Kaip aš fotografuoju | Kraštovaizdžio spalvos su Albert Dros

Spalvos mano kraštovaizdžio nuotraukose yra labai svarbios. Nesvarbu, ar fotografuoju įspūdingą kraštovaizdį su neįtikėtinai ryškiomis spalvomis, ar ką nors subtilesnio, noriu žiūrovui parodyti, kokia nepakartojama gali būti šviesa ir spalvos.

albert dros sony alpha 7RIII liepsninga oranžine spalva apšviestas erelis sklendžia virš ugnikalnių

© Albert Dros | „Sony α7R III“ + FE 100–400mm f/4,5-5,6 GM OSS | 1/320 sek. esant f/7.1, ISO 100

Vietos pasirinkimas

Viskas prasideda nuo planavimo. Praleidžiu daug laiko tyrinėdamas potencialias vietas savo kraštovaizdžio nuotraukoms, ypač savo šalyje, Nyderlanduose. Visada svarbu dairytis naujos vietos, net ir tos, kurią galbūt pravažiavote šimtus kartų.

Kalbant apie tolimesnes vietas, yra daugybė būdų vietoms tyrinėti. Kone bet kurią vietą galite rasti naudodamiesi „Instagram“ ar „Google“ vaizdais, kur galėsite susidaryti įspūdį apie vietovę ir apšvietimo, su kuriuo dirbsite, tipą. Ieškodamas mažiau populiarių vietų naudoju „Google Earth“. Galiu valandų valandas praleisti tyrinėdamas kraštovaizdį ir tikrindamas potencialias vietas. Nuvykęs į vietą, užuot švaistęs laiką ir energiją, dažnai naudoju savo droną, kuriuo žvalgau potencialius taškus.

Siekdamas tinkamų spalvų, turiu žinoti, kaip atrodys apšvietimas. Turiu žinoti, kada ir kur pakils saulė ar mėnulis ir kurioje vietoje jis nusileis. Kad tai sužinočiau, daugiausia naudoju programą „PhotoPills“, kuri leidžia matyti, kaip judės mėnulis ir saulė ir kaip tai paveiks vietų sąrašą.

albert dros sony alpha 7RIII švyturys tolumoje ir tekanti saulė už jo

© Albert Dros | „Sony α7R III“ + FE 12–24 mm f/4 G | 13 sek. esant f/10.0, ISO 200

Taip pat visada stebiu orą, nes jis turi milžinišką poveikį nuotraukos spalvoms. Jei viskas vyksta pagal planą ir oras yra mano pusėje, tobulas apšvietimas būna arba iškart prieš saulėtekį, arba tik nusileidus saulei. Tokiu metu dangus gali nusidažyti raudona, rožine ar violetine spalva – tai išraiškingos spalvos, kurios man patinka. Aš taip pat fotografuoju naktį; iš tiesų nakties dangus turi įvairiausių atspalvių, kuriuos galima užfiksuoti naudojant ilgą išlaikymą, ypač tose vietose, kur nėra šviesinės taršos.

Apskritai kalbant, ieškau viena kitą papildančių spalvų. Mėlyna ir oranžinė yra vienas iš mano mėgstamiausių spalvų derinių – mėlyna jūra ir oranžinis dangus taip puikiai dera. Tačiau tai taip pat gali būti smulkūs objektai pirmam plane, kurie tinka prie dangaus spalvos, pavyzdžiui, gėlytė ar akmenėlis; ieškokite šių dalykų ir bandykite panaudoti juos savo kompozicijose.

albert dros sony alpha 7RIII tolumoje esantys kalnai atsispindi ramiame ežere o fone mėlynos gėlės

© Albert Dros | „Sony α7R III“ + FE 12–24 mm f/4 G | 1/4 sek. esant f/11.0, ISO 200

Vienas iš būdų iškelti mažesnius objektus į pirmą planą – naudoti labai plataus kampo objektyvus. Dažnai naudoju 12–24 mm f/4 G serijos objektyvą ir parenku 12 mm. Tada prie žemės staiga pamatome visas linijas ir detales, kurias galima naudoti kaip pirmo plano objektus. Naudojant 12 mm, pirmas planas pasidaro toks didelis, tarytum būtumėte įtraukti į vaizdą.

