„Alpha Universe“ istorijos detalės
Dabar madoje – laisvė 

Lidia Popiel

„Madoje yra daug žavesio, – sako Lidija Popiel, – o kadangi mados fotografija yra daugelio dalykų – žmonių, dizaino, audinių, linijų, proporcijų, peizažų ir vietų – derinys, čia galiu laisvai išreikšti save ir kurti naujus pasaulius. Tai sukuria nuostabų laisvės pojūtį.“

Viena iš geriausių fotografų Lenkijoje Lidija, kuri dirbo modeliu nuo 17 metų, prisipažįsta, kad visada atidžiai stebėjo fotografų, su kuriais dirbo, darbą ir bandė viską suprasti, bet iki vieno atsitiktinio įvykio niekada neįsivaizdavo, kad pati to imsis.

„Vieną dieną, dirbdama fotosesijoje, – pasakoja ji, – pasiskolinau fotoaparatą ir padariau pluoštą nuotraukų. Tada pardaviau vieną iš nuotraukų, kad ji būtų naudojama kosmetikos reklamos plakate. Taip staiga tapau fotografe! – juokiasi ji. – Žinoma, turėjau nuolat mokytis, ir mano kolegos man labai padėjo. Pradėjau fotografuoti naudodama savo pačios dizainus ir ypač daug nuotraukų pardaviau vienam mados žurnalui – tuo metu Lenkijoje jų tebuvo du!“

lidia popiel sony alfa 7R3 rūsčiai atrodantis modelis sėdi prie lovos su baldakimu

© Lidia Popiel | „Sony α7R III“ + FE 28mm f/2 | 1/20 sek. esant f/9,0, ISO 100

Persikėlus 40 metų į priekį, vienas iš pastarųjų Lidijos projektų buvo fotografuoti Muziejų draugų asociacijos labdaros renginyje Varšuvoje. „Jie kasmet organizuoja labdaros renginį, skirtą Nacionaliniam muziejui, – aiškina ji. – Šiemet jie paprašė dešimties svarbiausių Lenkijos dizainerių jų suknelių, kurios vėliau buvo parduotos Muziejuje surengtame pokylyje. Kvietimas fotografuoti dizainus buvo tikra garbė.“

Renginio vieta netgi dar labiau jaudino Lidiją. „Radvilų rūmai Neboruve yra išties nuostabus pastatas, – pasakoja ji. – Viena iš kolekcijos temų buvo „spalva“, todėl buvo galimybė derinti sukneles prie rūmų dekoracijų.“ Sudėtingos nuotraukos reikalavo daug pasirengimo. Prieš fotosesiją kelis kartus apsilankiau rūmuose, ieškodama analoginių spalvų ir pasikartojančių linijų, – sako Lidija. – Taip pat norėjau, kad mano modeliai įkūnytų šiek tiek pastato, pilno vaiduoklių ir paslapčių, istorijos.“

lidia popiel sony alfa 7R3 į baliustradą atsirėmęs modelis

© Lidia Popiel | „Sony α7R III“ + FE 28mm f/2 | 1/15 sek. esant f/6,3, ISO 100

Anot jos, tokiu būdu mados nuotraukos gali būti daugiau nei portretai. „Jos gali pasakoti istorijas, naudojant šviesą, detales ir kompoziciją. Naudojame daug metodų, kad atskleistume dizainerių koncepcijas, bet galiausiai nuotraukoje yra žmogus ir per tą nuotrauką jis turi užmegzti ryšį su žiūrėtoju.“

Nesvarbu, prie kokio projekto ji dirba, jos modeliai taip pat turi jaustis istorijos dalimi, – sako ji. – Svarbiausia pasirinkti tinkamą žmogų ir su juo bendrauti. Tai – komandinis darbas. Ieškau įtaigių modelių, bet nenoriu užgožti suknelės. Jie turi jaustis kuo puikiausiai ir būti plano dalimi. Todėl, kad nenukryptų nuo plano, modelis ir fotografas visada turi užduoti sau klausimą „ką aš darau ir kodėl tai darau?“

lidia popiel sony alfa 7R3 aukso spalvos suknelę dėvintis modelis stovi nišoje

© Lidia Popiel | „Sony α7R III“ + FE 28mm f/2 | 1/60 sek. esant f/2,8, ISO 100

Lidija paprastai fotografuoja naudodama 50 mm objektyvą, bet šiam projektui ji pasirinko FE 28 mm f/2. „Pasirinkau trumpesnį židinio nuotolį, kad vietai galėčiau suteikti daugiau dinamikos, – sako ji, – neiškraipydama fotografuojamo objekto siluetų. Man buvo svarbu, kad interjero grožis būtų svarbi istorijos dalis. Taip pat būdama arti modelio galiu geriau su juo bendrauti, ypač kalbėdama tyliai.“

Lidijai bendrauti padeda „Sony α7R III“ – jis sukurtas taip, kad fotografas dėmesį galėtų skirti ne fotoaparatui, o fotografuojamam objektui. Lidija teigia, kad korpuso dydis ir svoris bei jo revoliucinis akių aptikimo AF pakeitė tai, kaip ji fotografuoja madą.

„Kai dirbi, gali atrodyti, kad turi daug laiko, – aiškina ji, – bet iš tiesų sekundės dalys lemia tai, ar nuotrauka pavykus ar ne. Kai pradėjau naudotis akių aptikimo AF, ši funkcija suteikė man daug pasitikėjimo, kurio man trūko, ir jos suteikiamas užtikrintumas yra neįkainojamas norint rasti tą trumpą akimirką.“

lidia popiel sony alfa 7R3 violetinę suknelę dėvintis modelis atsirėmęs į fortepijoną

© Lidia Popiel | „Sony α7R III“ + FE 28mm f/2 | 1/80 sek. esant f/10, ISO 100

Naudojant mažesnį, lengvesnį, bet didelės raiškos korpusą, kompozicija gali tapti laisvesnė ir lankstesnė. „Kad viskas nuotraukoje pasikeistų, kartais tereikia pasitraukti pusę centimetro į šoną, – aiškina Lidija, – todėl paprastai dirbu be trikojo. Pakeitusi savo sunkius fotoaparatus „Sony“ beveidrodžiais korpusais, iškart pajutau palengvėjimą ir gavau daug daugiau laisvės dirbti.“

Taigi svarbiausia – laisvė, ir Lidija sako, kad šis fotografavimo stilius gali padėti fotografams atsiskleisti. „Tai reiškia nebijoti savo vaizduotės, – reziumuoja ji, – ir nebijoti tikrumo. Fotografuokite taip, kad patiktų jums, o ne dėl įvertinimo. Ir nemanykite, kad viskas jau padaryta ir sukurta, nes jūsų darbas visada bus unikalus. Nenustokite mokytis, būkite sužavėti, būkite laisvi.“

Kūrėjų sąrašas:

Makiažas: Marianna Jurkiewicz
Plaukų stilius: Kacper Rączkowski / „Kevin Murphy Pl“
Aprangos stilius: Agnieszka Ścibior
Modeliai: „Uncover Models“
Fotografinis bendradarbiavimas: „Wolf Studio“ (Varšuva)

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM3
α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL28F20
FE 28 mm F2

SEL28F20

Susiję straipsniai
Lidia Popiel
„alpha universe“

Lidia Popiel

Lenkija

Fotografijoje svarbiausia – visą save atiduoti tam, kas yra priešais objektyvą. Ta akimirka, kai tu nepriklausai sau, yra tikrai trumpa, todėl privalai veikti greitai. Bet nereikia skubėti.

Peržiūrėti profilį


x