„Alpha Universe“ istorijos detalės
Priekyje

Dominic Fraser

Ar fotoaparatas gali padaryti tave „drąsesniu“? Jeigu taip, tai ką reiškia „drąsesnis“?

Dominicui Fraseriui tai susiję su techninių ir vaizdinių galimybių praplėtimu kuriant vis dinamiškesnes automobilių nuotraukas. Juk automobiliai skirti judėti ir tai atlikti gražiai. Fotografo užduotis – fiksuoti judėjimą, panašiai kaip lenktynininko darbas yra laikytis raudonos linijos ir sklandžiai įveikti posūkius.

Dominic Fraser, „Sony Alpha 7RIII“ kalnų keliais skubantis pilkas automobilis

© Dominic Fraser | „Sony α7R III“ + FE 24–105 mm f/4 G OSS | 1/20 sek. su f/11, ISO 50

Važiuojančius automobilius galima fotografuoti įvairiai, tačiau vienas iš dinamiškiausių būdų yra fotografavimas sekant: fotografas fiksuoja kadrą iš kito važiuojančio automobilio taip, kad automobilis būtų ryškus, o kiti vaizdai susilieję. Taip sukuriamas greičio įspūdis.

 

Dominic Fraser, „Sony Alpha 7III“, staigų posūkį dykumoje atliekantis automobilis

© Dominic Fraser | „Sony α7 III“ + FE 70–300mm f/4.5–5.6 G OSS | 1/1000 sek. su f/5.6, ISO 200

„Fotografuojant automobilius, nesvarbu, ar tai daroma gamintojui, ar žurnalui, svarbiausia užfiksuoti automobilio išskirtinumą, nes prieš skaitydami žodžius žmonės pamato nuotraukas, o jos efektyviausios fotografuojant iš kito važiuojančio automobilio. Nuotraukoje matomas visas važiuojantis automobilis, o jie, nors dažnai gali atrodyti kaip tikri meno kūriniai, yra skirti važiavimui bei vairavimui ir žmonės nori matyti juos būtent taip“, – sako Dominicas.

Dominic Fraser, „Sony Alpha 6400“, lapais nuklotu keliu lekiantis senas „Bugatti“ lenktyninis automobilis

© Dominic Fraser | „Sony α9“ + FE 100–400 mm f/4.5–5.6 GM OSS | 1/1000 sek. su f/5.6 ISO 640

Tokius kadrus fiksuoti padeda kelios „Sony“ įrangos funkcijos, kurių viena svarbiausių yra korpuso ir objektyvo stabilizavimas. Ši ypatybė labai svarbi Dominicui nuo pat 2009 m., kai jis perėjo prie „Sony“ su „α900“ DSLR.

 

„Esmė tame, kad fotografuojant važiuojantį automobilį iš kito automobilio ant juostelės naudojant 1/60 sek. išlaikymą nuotraukos gaudavosi tikrai puikio, tačiau naudojant tų laikų skaitmeninius fotoaparatus dėl kažkokių priežasčių panašūs kadrai atrodydavo labai statiški, todėl reikėdavo fotografuoti daug mažesniais greičiais, pvz., 1/20 sek. Tačiau važiuojant ant galinės automobilio sėdynės tikrai sunku fiksuoti ryškų kadrą tokiu greičiu be vaizdo stabilizavimo. Šią funkciją man suteikė „α900“, o „α7 III“ tai sekasi dar tobuliau.“

Dominic Fraser su „Sony Alpha 6400“ nufotografuotas „Aston Martin“ automobilis, važiuojant iš paskos kalnų keliu

© Dominic Fraser | „Sony α6400“ + FE 100–400 mm f/4.5–5.6 GM OSS | 1/30 sek. su f/10, ISO 100

„Dar geresnis“ reiškia penkis vaizdo stabilizavimo taškus ir stabilizavimą objektyve, pvz., FE 24–105 mm f/4 G OSS.

