„Alpha Universe“ istorijos detalės

Skrydis ir žemė

Uros Podlogar

„Aš esu iš Slovėnijos. Tai nedidelė šalis, kurioje yra nedaug sraigtasparnių. Kai buvau jaunesnis, mane visada domino sraigtasparniai ir visada norėjau su jais dirbti.“ 

Bėgant metams, Podlogar svajonė išsipildė ir jam pavyko suderinti fotografiją ir aistrą sraigtasparniams.

uros podlogar, sony alpha 7RM3, du sraigtasparniai skrenda žemai link paplūdimio, o už jų yra kalnai

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/50s @ f/11, ISO 50

Žinomas dėl savo nuotykinio žanro nuotraukų, kuriose užfiksuoti žmonės, užsiimantys ekstremaliu sportu ekstremaliame reljefe, Uros vadovaujasi ta pačia filosofija darydamas sraigtasparnių nuotraukas iš oro.

„Kraštovaizdis yra vienas iš svarbiausių elementų mano nuotraukose. Jis yra tarsi fonas sraigtasparniui“ – paaiškina fotografas. „Surasti unikalų ir pribloškiantį kraštovaizdį yra labai svarbu, nes jis padaro kadrą išskirtiniu.“ Uros mano, kad be kraštovaizdžio kadras yra nieko vertas.

uros podlogar, sony alpha 9, Himalajų fone Nepale skrenda juodas sraigtasparnis

© Uros Podlogar | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/160s @ f/14, ISO 50

Kai Uros sako „nuostabus kraštovaizdis“, jis tikrai neperdeda. Bendradarbiaudamas su „Bell Helicopters“, jis nukeliavo į pačias įspūdingiausias vietas Žemėje. „Vienas iš didžiausių projektų, kuriame dalyvavau, buvo vykdomas Nepale, skrendant apie Everesto kalną. Aš taip pat skridau apie Fudzijamos kalną Japonijoje, o Pietų Afrikoje skaidžiau virš zebrų kaimenių.“ Naujausios kelionės metu jis fotografavo įspūdingą Vietnamo kranto kraštovaizdį.

Kadangi visos vietos yra labai skirtingos, kiekvieno projekto metu atliekama daug planavimo darbų. Ištyrinėjęs kraštovaizdį Uros gali sužinoti, kur tiksliai turi būti jis pats ir sraigtasparniais, kad būtų užfiksuotas geriausias kadras. Kaip ir visada, kai fotografuojamas kraštovaizdis, ypač svarbu atsižvelgti į paros laiką ir saulės šviesos kryptį. „Laikas yra ypatingai svarbus. Jis gali lemti nuotraukos sėkmę arba nesėkmę“ – pabrėžia fotografas.

uros podlogar, sony alpha 7RM3, Vietnamo kalnų fone du sraigtasparniai skrenda žemyn link paplūdimio

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/9.0, ISO 50

Kaip galima įsivaizduoti, skraidyti sraigtasparniais nėra pigu, todėl labai svarbu, kad viskas vyktų tiksliai ir greitai. Uros aiškina, kad fotografija naudojant sraigtasparnius būna dviejų tipų. Iš vieno skrendančio sraigtasparnio galima fotografuoti kitą sraigtasparnį arba galima fotografuoti būnant ant žemės. „Retkarčiais sraigtasparnis mane atskraidina į įspūdingą vietą ir vėl pakyla, kad galėčiau jį nufotografuoti, tačiau dažniausiai fotografuoju iš kito sraigtasparnio“ – sako fotografas.

uros podlogar, sony alpha 7RM3, sraigtasparnis skrenda virš jūros su nutolusiais laivais

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/8.0, ISO 50

Būtent dėl šių iš oro užfiksuotų vaizdų, Uros sraigtasparnių nuotraukos išsiskiria iš kitų nuotraukų, padarytų nuo žemės žiūrint į tuščią mėlyną dangų. Tačiau nebeturint tvirto pagrindo po kojomis, atsiranda papildomų keblumų fotografuojant judantį objektą iš kito judančio objekto ir esant vibracijai, kurią sukelia sraigtasparnio rotoriai.

„Jūs neturite daug laiko, todėl privalote savimi pasitikėti. Antros galimybės nebus“ – sako Uros. Jis tęsia: „Aš pasitikiu „Sony α7R III“ vaizdo stabilizavimo sistema ir, kadangi baterija veikia ilgai, man nereikia švaistyti laiko keičiant baterijas ore. Man reikalinga patikima įranga.“

Dažniausiai, kai fotografuojate judantį objektą, užrakto greitis turi būti kuo didesnis, kad objektas neatrodytų susiliejęs. Tačiau fotografuojant sraigtasparnius, dėl to sraigtasparnio rotoriaus mentės gali atrodyti sustojusios, o pats sraigtasparnis gali atrodyti taip, lyg būtų pakibęs ore. Taigi Uros renkasi užrakto greitį, kuriam esant būtų sustabdyta sraigtasparnio skrydžio akimirka, tačiau rotoriaus mentės atrodytų šiek tiek susiliejusios. Dėl to nuotraukose užfiksuotas judėjimas atrodo tikroviškai.

uros podlogar, sony alpha 7RM3, plačiakampė 2 sraigtasparnio pilotų nuotrauka iš kabinos vidaus

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/100s @ f/5.6, ISO 160

Įspūdingas kraštovaizdis naudingas darant nuotraukas ne tik lauke. Sraigtasparniams fotografuoti Uros dažnai naudoja „Sony“ 24–70 mm f/2.8 GM arba 70–200 mm f/2.8 GM objektyvą, tačiau viena naudinga gudrybė yra „Sony“ FE 12–24 mm f/4 G objektyvas.

Fotografuodamas iš sraigtasparnio kabinos Uros gali naudoti plačiakampį objektyvą, kuris leidžia parodyti ne tik daugelį sraigtasparniui pilotuoti reikalingų valdiklių, bet ir pro priekinį stiklą matomą neįtikėtiną kraštovaizdį, kurį mato pilotas. Tokiu būdu padaromos nuotraukos, sukuriančios pojūtį, tarsi stebėtojas dalyvautų veiksme, ir pabrėžiama neįtikėtina kraštovaizdžio, kuriame skraido sraigtasparniai, didybė.

Uros nelaiko savaime suprantamu dalyku to, kad gali įgyvendinti savo svajonę skraidyti ir dirbti su sraigtasparniais. „Aš tikrai didžiuojuosi, kad dirbu aviacijos srityje“ – sako jis. „Kiekvieno projekto metu išmokstu ką nors naujo, ką galiu pritaikyti kitame projekte. Tai reiškia, kad aš visada tobulėju.“

Atrinkti gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

ILCE-9

α9 su viso kadro sluoksniuotuoju CMOS jutikliu

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

Susiję straipsniai

Urošas Podlogaras
„Alpha Universe“

Urošas Podlogaras

Slovėnija

„Tai ne darbas, tai aistra, meilė. Rask tai, kas išlaiko tave gyvą, verčia stipriau plakti tavo širdį. Tuomet sek tai iš visos širdies.“

Peržiūrėti profilį


x