„Užaugau ne kūrybiškoje aplinkoje,“ – pradeda pasakoti kelionių fotografė Carmen Huter, – „tačiau gyvendama Austrijos Alpėse kasdien buvau apsupta grožio ir gamtos. O kai sulaukusi 18 metų išvykau į Naująją Zelandiją mokytis ir pamatyti pasaulio, manyje kažkas pasispaudė – tiesiogine to žodžio prasme. Pirmą kartą palikau savo jaukius namus, taip ilgai skridau ir viena, ir dar būdama vaikas atvykau į šalį, kurioje nieko nepažinojau… Tiesą sakant tai buvo patirtis, kuri mane išlaisvino, norėjau užfiksuoti tą jausmą, tai, ką regėjau, ir perduoti kitiems.“
„Supratau, kad keliavimas – šaunus dalykas ir labiau įmanomas, nei maniau būdama vaikas,“ – tęsia ji. – „Ir, žinoma, pasaulyje yra tiek daug ką pamatyti ir tiek daug visko išmokti! Taigi ėmiau keliauti po pasaulį, gyvenau ir dirbau keliose šalyse.“ Dabar profesionali kelionių ir komercinė fotografė Carmen Huter daugiausia fotografuoja peizažus, nes jie, kaip teigia ji, ją įkvepia. „Be to, tai susilieja su darbu turizmo sektoriuje, kur gaunu užsakymų iš įvairių klientų – oro linijų bendrovių, viešbučių, prekeivių ir žurnalų.“
Nors Carmen fotografuoja ir „tradicinius“ peizažus bei interjerus, daugelyje jos darbų atsiranda žmonės, kartais ji pati, kartais modeliai. Tai, jos teigimu, daroma komunikacijos tikslais ir padeda žiūrovui įsijausti į kuriamą aplinką.
„Tai naujesnė peizažų kūrimo tendencija,“ – sako Carmen, – „Ji turi savo patrauklumo, nes tradicinių peizažų, fotografuojamų įprastiniu nušlifuotu būdu jau esame daug prisižiūrėję. Įvesdami žmogaus elementą, sukuriame kažką nauja ir tam tikru būdu, manau, tai leidžia mums suprasti, kad keliaudami esame planetos dalis, o ne veikiame atskirai.“
Paprastai keliaudama su „Sony Alpha 7R IV“, „su savimi turiu objektyvus FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM, FE 16-35 mm f/2.8 GM ir FE 35 mm f/1.4 GM bei FE 85 mm f/1.4 GM,“ – sako Carmen, – „tačiau vos išvydusi naująjį FE 14 mm f/1.8 GM, supratau, kad jis man puikiai tiks, greičiausiai pakeisdamas 16-35 mm objektyvą. Nepaisant to, kad tai aukštos kokybės „G Master“ objektyvas su maksimalia f/1.8 diafragma, jis daug lengvesnis ir mažesnis, nei maniau. O tai labai svarbu, kai iki fotografavimo vietos einu pėsčiomis arba keliauju su įranga kaip su rankiniu bagažu. Be to, objektyvas labai tvirtas ir atsparus oro sąlygoms, o tai taip pat svarbu ten, kur keliauju.“
„Kitas dalykas, apie kurį pagalvojau,“ – tęsia Carmen, – „koks naudingas šis objektyvas bus komercinei fotografijai, fotografuojant viešbučių vidų ir panašius objektus. Platus aprėpties kampas, kur vaizdas ryškus nuo vieno krašto iki kito dėl dviejų XA (išimtinai asferinių) elementų, itin naudingas darant tokio tipo nuotraukas ir beveik nematyti vinjetavimo efekto.“
Carmen teigia, kad fotografuojant tiek detalių gausius interjerus, tiek laukinėje gamtoje plačiakampis objektyvas būtinas jos darbui, nes taip žiūrovas gali beveik ištiesti ranką ir prisiliesti prie fotografuojamo vaizdo. Kartu su negilia vaizdo perspektyva, sukuriama maksimalios diafragmos „plačiakampis objektyvas taip pat naudingas fotografuojant plačios aprėpties peizažus, kurių pirmame plane būna įdomių objektų, pvz., laukinių gėlių laukas. Ryškiai sufokusuotas pirmaplanis vaizdas yra puikus būdas pritraukti žiūrovą ir perduoti jam savo patirtį.“ Carmen teigimu, dėl greito veikimo FE 14 mm f/1.8 GM objektyvas puikiai tinka astrofotografijai – „nuo tada, kai jį išpakavau, meldžiuosi, kad dangus būtų giedras!“
„Greitai ir tyliai veikianti AF sistema tinka profesionaliai fotografuoti daugybę objektų,“ – pabaigai sako ji, – “kelionių ir peizažų kadrams, nekilnojamo turto ir komerciniams objektams, fotografavimui prasto apšvietimo sąlygomis ir net vestuvių fotografijai. O apskritai paėmus toks specializuotas puikus objektyvas padės fotografams, kurie nori išbandyti ką nors nauja, naują fotografavimo kampą ir perspektyvą. Šis objektyvas praplečia kūrybos ribas, o mane tikrai skatina kuo dažniau išeiti ir kurti.“
„Sukurkite daugiau nei suvartojate“