kad jis visada ieško akių, todėl visos dainininko nuotraukos yra sufokusuotos ties akimis, o ne blakstienomis, nosimi ar mikrofonu prieš jo veidą. Tai keičia viską.

peter neill sony alfa 7SI pagrindinis dainininkas stovi vienas scenos priekyje ir bendrauja su publika

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 85mm f/1.4 GM | 1/1250s esant f/1.4, ISO 200

Fokusavimas

Pakaitomis naudoju automatinį fokusavimą ir rankinį fokusavimą. Pavyzdžiui, galbūt reikia padaryti gitaros stygas itin ryškias ir fone sulieti pagrindinį dainininką taip, kad jis būtų lengvai atpažįstamas. Kad būtų lengviau, naudojuosi fokusavimo piko funkcija, kuri taip pat padeda naudojant senovinius rankiniu būdu valdomus objektyvus. Taip pat pasirinktiniam mygtukui priskiriu vaizdo suaktyvinimo ir padidinimo funkciją. Galiu peržiūrėti gyvo vaizdo fokusavimą, o tai labai svarbu naudojantis didele „α7R III“ raiška.
 

Ekspozicija

Visada naudoju fotoaparatą rankinės ekspozicijos režimu. Man visada svarbu kontroliuoti užraktą, diafragmą ir ISO jautrumą. Diafragmos pasirinkimas priklauso nuo komercinių ir techninių aspektų. Pavyzdžiui, jei noriu užfiksuoti nuotrauką koncertinio turo plakatui, svarbu užtikrinti, kad kiekvienas grupės narys būtų sufokusuotas, todėl verta rinktis f/5.6, o ne f/2.8 ar f/1.4.

Kalbant apie užrakto greitį, reikia atsižvelgti į muzikanto judesių susiliejimą. Mažiausias greitis, kurį rinkčiausi siekdamas itin ryškaus vaizdo, yra apie 1/160 sekundės. Žinoma, susilieję judesiai gali būti ir meninis pasirinkimas, ir tokiais atvejais galiu rinktis mažesnį greitį, norėdamas, pavyzdžiui, sulieti būgnus ar styginius.
 

peter neill sony alfa 7SII gitaristas žvelgia nuo scenos, o žiūrovai laiko iškėlę mobiliuosius telefonus

© Peter Neill | „Sony α7S II“ + FE 24–70 mm f/2.8 GM | 1/200 sek. su f/2.8, ISO 800

Kurias vietas paryškinu naudodamas išlaikymą? 

Yra keletas svarbių vietų atsižvelgiant į nuotrauką, bet dažniausia pagrindinė vieta – atlikėjo veidas. Tiek „α7R III“, tiek „α7S II“ man suteikia daug laisvės didinti šešėlių detales redaguojant neapdorotus failus, todėl paprastai vengiu nukirptų šviesos akcentų. Prieš fiksuodamas nuotrauką naudoju histogramą, kad galėčiau geriau patikrinti šviesos akcentų ekspoziciją. Visada stengiuos palikti daugiau šešėlių ir neprarasti šviesos akcentų, bet būna atvejų, kai negaliu nieko pakeisti. Nesu prieš vieną kitą šviesos taškelį ar pernelyg išpūstą prožektorių, bet vengiu didelių monotoniškų sričių. Man atrodo, kad yra daug veiksmingiau paryškinti šešėlius, nei bandyti sumažinti šviesos akcentus.

Atrinkti gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

ILCE-7SM2

α7S II fotoaparatas su E tipo tvirtinimo jungtimi ir viso kadro jutikliu

ILCE-7SM2

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

Susiję straipsniai

Peter Neill
„Alpha Universe“

Peter Neill

JK

„Peter Neill yra labiausiai įgudęs fotografas, kurį mums pavyko rasti. Daugiau nebesinaudojame kitų fotografų paslaugomis.“ Mark Sheehan, „The Script“.

Peržiūrėti profilį


x