„Alpha Universe“ istorijos detalės
„Alpha Universe“ istorijos detalės
Kas slypi už grožio: užfiksuoti Romą 

Massimas Siragusa 

„Asmeniškai esu įsitikinęs, kad bjaurumas ir chaosas pasižymi savo pačių grožio forma – tiesiog reikia tai atrasti“, – apie savo dviejų metų projektą „the borgate“ pasakoja Massimas Siragusa.

Tai įdomus intriguojantis nuotraukų, dokumentuojančių chaotiškus gyvenamuosius namus Romos priemiesčiuose, rinkinys, kuriame matomas padrikas priemiesčių kratinys, tyčia įstatytas į netvarkingus rėmus.

Massimas Siragusa „sony alpha 7RM2“ tuščia scena, kurioje matoma besilupanti raudona siena su langais

© Massimas Siragusa | „Sony α7R II“ + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/125 s, taikant f/11,0, ISO 400

Nederanti ir padrika architektūra, nusėta grafičiais ir nufotografuota per metalines tvoras; gatvės baldų ir žibintų raizginiai pinasi su siaurose gatvelėse pastatytais automobiliais, o senovinė architektūra trinasi palei moderniais dangoraižiais. Toks derinys gali pasirodyti slogiai, pasiutusiai netvarkingas, tačiau pažvelgę giliau pastebėsime darnų grožį. Šiame chaose galima atrasti harmonijos ir žavesio.

„Fotografija yra kalba ir kaip bet kuri kita kalba ji turi savo taisykles“, – aiškina Massimas. „Fotografijoje šios taisyklės retai atskiriamos nuo noro sukurti formos harmoniją, be to, jos nepriklauso nuo taip vadinamo subjekto „grožio“. Būdamas fotografu iš to gali sukurti ką nori.“

Massimas Siragusa „sony alpha 7RM2“ siena su nutapytomis trimis šokančiomis moterimis

© Massimas Siragusa | „Sony α7R II“ + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s, taikant f/11,0, ISO 400

Massimas, kuris savo fotografijoje stebi „teritorijos transformaciją, imdamasis ilgalaikių projektų, dažnai tampančių knygomis arba parodomis“, tai yra tipinis projektas.

Visgi šis sumanymas nebuvo lengvas – padedamas savo „α7R II“ ir „α7R III“ korpusų Massimas turėjo įveikti keletą iššūkių. „Pirmiausia, – pasakoja jis, – kai kurios vietos pasižymi ypač dideliu nusikalstamumo lygiu. Tad dažnai turėjau fotografuoti labai greitai, kad išvengčiau mane pastebėjusių žmonių reakcijos.“

„Tokiose situacijose labai išsiskyrė dvi mano „Alpha“ korpusų ypatybės, – sako fotografas, – mažas fotoaparato dydis ir neišsiskirianti išvaizda leido darbuotis pernelyg nepastebėtam, o tuo pačiu galėjau fotografuoti naudodamas gana didelį ekspozicijos laiką ir be trikojo – tai užtikrina penkių ašių stabilizatorius „SteadyShot Inside“. Laikydamas fotoaparatą rankose galėjau nufotografuoti, ką reikia, ir judėti toliau.“

Massimas Siragusa „sony alpha 7RM2“ fizioterapeuto iškaba Romoje

© Massimas Siragusa | „Sony α7R II“ + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/60 s, taikant f/11,0, ISO 400

„SteadyShot“ stabilizavimas buvo dar svarbesnis dėl Massimo tikslo nuotraukose perteikti kuo daugiau detalių. „α7R“ serijos didelės raiškos jutikliai kartu su jo naudojama maža diafragma, leido perteikti šių tekstūriškų scenų detales.

„Paprastai, – aiškina jis, – naudoju labai mažą diagramą, nes mėgstu maksimalų lauko gylį ir tobulai ryškų subjektą. Noriu, kad kiekviena mano nuotraukų detalė būtų atpažįstama. Visos subjekto dalys, kiekvienas grafitis, kiekviena reklama, visi automobilių numeriai – visa tai yra esminiai komponentai, reikalingi teritorijai suvokti.“

Didžiulis „α7R“ serijos jutiklio dinaminis diapazonas taip pat pasitarnavimo Massimui, kadangi leido jam kontroliuoti įvairius šviesos efektus ir šešėlius, kurie labai dažni architektūros nuotraukose, ir kuriuos dar labiau pabrėžia Romos saulė. „α7R“ failai pasižymi puikia kokybe, tad juos labai lengva redaguoti, – aiškina jis, – ir nesunku išlaikyti ryškioje šviesoje ir tamsiuose šešėliuose užfiksuotas detales.“

Massimas Siragusa „sony alpha 7RM2“ siena su nutapyta kaukėta moterimi

© Massimas Siragusa | „Sony α7R II“ + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s, taikant f/11,0, ISO 400

Nors Massimo nuotraukose nėra žmonių, tik grafičiai ir statulos, reprezentuojantys šiose vietovėse gyvenančius asmenis, jis sako: „Tikiu, kad dažnai vieta gali papasakoti daugiau apie mūsų kultūrą ir visuomenę, kai joje nėra žmonių.“ Be to, nors jos ir tuščios, nuotraukose neabejotinai matomas žmogaus pėdsakas.

Iš dalies tai pastebima dėl to, kad fotografas visuomet naudoja standartinį objektyvą, pasižymintį natūraliu žiūros tašku, artimu žmogaus akiai. FE 55 mm f/1,8 ZA – tai „tobulas objektyvas „įeiti“ į sceną, – sako fotografas, – ir, tuo pačiu metu, išlaikyti tam tikrą atstumą. Tokiuose projektuose pastebiu, kad svarbu priprasti prie vieno fokusavimo ilgio. Tai leidžia susitelkti į subjektą ir iš karto rasti tinkamą požiūrio tašką.“

Massimas Siragusa „sony alpha 7RM2“ siena su nutapyta nėščia Nuostabiąja moterimi

© Massimas Siragusa | „Sony α7R II“ + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s, taikant f/11,0, ISO 400

Tai, ar žiūrovai perims šį požiūrio tašką ir pamatys paprastą, nors ir nerimastingą, grožį, socialinių ir ekonominių pokyčių dokumentiką, ar kažką gilesnio apie žmogaus prigimtį, priklauso nuo jų, tačiau, pasak Massimo: „Esu įsitikinęs, kad tokie vizualiniai tyrinėjimai yra svarbus būdas suprasti vietovę, o tai padarius – atrasti ir savo kaip fotografo vietą joje.“

Atrinkti gaminiai
ILCE-7RM2
α7R II su galinio apšvietimo viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7RM2

SEL55F18Z
„Sonnar T*“ FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Susiję straipsniai
Massimas Siragusa
„alpha universe“

Massimas Siragusa

Italija

„Fotografija man, visų pirma, yra išraiškos priemonė“

Peržiūrėti profilį


x