javier aznar sony alfa 7RM4 vienas drugelis tupi ant lapo kotelio

Kaip aš fotografuoju | Vabzdžių fotografija

Javier Aznar

Nuo pat vaikystės buvau gamtos mėgėjas, bet rimčiau užsiimti laukinės gyvūnijos fotografija pradėjau universitete studijuodamas biologiją. Baigęs universitetą, nusprendžiau tapti profesionaliu fotografu ir nuvykau į Ekvadorą, kur praleidau trejus metus kurdamas savo pirmuosius fotografijos projektus. Per visus tuos metus fotografavau įvairias gyvūnų rūšis, tačiau pastaruoju metu didžioji dalis mano projektų buvo nukreipta į vabzdžius.

Learning about your subject

Vabzdžiai yra visur, todėl ir yra puikus fotografavimo objektas. Galite juos rasti sode, gatvėje, parke, netgi savo namuose. Prieš pradėdami juos fotografuoti, nepagailėkite laiko apie juos paskaityti, kad sužinotumėte apie jų kasdienę veiklą ir suprastumėte, kada, kur ir kaip juos rasti. Tai tikrai labai smagu, tiesiog turite žiūrėti iš pakankamai arti.

javier aznar sony alfa 7RM3 laumžirgis laikosi įsitvėręs augalo stiebo, tolumoje matosi miestas

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/16, ISO 800

Vabzdžiai elgiasi labai įvairiai, todėl norint juos fotografuoti reikia naudoti skirtingus metodus. Pavyzdžiui, laumžirgio nuotrauka buvo padaryta anksti ryte, esant žemai temperatūrai, kai buvo šalta ir ramu. Naudojant trikojį ir savo FE 50 mm f/2,8 makroobjektyvą, man pavyko labai priartėti nejudant. Pakilus saulei, laumžirgiai įgauna energijos ir ima skraidyti, tad būtų neįmanoma padaryti nuotrauką iš arti, todėl svarbu žinoti šias smulkias detales. Viskas, ko reikia, yra žinios ir šiek tiek praktikos – ir, žinoma, truputėlio sėkmės.

javier aznar sony alfa 7RM3 lerva kybo oranžiniame tinkle

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/200s @ f/5.6, ISO 6400

Field Work

Niekada nebūna tipinės dienos, nakties ar fotosesijos. Viskas priklauso nuo gyvūno, kurį fiksuoji. Vabzdžius fotografuoti paprastai yra lengviau, nes dažniausia jų būna daugiau, palyginti su žinduoliais, taigi turi daug daugiau progų nufotografuoti tam tikrą elgseną.

javier aznar sony alfa 7RM3 žiogas tupi ant suraityto žalio auglio tamsiame fone

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/13, ISO 160

Vykdydamas savo naujausią su vabzdžiais susijusį projektą, fotografavau savo „Sony α7R III“ ir „α7R IV“ fotoaparatais drėgnuosiuose miškuose, dažniausia naktį. Paprastai didžiąją nakties dalį praleidžiu fotografuodamas, o miegu vos tris valandas. Aš taip trykštu entuziazmu, nes ten yra tiek daug įvairių padarų, todėl miegodamas tiesiog švaistyčiau laiką.

javier aznar sony alfa 7RM4 a žalių vabalų grupė ropoja per ištiestas žmogaus rankas

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/16, ISO 50

Mano projektų vietos ne visada būna atšiaurios, bet jos vis tiek pateikia savų iššūkių. Pavyzdžiui, toliau esanti nuotrauka buvo padaryta Ispanijos „Dominical“ laikraščiui apie Azijos širšes, kurios kėlė tam tikrų problemų, įskaitant tūkstančių vietinių bičių, kurios gamina medų, nužudymą. Vienas ūkininkas ėmėsi iniciatyvos ir šalia bityno pastatė elektrines tvoras, kad užmuštų vapsvas ir išsaugotų savo bites. Turėjau fotografuoti įrenginį dėvėdamas bitininko kombinezoną ir stengdamasis nepaliesti elektrinių vielų – tai buvo neįmanoma. Buvau ne kartą nutrenktas, bet nepasidaviau, kad gaučiau tobulą nuotrauką.

