„Alpha Universe“ istorijos detalės

Barjerų deginimas

Luidžis Baldellis

Jei Luidžis Baldellis turėtų pasirinkti vieną nuotrauką, kuri geriausiai apibendrina Kalabrijos anglies degintojus... ne, jis nesirinktų. „Mano nuomone, viena nuotrauka negali apibendrinti situacijos sudėtingumo, – paaiškina jis. – Geriausiai tai apibūdinti leidžia daugybės skirtingų nuotraukų kolekcija.“

Pasak jo, projekto sėkmę lemia ši nuotraukų įvairovė, kai nuotraukų kolekcija sujungia visas istorijos dalis ir parodo „visko po truputį – žmonių darbą, pastangas, dūmus ir šios aplinkos sudėtingumą.“

luigi baldelli sony alfa 7rIII kalabrietis anglies degintojas stovi ant didelės degančios anglies sampylos

© Luigi Baldelli | Sony α7R III + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/1250s @ f/8.0, ISO 2000

Jo Kalabrijos projektas prasidėjo 2019 metų kovą. Luidžį patraukė idėja papasakoti anglies degintojų istoriją, nes tai darbas, turintis gilią praeitį, būdingas tik Kalabrijos regionui ir tęsiamas iš kartos į kartą.

Ar jis dirbo taip pat, kaip fiksuodamas kitas bendruomenes per savo garsią reportažų kūrimo karjerą? „Tam tikra prasme, taip, – sako jis, – bet kiekviena istorija ir kiekvienas subjektas yra skirtingi, todėl svarbu visada būti pasiruošusiam ir atviram. Man reikėjo rasti tinkamiausią laiką savo darbui atlikti ir prisiderinti prie degintojų ritmo tam, kad nesukelčiau jiems nepatogumų.“

luidžis baldellis sony alfa 7rIII kalabrietis anglies degintojas atsirėmęs į kastuvą šalia deginimo sampylos

© Luigi Baldelli | Sony α7R III + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/640s @ f/8.0, ISO 2000

Įsiliejęs į savo subjektų aplinką, Luidžis buvo sutiktas palankiai. „Jie labai malonūs ir draugiški žmonės, – pasakoja jis, – ir jie priėmė tai, kad aš buvau aplink juos, paaiškino man apie savo darbą, papasakojo savo istorijas ir pakvietė su jais papietauti. Kai yra toks palankumas, pasitikėjimas ir draugystė, lengva fiksuoti nuotraukas, bet svarbiausia – gerbti savo subjektą ir jo istoriją. Savo karjeros metu tai gerai supratau – toks požiūris į darbą leidžia giliau pažvelgti į žmonių istorijas.“

luigi baldelli sony alfa 7rIII kalabrietis anglies degintojas ir jo ranka atremta į kastuvą iš arti

© Luigi Baldelli | Sony α7R III + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/2000s @ f/6.3, ISO 2000

Luidžis jau tris dešimtmečius yra profesionalus fotožurnalistas, todėl jis puikiai žino, ką turi galėti padaryti fotoaparatas, bet taip pat ir ko jis neturi daryti. „Reportažui tinkamas fotoaparatas turi būti patikimas, lengvai valdomas ir palengvinti techninę darbo dalį, – pasakoja jis. – Tada galiu susitelkti į pačią nuotrauką ir į tai, ką matau per objektyvą. Mano „α7R III“ yra patikimas, nedidelis ir lengvas, bet taip pat profesionalus. Visos šios savybės leidžia man sutelkti visą dėmesį į nuotrauką. Fotografavimas tampa refleksu, o ne kažkas, apie ką reikėtų galvoti.“

Dirbant sudėtingomis sąlygomis šalia degintojų, Luidžio darbą gerokai palengvina tam tikri „α7R III“ privalumai. Pavyzdžiui, fotoaparato pažangios automatinio fokusavimo funkcijos naudojimas ir didelis ISO leidžia jam daryti itin tikslias nuotraukas – tiek detalias darbininkų nuotraukas iš arti, tiek ir fiksuojant, kaip jie pluša pelenų ir dūmų debesyje.

