„Alpha Universe“ istorijos detalės
„Alpha Universe“ istorijos detalės
Kaip fotografuoju
architektūrą su Mike‘u Williu 

Naktį pastatai įgyja kitokį charakterį; visos linijos, apšvietimas ir spalvos gali sudaryti naujas formas. Kaip tik todėl naktinis miestas man atrodo šitoks estetiškai patrauklus. Tarp visų tų formų ieškau pagrindinių linijų. Tai gali būti į pastatą vedančio kelio kontūras arba kito pastato konstrukcijos dalis, tačiau galutinis rezultatas tas, kad šiomis linijomis pasinaudoju kaip priemonėmis atkreipti žiūrovų dėmesį į sceną.

Mike‘o Willio „Sony Alpha 7M3“ fotoaparatu ilga ekspozicija nufotografuoti automobiliai, važiuojantys Londono Tauerio tiltu.

© Mike Will | „Sony α7 III“ ir 12–24 mm f/2.8 GM | 0,8 sek., f/3,5, ISO 125

Kitas dalykas, kurio ieškau, – tai keistenybės. Tai gali būti netgi kažkas paprasta kaip uždegtos visos namo šviesos ir tik vienas tamsus langas. Žmonės greitai pastebi tokius modelius ar jų lūžius, todėl tai įdomūs objektai.

Kai noriu sukurti kadrą, esu linkęs veikti nepasiruošęs. Dažnai nuėjęs fotografuoti tam tikro pastato imu tyrinėti visus įvairius kampus ar perspektyvas, kurias galiu rinktis fotografuodamas. Tai natūrali patirtis, leidžianti man išlikti kūrybingam. Jei iš anksto tiksliai suplanuoju kadrą žinodamas, kada saulės šviesa atitinkamą dieną ir paros metu pasieks tam tikrą tašką, galiu palaukti ir nufotografuoti šį vaizdą. Tačiau jei turiu nedaug lūkesčių, tiesiog fotografuoju, nes niekada nežinau, kaip šviesa, šešėliai ir atspindžiai sužais tarpusavyje.

Mike‘o Will‘io „Sony Alpha 7RM3“ fotoaparato akis žvelgia aukštyn į nakties dangų tarp keturių pastatų

© Mike Will | „Sony α7R III“ ir 12–24 mm f/4 G | 1/100 sek., f/4.0, ISO 2000

Anksčiau šiais metais stovėjau Niujorko Taimso aikštėje ir pažvelgus aukštyn kaip kiekvienam turistui apsisuko galva nuo visų neoninių šviesų ir virš manęs iškilusių pastatų. Taigi išsitraukiau savo FE 12–24 mm f/4 G objektyvą ir fotoaparatą nukreipęs aukštyn nufotografavau visus pastatus ir vaizdo viduryje žvilgsnį traukiančius šviesoforus. Žvelgiant iš apačios į viršų beveik visada sukuriami įdomūs vaizdai, nes šitaip pasaulį mato nedaugelis.

Mike‘o Willio „Sony Alpha 7M3“ fotoaparatu nufotografuotas muziejaus interjeras

© Mike Will | „Sony α7R III“ ir FE 16–35 mm f/2.8 GM | 1/160 sek., f/2,8, ISO 200

Į savo rinkinį įtraukiau ir naują FE 12–24 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą ir džiaugiuosi turėdamas papildomą 1 eV šviesos. Puiku, kad naudodamas šį objektyvą galiu fotografuoti fotoaparatą laikydamas rankoje, nes jis praleidžia pakankamai šviesos, ir žinau, kad „Alpha 7R III“ leidžia didinti ISO jautrumą, o vaizdo kokybė vis tiek bus puiki. Man patinka fotografuoti fotoaparatą laikant rankoje, jei įmanoma, nes tada galiu laisviau judėti ir tyrinėti, tačiau, jei noriu taikyti ilgą ekspoziciją ar fotografuoti dangaus kūnus, žinoma, tenka padėti fotoaparatą ant trikojo.

