„Alpha Universe“ istorijos detalės

Kaip suteikti portretui stilių ir prasmę

Laerke Posselt

Jei fotografija yra kelionė, tuomet kelionės tikslas, ko gero, yra stilius – patirties, kuri suteikia nuotraukoms individualumo ir formuoja požiūrį į pasaulį, rezultatas.

Vizualinis stilius visada buvo svarbus fotografams, o pasaulyje, kuriame kaip niekad gausu vaizdų, kuriais vis lengviau dalytis, ko gero, jis dar niekad nebuvo toks svarbus. Tačiau, kaip įgyti stilių? Galbūt yra paprastesnis kelias link jo, tarsi vadovaujantis žemėlapiu.

laerke posselt, „sony alpha 7R II“ blondinės portretas su ryškiai saulės nušviestu veidu

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/3200s @ f/2.8, ISO 100

Tai sunku paaiškinti net pripažintai portretų fotografei Laerke Posselt. Ji teigia, kad jos darbai kalba apie „ryšį, emocijas, autentiškumo pojūtį, išraišką ir tapatybę,“ – ir priduria, – „galbūt apie mano stilių lengviau kalbėti kitiems, bet man mano nuotraukos gimsta iš siekio suteikti žmonėms konkrečius jausmus ir perteikti, ką aš matau ir jaučiu.“

Kadangi jos nuotraukose, primenančiose rafinuotus, meniškus slapta darytus kadrus, glaudžiai dera estetiškumas ir atvirumas, galbūt norint atrasti stilių vertėtų žvelgti ne tik į ateitį, bet ir į praeitį.

laerke posselt, „sony alpha 7R II“ lėtu užrakto greičiu nufotografuotas moters portretas su išsiliejusiais judesiais veide

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 2s @ f/10, ISO 100

„Pradėjau fotografuoti menines nuotraukas,” – aiškina Laerke, – „tada perėjau prie dokumentinės fotografijos ir keletą metų fotografavau vien spaudos leidiniams – tad dabar šie du pasauliai kreipia mano žvilgsnį ir formuoja mano darbus .“

2012 metais per vieną dieną Laerke buvo apdovanota „World Press Photo“ ir „Pictures of the Year international“ (POYi) pagrindiniu portreto kategorijos prizu. „Tą akimirką neabejotinai įsitvirtinau, kaip portretų fotografė,“ – sako ji, – „ir iki šiol šis žanras man kelia įdomių uždavinių ir yra labai malonus.“

laerke posselt, „sony alpha 7R II“ moters portretas su natūralios šviesos metamu ryškių šešėliu ant sienos už moters

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/60s @ f/9.0, ISO 640

Laerke priduria: „Kuo toliau, tuo labiau mane įkvepia žmonių bendravimas, socialinės normos, tapatybė ir jos raiška, todėl mano darbuose dažniausiai atsispindi šios temos.“

Kaip ir galima tikėtis iš dokumentinių ir žurnalistinių darbų fotografės, Laerke mėgsta dirbti natūralioje šviesoje, nes, pasak jos, – „ji suteikia nuotraukoms ir fotografuojamai aplinkai autentiškumo.“

Pavyzdžiui, ji teigia, kad „dirbti žmonių namuose arba jiems artimoje aplinkoje, naudojant tik natūralią šviesą yra gerokai natūraliau, nei fotografuoti studijoje su milžiniškomis blykstėmis, skėčiais ir lempomis. Be to, tai stimuliuoja mano žvilgsnį ir skatina paieškoti įdomaus apšvietimo.“

laerke posselt, „sony alpha 7R II“ vyro portretas su marga pro lapus krentančia šviesa ant sienos už vyro

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/100s @ f/4.5, ISO 200

Šviesai užfiksuoti būtinas tam tinkamas įrankis ir Laerke jį surado savo „Sony“ įrangoje. Pirmasis jos „Sony“ modelis buvo α7R II, o dabar ji pradeda pratintis prie 7R III.

Palyginus su DSLR mažesnis, lengvesnis „Sony“ neveidrodinių fotoaparatų korpusas tinka jos darbo būdui, ypač tuo, kad šis fotoaparatas „mažiau gąsdina fotografuojamus žmones,“ – aiškina ji. „Kadangi jis neuždengia mano veido, pozuotojai mato mane, o ne įrenginį tarp mūsų, ir šis ryšys turi įtakos jų jausmams ir išraiškai, kuri atsispindi nuotraukose.“

laerke posselt „sony alpha 7R II“ vyro portretas prie vyšninės sienos

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/2.8, ISO 200

Dirbant su plačiomis diafragmomis natūraliai šviesai išnaudoti nukenčia kadrų gylis, todėl Laerke dažniausiai naudoja „Sony“ fotoaparatų nuolatinio akių aptikimo AF funkciją .

„Žinoti, kad fotoaparatas sufokusuos idealiai, yra didelė prabanga,“ – teigia ji, – „ypač, kai dirbu su žmonėmis, kurie iš pradžių jaudinasi – tai tikri žmonės ir jiems ne visuomet jauku, todėl kartais jie nenustovi vietoje arba linguoja, bet α7R II juos užfiksuoja tobulai.“

Ne gana to, Laerke nebijo padidinti ISO savo α7R II fotoaparate, nes žino, kad ekspozicija bus tokia, kokios jei reikia.

laerke posselt, „sony alpha 7R II“ moteris ant vėjuotos uolos viršūnės, žvelgianti į objektyvą

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/125s @ f/9.0, ISO 160

„Žinau, kad net esant labai dideliam ISO greičiui nuotraukos detalės nesusilies ir nepasimes triukšme ir nenatūraliose spalvose,“ – sako ji. – „Aiškumas visada išsaugomas taip, kad kartais naudoju ISO net jo nereikalaujančiose situacijose vien dėl to, kad siekiu to gražaus natūralaus grūdėtumo, kuris su α7R II atrodo kaip juostelės negatyvas.“
 
Vėl prisimindama kai kurias savo fotografinės kelionės akimirkas, Laerke derina savo α7R II su klasikiniu rinkiniu objektyvų portretams ir dokumentinei fotografijai, įskaitant „FE 90mm f/2.8 Macro G OSS“ stambiems planams, „FE 85mm f/1.4 G Master“ vaido portretams su trupučiu fono, „Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA“, kai noriu platesnės nuotraukos, ir „Distagon T* FE 35mm f/1.4 ZA“, kai labai svarbi aplinka.“
 

laerke posselt, „sony alpha 7R III“ moters portretas prieblandoje su švelnia šilta šviesa, krentančia tik ant moters veido

© Laerke Posselt | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/25s @ f/2.8, ISO 100

Laerke, kaip ir jos naudojami fotoaparatai ir objektyvai, gerokai patobulėjo ir ši kelionė jai buvo labai vertinga. Kas žino, kur toliau ją nuves fotoaparatas α7R III.

Atrinkti gaminiai

ILCE-7RM2

α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

α7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

SEL55F18Z

„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL35F14Z

„Distagon®“ T* FE 35 mm F1.4 ZA

SEL35F14Z

SEL90M28G

FE 90 mm F2.8 Macro G OSS

SEL90M28G

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

Susiję straipsniai

Lærke Posselt
„Alpha Universe“

Lærke Posselt

Danija

Portreto fotografavimo sesija yra intensyvus žmonių bendravimas. Tokiais atvejais aš daug greičiau suartėju su žmogumi, kurio portretą noriu padaryti, nei aš tai bandyčiau padaryti be fotoaparato

Peržiūrėti profilį


x