„Šio projekto metu tikrai džiaugiausi fotoaparato automatinio fokusavimo darbu, galimybe fotografuoti esant dideliam ISO, surinkimo kokybe ir puikia baterija. Fotoaparatas turėjo viską, ko man reikėjo, kad galėčiau užfiksuoti norimus vaizdus. Pavyzdžiui, dėl ISO veikimo galėjau fotografuoti esant labai mažam apšvietimui, o fotoaparato sandarikliai leido be problemų dirbti lyjant.“

luigis baldellis sony alfa 7rIII kopėčios atremtos į degančių anglių krūvą

© Luigi Baldelli | Sony α7R III + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/200s @ f/8.0, ISO 2000

Šio projekto metu Luidžis naudojo FE 24–70 mm f/4 ZA OSS objektyvą savo „α7R III“ fotoaparate. Pasak jo, ši kombinacija jam leido susitvarkyti su bet kokia situacija. Viskas – nuo plataus kampo degintojų, vaizduojamų kaip siluetai priešais dūmus, nuotraukų iki nuostabių portretų, kuriuose vaizduojami pelenais padengti vyrai, – užfiksuota tuo pačiu objektyvu, todėl Luidžis galėjo dirbti greitai ir reaguoti į kiekvieną akimirką. Naudojant tik vieną objektyvą jam nereikėjo rizikuoti keisti objektyvų dūmuose. Luidžis sako, kad jis naudojo tą patį ISO nustatymą – 2000 – todėl tai leido jam rinktis didesnius užrakto greičius ir mažesnes diafragmas, kurie atskleidė smėlingą aplinką.

luigi baldelli sony alfa 7rIII tirštų dūmų kamuolys veržiasi iš degančios anglies sampylos darbuotojui jį prižiūrint

© Luigi Baldelli | Sony α7R III + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/1250s @ f/8.0, ISO 2000

Taigi ar Luidžis jau užbaigė šį projektą? „Ne, – šypsosi jis, – norėčiau grįžti rudenį ir pabandyti paieškoti kitokio apšvietimo ir kitokios miško aplinkos. Ilgalaikio projekto privalumas yra tas, kad galite kaskart atrasti naujų, galbūt netikėtų dalykų ir vis geriau suprasti istoriją, kurią norite atskleisti.“

luigis baldellis sony alfa 7rIII smėlingas portretas kuriame vaizduojamas kalabrijos anglies degintojas ir pelenai bei suodžiai ant jo veido

© Luigi Baldelli | Sony α7R III + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/200s @ f/22, ISO 2000

Be siekio atrasti naujų dalykų, ar ryšiai, kuriuos jis užmezgė projekto metu, taip pat prisideda prie jo noro sugrįžti? „Žinoma! – juokiasi jis. – Kuo daugiau laiko praleidžiu prie projekto, tuo labiau fotografuojamas subjektas ar subjektai manimi pasitiki, ir tai leidžia fiksuoti nuotraukas, kurios tinkamai papasakoja istoriją. Turi praleisti nemažai laiko gilindamasis į reportažą, kad atrastum jo žmogiškąją pusę, emocijas, aistrą, intymumą, atmosferą ir istoriją. Nenoriu apsiriboti paviršiumi, nes žinau, kad visada galiu atrasti daugiau.“

Atrinkti gaminiai

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL2470Z

„Vario-Tessar T“* FE 24–70 mm F4 ZA OSS

SEL2470Z

Susiję straipsniai

Luigis Baldellis
„Alpha Universe“

Luigis Baldellis

Italija

„Man fotografija suteikia ne atsakymus, o emocijas ir klausimus.“

Peržiūrėti profilį


x