Kitas objektyvas, kurį visada naudoju – „Sony FE“ 100–400 mm f/4.5–5.6 OSS „G Master“. Jis yra vienas iš tiksliausių kintamo židinio nuotolio objektyvų, kuriuos man tekę naudoti, ir aš jau taip nebegaliu be jo! Filmuodami kraštovaizdį su 400 mm židinio nuotoliu, būkite išradingi – turite žiūrėti toli ir matyti, kaip dera skirtingi peizažo elementai. Šių dydžių židinio nuotoliai priverčia panaudoti kūrybiškumą, tad nuotrauka unikalesnė nei gauta naudojant standartinį židinio nuotolį.

Anksčiau objektyvus derindavau su „Sony α7R II“, bet dabar perėjau prie „Sony α7R III“. Jo 42,4 MP raiška suteikia tiek smulkios informacijos, kiek man reikia, o dinaminis diapazonas atskleidžia šešėliuose paslėptas detales. Be savo fotoaparato, objektyvų ir trikojo, taip pat pasiimu keletą filtrų, bet retai naudoju graduotus ND filtrus, o bandau naudoti išlaikymą, kad atskleisčiau ryškiausius elementus. Žinau, kad dažniausia su „α7R III“ galiu užfiksuoti daugybę detalių šešėliuose, kurias vėliau galiu išryškinti, kai redaguoju nuotraukas.

albert dros sony alfa 7RII maža bažnyčia stovi šešėlyje kalno, kurio viršūnės apšviestos auksine oranžine spalva

© Albert Dros | „Sony α7R II“ + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/1,6 sek. esant f/11.0, ISO 100

Redagavimas

Redaguodama savo nuotraukas mėgstu jas apdoroti, kad išnaudočiau visas scenos galimybes. Tačiau niekada neklastoju scenos pakeisdama dangų – savo apdorojimo techniką naudoju taip, kad kuo geriau perteikčiau tai, kas buvo scenoje. Iš pradžių naudoju „Adobe Lightroom“, kad sugrupuočiau nuotraukas, tada naudodama „Adobe Photoshop“ jas apdoroju: koreguoju spalvas ir kontrastą bei šviesinu ir tamsinu tam tikras nuotraukos sritis.

Žmonės dažnai sako, kad fotografijoje yra per daug apdorojimo ar net tai, kad nuotrauka gali atrodyti padirbta, ypač žiūrėdami į saulėtekį ar saulėlydį. Tačiau natūralus apšvietimas ir spalvos gali būti neįtikėtinos ir kartais netgi reikia sumažinti kai kurių nuotraukos dalių spalvos sodrumą. Taigi mano patarimas – atsikelkite anksti ir būkite laukinio gyvenimo liudininku.

albert dros sony alpha 7RII spalvingas uostamiestis temstant o leidžiantis saulei dangų rėžia raudoni debesys jpgmanarola Sony24 70GM A7RII

© Albert Dros | „Sony α7R II“ + 24–70mm f/2,8 GM | 15 sek. esant f/9.0, ISO 50

Keli galutiniai patarimai:

Eikite į kraštutinumus: pamėginkite naudoti ypač plataus kampo ir teleobjektyvo židinio nuotolius, kad padidintumėte savo nuotraukų poveikį ir išskirtumėte jas iš įprastesnių kraštovaizdžio nuotraukų.

Arčiau žemės: naudokite plačiakampį objektyvą prie pat žemės, kad paryškintumėte pirmą planą.

Ieškokite spalvų derinių: oranžinio saulėlydžio ir mėlynos jūros deriniai veikia puikiai, bet taip pat ieškokite spalvos lopinėlių pirmame plane. Tam puikiai tinka tokie objektai, kaip augalai ir akmenys.

Prieš ir po: saulėlydžiai ir saulėtekiai yra puiku, bet geriausias spalvas galima atrasti prieš ir po saulėlydžio.

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

SEL100400GM

100–400 mm FE „G Master“ kintamojo židinio nuotolio teleobjektyvas

SEL100400GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL55F18Z

„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL1635Z

„Vario-Tessar® T“* FE 16–35 mm F4 ZA OSS

SEL1635Z

Albertas Drosas
„Alpha Universe“

Albertas Drosas

Nyderlandai

„Einu iš proto dėl tobulo kadro.“

Peržiūrėti profilį


x