Asmeninis požiūris į šalies krizę

Menelaos Myrillas

Nors jis šiandien gerai žinomas dėl stulbinančių ir vaizdingų reportažinių nuotraukų, graikų fotografas Menelaos Myrillas karjerą pradėjo kaip portretų fotografas.

menelaos myrillas sony alfa 9 princas Čarlzas su Kamila mėgaujasi kava kavinėje

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/500 s, esant f/4,0, ISO 800

Prasidedant dešimtmečiui, kai Graikiją apėmė finansų krizė, Menelaosui nebesinorėjo fotografuoti dekadentiško garsenybių ir mados pasaulio, todėl jis galiausiai pasuko į fotožurnalistiką.

menelaos-myrillas-sony-alfa-9-sode-sėdinti-moteris-su-vyno-taure-rankoje

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/320 s, esant f/2,8, ISO 200

„Jei atvirai, gyvenimo būdo tematika man įgriso“, – paaiškina jis. „Aš neturiu nieko prieš, bet kai tavo šalyje tokia betvarkė... Aš jaučiausi nepatogiai darydamas tokio pobūdžio nuotraukas. Būtent tada mane patraukė fotožurnalistika, norėjau užfiksuoti tai, kas vyksta aplink mane.“

menelaos myrillas sony alfa 9 Lenino portretas už Coca Cola ženklo

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/80 s, esant f/18, ISO 2 000

Menelaoso fotografija išsiskiria iš kitų tuo, kad jis nuotraukose atvirai išreiškia savo poziciją.

„Aš manau, kad gera fotografija yra tokia, kuri parodo fotografo asmeninį požiūrį“, – sako jis. „Yra žmonių, sakančių, kad svarbiausia yra tiesiog fiksuoti įvykius ir būti neutraliems, bet aš netikiu neutralumu, ypač jei įvykiai susiję su tavo gimtine. Jei vyksti į karo zoną, tu ten būsi su tave atsivežusiu žmogumi, kuris priklauso vienai iš dviejų pusių, todėl tu visada pateiksi įvykius tik iš vienos pusės. Taigi, nežinau, kiek objektyvi gali būti reportažinė fotografija, bet aš nebijau pasakyti, kad tikrai nesu nešališkas!“

menelaos myrillas sony alfa 9 besišypsanti moteris iš dalies uždengta priekyje esančių žmonių

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 70–200 mm f/4 G OSS | 1/250 s, esant f/4,0, ISO 6 400

Menelaos išsiskiria ne tik savo požiūriu, bet ir neįprasta fotografavimo technika. Užuot naudojęs du fotoaparatus su skirtingais objektyvais, ką paprastai ir daro daugelis fotožurnalistų, jis vienu metu naudoja tik vieną fotoaparatą. Jis keisdamas objektyvus pasinaudoja galimybe keletą sekundžių pagalvoti. „Keisdamas objektyvus leidžiu sau truputį atsikvėpti, žinau, kad tai nelabai būdinga fotožurnalistikai, bet tai padeda man apmąstyti savo darbą.“

menelaos myrillas sony alfa 9 šešėlinis dalinis portretas

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/60 s, esant f/4,0, ISO 6 400

Todėl Menelaos paprastai naudoja „Sony“ α9 su FE 24–70 mm f/2,8 GM arba 24–70 mm f/4 ZA, o šalia turi visada pasiruošęs FE 70–200 mm f/4 G. Toks 24–200 mm diapazonas jam leidžia užfiksuoti kone viską, ko reikia.

Menelaoso nuotraukose visada slypi gilesnė prasmė, jos dažnai jam yra svarbios asmeniškai, dažnai reikia platesnio konteksto ir žinių, kad galėtum suprasti už nuotraukų slypinčią istoriją. Vienoje iš tokių nuotraukų pavaizduotas tarp krūmų einantis politikas, pasislėpęs už nudegintų rudų lapų.

menelaos myrillas sony alfa 9 vyras kurio veidas neryškus už krūmo su sudegusiais lapais

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/250 s, esant f/8,0, ISO 100

„Turiu mokslo metų pradžios šventėje padarytą opozicinės partijos lyderio Kyriakoso Mitsotakiso nuotrauką, kurioje nematyti jo veido. Vos prieš kelis mėnesius toje vietovėje, kurioje padaryta ši nuotrauka, didžiuliai miškų gaisrai pasiglemžė daugiau nei 100 žmonių gyvybių. Graikijoje yra toks posakis, kad politines pareigas užėmęs žmogus gauna išdegintą žemę. Fotografuodamas aš galvojau apie šį posakį. Visi politikai tai daro, todėl norėjau viską apibendrinti ir neparodyti jo veido.“

Jo naudojamos fotografavimo priemonės padėjo pagauti tokį išskirtinį kadrą. „Būtų gerokai sunkiau užfiksuoti šį kadrą, jei neturėčiau α9, nes jis itin gerai fokusuoja vaizdą. Šis fotoaparatas visiškai pakeitė tai, kaip fotografuoju einančius ar bėgančius žmones, nes nebereikia sekti jiems iš paskos. α9 užtikrina iki 20 kadrų per sekundę spartą, todėl aš žinau, kad užfiksuosiu būtent tą kadrą, kurio man reikia. Šiuo atveju aš mačiau, kurioje vietoje jis įeis į kadrą, paspaudžiau akių aptikimo AF mygtuką, kad užfiksuočiau jo akis, tada jo veidą, ir tada laukiau. Tą akimirką, kai pamačiau, kad jis atsirado kadre, laikiau nuspaustą užrakto mygtuką ir žinojau, kad nufotografuosiu būtent tą kadrą, kurio norėjau.“

menelaos myrillas sony alfa 9 Digital economy forum 2018 Atėnuose

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/160 s, esant f/4,0, ISO 2 500

Menelaos labai vertina α9 elektroninį vaizdo ieškiklį, nes jam nebereikia nuolat žvilgčioti į ekraną, kaip naudojant DSLR fotoaparatą.

„Nebereikia tikrinti padarytų kadrų, – sako jis, – aš žinau, kad galiu pasitikėti fotoaparato ekspozicija ir fokusavimu ir sutelkti visą dėmesį į savo vaizdus. Fotoaparatas tiesiog palengvina mano darbą, galiu susikoncentruoti į vaizdo idėją ir tai, ar galiu ją įgyvendinti. Tai reiškia, kad mano dėmesys lieka nukreiptas į žinią, kurią noriu perduoti.“

Šiame straipsnyje minimi gaminiai

ILCE-9

α9 viso kadro neveidr. fotoap. su sluoksniuot. CMOS vaizdo jut

ILCE-9

SEL2470Z

„Vario-Tessar T“* FE 24–70 mm F4 ZA OSS

SEL2470Z

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200G


FE 70–200 mm F4 G OSS

SEL70200G

Menelaos Myrillas
„Alpha Universe“

Menelaos Myrillas

Graikija

Kurdamas vaizdus mėgaujuosi abstrakčių kadrų ir tarp eilučių paslėpto įdomaus pasakojimo priešprieša.

Peržiūrėti profilį