javier aznar sony alfa 7RM3 aplink giją užsirietusi vapsva iš arti

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/80s @ f/16, ISO 50

Shooting at night and day

Naktį keliauju su nedaug įrangos. Paprastai pasiimu savo „Sony α7R IV“ ir galbūt „α7R III“, kurį naudoju kaip atsarginį fotoaparatą, kartu su FE 50 mm f/2,8 „Macro“ ir FE 90 mm „Macro“ objektyvais. Taip pat pasiimu blykstę, kad apšviesčiau vabzdžius. Kadangi galiu visiškai valdyti blykstės intensyvumą, nustatau savo fotoaparatą tik rankiniu būdu, kad gaučiau norimą ekspoziciją. Nustatau maksimalų 1/250 sek. užrakto greitį, kurį galiu naudoti su blykste ir pagal poreikį reguliuoju. Nustatęs parametrus, paprastai tą naktį jų nekeičiu.

javier aznar sony alfa 7RM3 didelis vabalas laikosi įsitvėręs žmogaus rankos tamsiame fone

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/11, ISO 80

Dienos šviesoje paprastai fotografuoju žinduolius arba paukščius, todėl svarbu būti pasiruošusiam. Palyginti su vabzdžiais, gyvūnai daug labiau linkę pastebėti tave ir pabėgti arba pasislėpti. Vis dėlto taip pat pasiimu 90 mm F/2,8 makroobjektyvą, kad galėčiau pakeisti objektyvus, jei norėčiau nufotografuoti ką nors mažesnio.

javier aznar sony alfa 7RM4 grupė drugelių ilsisi šalia tvenkinio

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 1/50s @ f/22, ISO 400

As there is more light during the day I am happy to put the α7R IV in to aperture priority mode, so that I can just set an appropriate ISO sensitivity and not have to worry too much about shutter speed. As for focusing, I use Real-time autofocus tracking, which works just perfectly. When you combine that with the 61 megapixel sensor and 10fps shooting rate of the α7R IV, it really is the best camera on the market for wildlife photography. Creating context An ideal wildlife image for me is when the photo makes you feel something - there has to be a response. It is not just about capturing a moment. Just like any other type of photography you still need to have great composition and good light, but it is a mix of things that create a great wildlife image.

javier aznar sony alfa 7RM3 sparnuoto vabalo, kabančio žemyn galva po lapu, vaizdas iš arti

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/14, ISO 100

Kadangi mano projektuose dažnai svarbu gyvūno santykis su žmonėmis, savo nuotraukose gana dažnai įtraukiu žmones, kurie padeda pateikti istoriją visapusiškai. Noriu parodyti, kokia yra mano gamtosaugos idėja, ir padėti atkreipti dėmesį į vabzdžius, kurie šiuo metu yra mano darbo objektas. Žmonių nuotraukos yra svarbios, nes jos atkreipia dėmesį ir sujungia žmogaus ir gyvūno elgseną. Nenoriu tik parodyti vabzdžių grožį, bet ir atskleisti mūsų santykį su jais.

javier aznar sony alfa 7RM3 pilnas dubenėlis lervų paruoštas virti

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/160s @ f/11, ISO 100

Atrinkti gaminiai

Javier Aznar

Javier Aznar | Ispanija

„Norėdami išsaugoti, pirmiausia turime pažinti ir mylėti tai, ko galime netekti, o fotografija yra naudinga priemonė siekiant didinti jautrumą ir parodyti, kas mus supa. Naudodamas fotoaparatą bandau parodyti gyvūnus tikriausiu pavidalu, žvelgdamas iš biologinės, o kartu ir meninės perspektyvos.“

Prisijunkite, kad gautumėte „α Universe“ naujienlaiškį

Sveikiname! Sėkmingai užsiprenumeravote „α Universe“ naujienlaiškį

Įveskite tinkamą el. pašto adresą

Sveikiname! Jūs sėkmingai užsiprenumeravote