„Vienas iš raudoną „Aston Martin Vantage AMR“ užfiksavusių kadrų atliktas 1/8 sek. sparta. Anksčiau tikrai nebūčiau apie tai pagalvojęs. Reikia pripažinti, kad kelio paviršius buvo dėkingas, o tai yra svarbu, nes geram kadrui svarbus ne tik jūsų stabilumas, bet ir aplinka bei santykinis automobilio greitis. naudodamas „α7 III“ stabilizavimą galiu drąsiai eksperimentuoti. Sėkmingo kadro tikimybę taip pat didina „α7 III“ kadrų skaičius, aukštas ISO efektyvumas, dinaminis diapazonas, autofokusavimas, EVF ir kitos funkcijos.“

– Labai anksti pradėjau naudoti EVF ir nuo tada jie tikrai smarkiai patobulėjo, tačiau pranašumai liko tie patys, – sako Dominicas. Dėl tiesioginio atsako man nebereikia rūpintis dėl išlaikymo. Taip pat yra ir su α7 III dinaminiu diapazonu, nes dangus beveik neišvengiamai būna šviesesnis už fotografuojamą automobilį, o tokiomis sąlygomis negali daug „žaisti“ su šviesos filtrais... Arba gali tekti važiuoti medžių alėja saulėtą dieną, todėl susidaro kontrastingi vaizdai. Tačiau man nebereikia rūpintis, nes su α7 III visada pavyks tiksliai užfiksuoti kadrą, – sako Dominicas.

Dominic Fraser, „Sony Alpha 7RIII“, senovinis „Aston Martin“ lenktyninis automobilis važiuojantis lyjant lietui

© Dominic Fraser | „Sony α7R III“ + FE 24–105 mm f/4 G OSS | 1/20 sek. su f8.0, ISO 100

„Sistema yra nepriekaištingai stabili, o tai yra tiesiog nuostabu, nes nebereikia abejoti dėl rezultatų. Paprasčiausiai aš atlieku savo darbą, o fotoaparatas – savo. Net fotografuojant akivaizdžiai nepalankiomis sąlygomis. Puikus to pavyzdys yra „Aston Martin Ulster“ nuotrauka „Goodwood Festival of Speed“ festivalio metu lyjant lietui. Turėjome tik tris valandas atlikti darbus ir beveik nuo pat jų pradžios pradėjo pliaupti lietus. Dėl aerodinaminių savybių važiavimas ant galinės sekančio automobilio sėdynės priminė rūbus skalbimo mašinoje, tačiau privalėjome fotografuoti ir „α7 III“ nepriekaištingai atliko darbą bei užfiksavo tikrai puikių nuotraukų. Kaip aš ir tikėjausi.“ – apibendrino autorius.

Atrinkti gaminiai
ILCE-7M3
„Alpha 7 III“ su 35 mm viso kadro vaizdo jutikliu

ILCE-7M3

ILCE-7RM3
Alpha 7R III 35 mm viso kadro fotoaparatas su automatinio fokusavimo funkcija

ILCE-7RM3

ILCE-6400
„Alpha 6400“ „E-mount“ fotoaparatas su APS-C jutikliu

ILCE-6400

SEL24105G
FE 24-105mm F4 G OSS objektyvas

SEL24105G

SEL100400GM
100–400 mm FE „G Master“ kintamojo židinio nuotolio teleobjektyvas

SEL100400GM

SEL70300G
FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS

SEL70300G

Susiję straipsniai
Dominicas Fraseris
„Alpha Universe“

Dominicas Fraseris

JK

„Nors skaitmeninė fotografija man ne naujiena, vis dar stengiuosi naudoti fotojuostą, visai kaip pirmieji fotografai. Norėčiau, kad fotografija būtų fotografija, o ne skaitmeninis komponavimas. Nenoriu apgaudinėti žmonių skaitmeninėmis manipuliacijomis.“

Peržiūrėti profilį

SEL600F40GM
FE 600 mm F4 GM OSS

SEL600F40GM

SEL20TC
2x telekeitiklio objektyvas

SEL20TC

Susiję straipsniai
Bob Martin
„Alpha Universe“

Bob Martin

JK

„Sony α9“ – tylus fotoaparatas su akių aptikimo AF ir tiesioginiu vaizdo ieškikliu – man viską pakeitė iš esmės!

Peržiūrėti profilį