„Alpha Universe“ istorijos detalės
„Alpha Universe“ istorijos detalės
Kaip aš fotografuoju
Vabzdžių fotografija su Javieru Aznaru 

Nuo pat vaikystės buvau gamtos mėgėjas, bet rimčiau užsiimti laukinės gyvūnijos fotografija pradėjau universitete studijuodamas biologiją. Baigęs universitetą, nusprendžiau tapti profesionaliu fotografu ir nuvykau į Ekvadorą, kur praleidau trejus metus kurdamas savo pirmuosius fotografijos projektus. Per visus tuos metus fotografavau įvairias gyvūnų rūšis, tačiau pastaruoju metu didžioji dalis mano projektų buvo nukreipta į vabzdžius.

Susipažinimas su fotografuojamu objektu

Vabzdžiai yra visur, todėl ir yra puikus fotografavimo objektas. Galite juos rasti sode, gatvėje, parke, netgi savo namuose. Prieš pradėdami juos fotografuoti, nepagailėkite laiko apie juos paskaityti, kad sužinotumėte apie jų kasdienę veiklą ir suprastumėte, kada, kur ir kaip juos rasti. Tai tikrai labai smagu, tiesiog turite žiūrėti iš pakankamai arti.

javier aznar sony alfa 7RM3 laumžirgis laikosi įsitvėręs augalo stiebo, tolumoje matosi miestas

© Javier Aznar | „Sony α7R III“ + FE 50 mm f/2.8 „Macro“| 1/160 sek. esant f/16 , ISO 800

Vabzdžiai elgiasi labai įvairiai, todėl norint juos fotografuoti reikia naudoti skirtingus metodus. Pavyzdžiui, laumžirgio nuotrauka buvo padaryta anksti ryte, esant žemai temperatūrai, kai buvo šalta ir ramu. Naudojant trikojį ir savo FE 50 mm f/2,8 makroobjektyvą, man pavyko labai priartėti nejudant. Pakilus saulei, laumžirgiai įgauna energijos ir ima skraidyti, tad būtų neįmanoma padaryti nuotrauką iš arti, todėl svarbu žinoti šias smulkias detales. Viskas, ko reikia, yra žinios ir šiek tiek praktikos – ir, žinoma, truputėlio sėkmės.

javier aznar sony alfa 7RM3 lerva kybo oranžiniame tinkle

© Javier Aznar | „Sony α7R III“ + FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS | 1/200 sek. esant f/5,6, ISO 6400

Darbas lauke

Niekada nebūna tipinės dienos, nakties ar fotosesijos. Viskas priklauso nuo gyvūno, kurį fiksuoji. Vabzdžius fotografuoti paprastai yra lengviau, nes dažniausia jų būna daugiau, palyginti su žinduoliais, taigi turi daug daugiau progų nufotografuoti tam tikrą elgseną.

javier aznar sony alfa 7RM3 žiogas tupi ant suraityto žalio auglio tamsiame fone

© Javier Aznar | „Sony α7R III“ + FE 50 mm f/2.8 „Macro“| 1/160 sek. esant f/13 , ISO 160

Vykdydamas savo naujausią su vabzdžiais susijusį projektą, fotografavau savo „Sony α7R III“ ir „α7R IV“ fotoaparatais drėgnuosiuose miškuose, dažniausia naktį. Paprastai didžiąją nakties dalį praleidžiu fotografuodamas, o miegu vos tris valandas. Aš taip trykštu entuziazmu, nes ten yra tiek daug įvairių padarų, todėl miegodamas tiesiog švaistyčiau laiką.

javier aznar sony alfa 7RM4 a žalių vabalų grupė ropoja per ištiestas žmogaus rankas

© Javier Aznar | „Sony α7R IV“ + FE 24–70 mm f/2,8 GM| 1/200 sek. esant f/16 , ISO 50

Mano projektų vietos ne visada būna atšiaurios, bet jos vis tiek pateikia savų iššūkių. Pavyzdžiui, toliau esanti nuotrauka buvo padaryta Ispanijos „Dominical“ laikraščiui apie Azijos širšes, kurios kėlė tam tikrų problemų, įskaitant tūkstančių vietinių bičių, kurios gamina medų, nužudymą. Vienas ūkininkas ėmėsi iniciatyvos ir šalia bityno pastatė elektrines tvoras, kad užmuštų vapsvas ir išsaugotų savo bites. Turėjau fotografuoti įrenginį dėvėdamas bitininko kombinezoną ir stengdamasis nepaliesti elektrinių vielų – tai buvo neįmanoma. Buvau ne kartą nutrenktas, bet nepasidaviau, kad gaučiau tobulą nuotrauką.

javier aznar sony alfa 7RM3 aplink giją užsirietusi vapsva iš arti

© Javier Aznar | „Sony α7R III“ + FE 90 mm f/2.8 „Macro G OSS“| 1/80 sek. esant f/16, ISO 50

