Atskleisk savo talentą

Marek Arcimowicz

Marekas juokiasi: „Ne aš sugalvojau apibūdinimą „ekstremalių projektų fotografas“. Jis pats mane susirado. Jį sugalvojo lauko drabužius gaminančios įmonės, kuriai fotografuodavau, „Alpinus“ rinkodaros vadovas. Ir šis apibūdinimas tiesiog prilipo.“

Nieko nuostabaus, nes šis apibūdinimas tobulai jam tinka. Pamačius Mareko darbus akivaizdu, kad jis nepabūgo fotografuoti pačiose atšiauriausiose pasaulio vietose.

„Pradėjau fotografuoti tokiose vietose ir tokiomis sąlygomis, kuriomis daugybė kitų žmonių negalėtų ar nenorėtų to daryti“, – aiškina jis. „Pavyzdžiui, fotografuoti žiemą Gobio dykumoje, spaudžiant –20 laipsnių šalčiui. Tai iššūkis ir man, ir įrangai.“

marek arcimowicz sony alfa 6500 žirgai tolumoje kertantys dykumą ryškioje šviesoje

© Marek Arcimowicz | „Sony α6500“ ir 70–200 mm f/4 | 1/800 s, esant f/11, ISO 400

Atšiauriose vietovėse jis rado dėmesį prikaustančių objektų. „Patys įdomiausi dalykai slypi kraštutinumuose, – paaiškina jis, – o tai, kas viduryje, nėra taip įdomu. Jei nori padaryti žmones jaudinančių nuotraukų, reikia daryti tai, kas jaudina tave patį, kas paliečia tavo sielą.“

marek arcimowicz sony alfa 6500 stovyklavietė kalno papėdėje

© Marek Arcimowicz | „Sony α6500“ ir 18–55 mm f/3,5–5,6 | 1/200 s, esant f/13, ISO 800

Sunkiausias iššūkis jo laukė Venesueloje, kur jis prisijungė prie ekspedicijos, kopiančios į anksčiau niekieno neįveiktą viršūnę džiunglėse – Tramen Tepui. Marekas paaiškino: „Šio kalno nebuvo žemėlapiuose, net NASA negalėjo jo nufotografuoti iš kosmoso; buvo labai debesuota ir šlapia, kopėme tikrai sudėtingomis sąlygomis. Bet tikrai buvo verta, nes pasiekėme kalno viršūnę, padėjome pažymėti šią vietą žemėlapyje ir pakeliui atradome tris naujas drugelių rūšis ir vieną naują varlių rūšį! Sunku rasti tokias vietas kaip ši, todėl tai suteikia dar didesnį malonumą.“

Marekas pasakoja, kad jam pradėjus fotografuoti buvo galima tik pasvajoti apie tokio dydžio ir kokybės „Sony“ fotoaparatus, kokius jis dabar naudoja. Kartą jis Himalajuose kopė į Ama Dablamą su 6 x 7 fotoaparatu, objektyvais ir trikoju: viskas svėrė maždaug 15 kg. Anot jo, šiais laikais α7R II „yra tikras atradimas. Aš galiu gauti tokią pačią kokybę ar net geresnę už 6 x 7 formato, kuprinėje turėdamas tik 2 kg įrangos“.

marek arcimowicz sony alfa 7RII stovykla kalnuose naktį po žvaigždėtu dangumi

© Marek Arcimowicz | „Sony α7R II“ ir 16–35 mm f/4 | 25 s, esant f/4,5, ISO 12 800

Ruošiantis tokioms ekspedicijoms, į kokias keliauja Marekas, svarbu sumaniai susipakuoti daiktus, nes ėjimas ar kopimas užima nemažai laiko, o nuovargis negali atsispindėti nuotraukose ar daryti įtakos keliaujančiųjų saugumui.