Mike‘o Willio „Sony Alpha 7M3“ fotoaparatu nufotografuota Bodiamo pilis naktį

© Mike Will | „Sony α7 III“ ir 20 mm f/1,8 G | 30 sek., f/1,8, ISO 2500

Neseniai FE 20mm f/1,8 objektyvu nufotografavau NEOWISE kometą danguje virš Bodiamo pilies. Šioje scenoje buvo visko, bet turėjau iš esmės apsispręsti, kaip sutalpinti vaizdo detales. Žinojau, kad kometa bus žemai danguje, taip pat norėjau, kad dėmesį šiek tiek trauktų ir atspindys vandenyje, todėl nutaikiau objektyvą į kometą danguje tiesiai virš vieno pilies bokštelio. Siekiau, kad pilies vaizdas būtų pagrindinis nuotraukos struktūros komponentas, traukiantis žiūrovo dėmesį, paskui būtų pastebimos žvaigždės danguje, o galiausiai – kometa.

Mike‘o Willio „Sony Alpha 7RM3“ fotoaparatu nufotografuotas naktį apšviestas pastatas

© Mike Will | „Sony α7R III“ ir FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/250 sek., f/2,8, ISO 2500

Nors man ypač patinka labai plataus kampo objektyvai, naudoju ne tik juos. Išmokau fotografuoti naudodamas 35 mm objektyvą, todėl man vis dar patinka pasitelkti šį židinio nuotolį įprastesniems kadrams. Manau, kad svarbu žinoti, kokį objektyvą arba židinio nuotolį naudoti ir kodėl jį naudojate, ir tai dažnai suprantame iš patirties. Paprastai krepšyje turiu FE 24–70 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą, leidžiantį taikyti įvairų židinio nuotolį ir fotografuoti daugelio vaizdų seriją, iš kurios galima sukurti tam tikrą istoriją. Taip pat naudoju FE 70–200 mm f/2,8 „G Master“ objektyvą, tačiau dėl papildomo dydžio ir svorio jį nešuosi tik tada, kai žinau, kad tikrai naudosiu, pavyzdžiui, fotografuodamas nuo stogo, ar tada, kai galbūt norėsiu iš tolo nufotografuoti kokio nors pastato architektūrą ar ypatybes.

Mike‘o Will‘io „Sony alpha 7RM3“ fotoaparato akis bažnyčioje žvelgia aukštyn į vitražinius langus

© Mike Will | „Sony α7R III“ ir 12–24 mm f/4 G | 1/30 sek., f/4,0, ISO 2000

Vienas svarbiausių mano patarimų kiekvienam architektūros fotografui yra toks: prieš nustodami fotografuoti, įsitikinkite, kad fotoaparate viskas atrodo tinkamai. Fotografuojant itin plataus kampo objektyvu gali būti sunku viską tobulai sustyguoti. Pavyzdžiui, svajojau nufotografuoti Vienos teisingumo rūmus. Tiek daug linijų. Nufotografavau vaizdą pasirinkęs 16 mm židinio nuotolį. Fotografuojant tokiu plačiu kampu reikia įsitikinti, kad viskas išdėstyta visiškai tiesiai, kitaip nebus sulygiuota. Naudodamas „Alpha 7R III“ visada pasitelkiu tinklelio linijas ir palieku jas įjungtas. Jos padeda įsitikinti, kad visos linijos tiesios, o sulyginimo orientyrai padeda užtikrinti fotoaparato lygiavimą su žeme. Nufotografavę būtinai dar kartą patikrinkite nuotrauką ekrane ir tik tada galite eiti.

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM3
α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

ILCE-7M3
α7 III su 35 mm viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7M3

SEL1224GM
FE 12–24 mm F2.8 GM

SEL1224GM

SEL1635GM
FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL1224G
FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL20F18G
FE 20 mm F1.8 G

SEL20F18G

Susiję straipsniai
Mike Will
„alpha universe“

Mike Will

JK

Eikite paskui savo svajones, tyrinėkite pasaulį ir mėgaukitės kelionės fiksavimu

Peržiūrėti profilį


x