Fotografavimas naktį ir dieną

Naktį keliauju su nedaug įrangos. Paprastai pasiimu savo „Sony α7R IV“ ir galbūt „α7R III“, kurį naudoju kaip atsarginį fotoaparatą, kartu su FE 50 mm f/2,8 „Macro“ ir FE 90 mm „Macro“ objektyvais. Taip pat pasiimu blykstę, kad apšviesčiau vabzdžius. Kadangi galiu visiškai valdyti blykstės intensyvumą, nustatau savo fotoaparatą tik rankiniu būdu, kad gaučiau norimą ekspoziciją. Nustatau maksimalų 1/250 sek. užrakto greitį, kurį galiu naudoti su blykste ir pagal poreikį reguliuoju. Nustatęs parametrus, paprastai tą naktį jų nekeičiu.

javier aznar sony alfa 7RM3 didelis vabalas laikosi įsitvėręs žmogaus rankos tamsiame fone

© Javier Aznar | „Sony α7R III“ + FE 50 mm f/2.8 „Macro“| 1/160 sek. esant f/11 , ISO 80

Dienos šviesoje paprastai fotografuoju žinduolius arba paukščius, todėl svarbu būti pasiruošusiam. Palyginti su vabzdžiais, gyvūnai daug labiau linkę pastebėti tave ir pabėgti arba pasislėpti. Vis dėlto taip pat pasiimu 90 mm F/2,8 makroobjektyvą, kad galėčiau pakeisti objektyvus, jei norėčiau nufotografuoti ką nors mažesnio.

javier aznar sony alfa 7RM4 grupė drugelių ilsisi šalia tvenkinio

© Javier Aznar | „Sony α7R IV“ + FE 16 -35mm f/4 ZA OSS | 1/50 sek. esant f/22 , ISO 400

Ilgėjant dienoms, man patinka įjungti „α7R IV“ diafragmos pirmenybės režimą, kad galėčiau tiesiog nustatyti atitinkamą ISO jautrumą ir nesijaudinti dėl užrakto greičio. Kalbant apie fokusavimą, naudoju automatinio fokusavimo sekimą realiuoju laiku, kuris veikia tiesiog puikiai. Prie to pridėjus „α7R IV“ 61 megapikselių jutiklį ir 10 kadr./sek. fiksavimo spartą, jis išties yra geriausias rinkoje fotoaparatas laukinės gyvūnijos fotografijai.

Konteksto kūrimas

Mano nuomone, tobulas laukinės gyvūnijos vaizdas yra tada, kai nuotrauka sukelia tavyje jausmus, tam tikrą reakciją. Tai nėra tik akimirkos užfiksavimas. Kaip ir bet kurio tipo fotografijoje, būtina puiki kompozicija ir geras apšvietimas, bet puikias gyvūnų nuotraukas lemia daugybė įvairių dalykų.

javier aznar sony alfa 7RM3 sparnuoto vabalo, kabančio žemyn galva po lapu, vaizdas iš arti

© Javier Aznar | „Sony α7R III“ + FE 90 mm f/2.8 „Macro G OSS“| 1/160 sek. esant f/14, ISO 100

Kadangi mano projektuose dažnai svarbu gyvūno santykis su žmonėmis, savo nuotraukose gana dažnai įtraukiu žmones, kurie padeda pateikti istoriją visapusiškai. Noriu parodyti, kokia yra mano gamtosaugos idėja, ir padėti atkreipti dėmesį į vabzdžius, kurie šiuo metu yra mano darbo objektas. Žmonių nuotraukos yra svarbios, nes jos atkreipia dėmesį ir sujungia žmogaus ir gyvūno elgseną. Nenoriu tik parodyti vabzdžių grožį, bet ir atskleisti mūsų santykį su jais.

javier aznar sony alfa 7RM3 pilnas dubenėlis lervų paruoštas virti

© Javier Aznar | „Sony α7R III“ + FE 35mm f/1,4 ZA| 1/160 sek. esant f/11 , ISO 100

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM4
α7R IV

ILCE-7RM4

ILCE-7RM3
α7R III

ILCE-7RM3

SEL50M28
FE 50 mm F2,8 makroobjektyvas

SEL50M28

SEL90M28G
FE 90 mm F2.8 Macro G OSS

SEL90M28G

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL100400GM
FE 100-400 mm „G Master“

SEL100400GM

SEL35F14Z
„Distagon®“ T* FE 35 mm F1.4 ZA

SEL35F14Z

SEL1635Z
„Vario-Tessar® T“* FE 16–35 mm F4 ZA OSS

SEL1635Z

Susiję straipsniai
Javier Aznar
„alpha universe“

Javier Aznar

Ispanija

„Kad išsaugotume, pirmiausia turime žinoti ir mylėti tai, ką galime prarasti, o fotografija yra naudinga priemonė suvokti ir parodyti, kas mus supa. Savo fotoaparatu bandau parodyti gyvūnus jų tikriausiu pavidalu – ir biologiniu požiūriu, ir iš meninės perspektyvos.“

Peržiūrėti profilį


x