Anot jo, svarbu balansas, ir reikia žinoti savo kūno galimybes: „Anksčiau buvau gerokai geresnės formos! Todėl galėjau be problemų pasiimti 20 kg krepšį. Dabar man jau beveik 50 metų, nebesu toks stiprus, bet užtat turiu tobulų objektyvų ir fotoaparatų: tvirti, pritaikyti visoms oro sąlygoms ir lengvi. Pasiimu vieną alfa fotoaparatą ir du–tris objektyvus ir tai yra viskas, ko reikia.“

marek arcimowicz sony alfa 7RII užšalęs ežeras kalnuose

© Marek Arcimowicz | „Sony α7R II“ ir 16–35 mm f/4 | 1/1250 s, esant f/10, ISO 400

„Naujausių „Sony“ jutiklių kokybė yra stulbinanti ir mes tikrai esame išlepę, kalbant apie tokius dalykus kaip automatinio fokusavimo greitis ir tikslumas. Tačiau man svarbiausia visos sistemos kokybė, o α7R II ir III leidžia išnaudoti visas puikių objektyvų galimybes.“

Be α7R II ir α6500, jo fotografo krepšyje paprastai galima rasti „FE 16–35 mm f/4 ZA, FE 70–200 mm f/4 G ir kažką panašaus į FE 35 mm f/1,4 ZA arba 55 mm f/1,8 ZA. Jei nenoriu kaitalioti objektyvų, kad kuo mažiau atkreipčiau į save dėmesį, tada dažniausiai naudoju 35 mm, o portretams renkuosi 50 mm“.

marek arcimowicz sony alfa 6500 peizažas su ežeru ir toli esančiais snieguotais kalnais

© Marek Arcimowicz | „Sony α6500“ ir 70–200 mm f/4 | 1/160 s, esant f/11, ISO 250

Mareko kelionių ir ekstremalių projektų nuotraukos gniaužia kvapą ir kelia jaudulį. Imtis būtent tokių darbų jį įkvėpė suvaržymai, su kuriais teko susidurti augant už geležinės uždangos Lenkijoje šaltojo karo metu. „Tuomet buvo sunku net iškišti nosį iš namų, todėl svajodavau apie nuotykius, kalnus, ašigalius, Sacharos, Kalahario, Gobio dykumas… Kai galiausiai keliai atsivėrė, man buvo 18 ar 19 metų, nebuvo jokių abejonių, kad turiu keliauti. Pirmiausia Prancūzija, Ispanija, tada Marokas, Kinija, Tibetas... Šiais laikais keliauti gerokai paprasčiau, bet tuo metu internetu dar negalėjai užsisakyti visko, ko tau reikia. Tai tas pats, kas keliauti tik su kompasu. Tikras nuotykis.“

marek arcimowicz sony alfa 7RII veidus purvu išsidažę vaikai

© Marek Arcimowicz | „Sony α7R II“ ir 55 mm f/1,8 | 1/200 s, esant f/6,3, ISO 800

Šiais laikais, kai vis daugiau fotografų fotografuoja tuos pačius objektus, Marekas ieško ko nors naujo, ekstremalaus, kas keltų jaudulį. Jis sako: „Aš manau, kad tai, ką dariau anksčiau, jau nebėra taip įdomu. Dabar naudojant veiksmo kamerą sukurta tiek daug nuostabių snieglenčių, banglenčių, slidinėjimo, parašiutų sporto vaizdų. Aš nenoriu būti minios dalimi, todėl pasakoju istorijas apie žmogiškąją patirtį, ekologiją ir besikeičiančią visuomenę. Tai, ką tu darai, turi jaudinti tave kaip menininką. Pastaruosius penkerius metus ėjau šia kryptimi, padariau keletą labai emociškai sunkių nuotraukų apie prekybą žmonėmis, prievartą ir alkį; mes negalime ignoruoti tokių dalykų. Tai irgi ekstremalumas, tik kitoks.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-6500

α6500 – aukščiausios klasės E tipo tvirtinimo APS-C fotoaparatas

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM3

„Vario-Tessar® T“* FE 16–35 mm F4 ZA OSS

SEL70200G

FE 70-200 mm F4 G OSS

SEL55F18Z

„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

SEL1855

E 18–55 mm F3,5–5,6 OSS

Marek Arcimowicz
„Alpha Universe“

Marek Arcimowicz

Lenkija

„Geras keliautojas neturi nustatyto plano ir jo tikslas nėra atvykti – 老子 Lǎozi (Laodzi, 6–5 a. p. m. e.)“

Peržiūrėti profilį


x