Nors skamba keistokai, pirmiausia išmokau fotografuoti po vandeniu. Atvykau į Paryžių iš Martinikos, kur dirbau nardymo instruktoriumi ir banglenčių treneriu, o fotografuoti filmavimo procesą pradėjau sutikęs Dominique Besnehard, žymų prancūzų aktorių / agentą, ilgainiui tapusį kino prodiuseriu, kuris man suteikė progą fotografuoti jo statomą filmą. Nuo tada ir prasidėjo mano karjera, nes ėmiau taikyti išmoktas technikas naujam fotografavimo stiliui.
Darbas aikštelėje
Kaip savamokslis fotografas, filmo aikštelėje orientuojuosi pagal vedinas nuojauta. Povandeninės fotografijos technikos man suteikė stebėtinai tvirtą pagrindą fotografuoti aikštelėje: kad pavyktų padaryti gerą nuotrauką po vandeniu, reikia būti visiškai nepastebimam, kad neišbaidytum žuvų. Įdomiausia, kad šios taisyklės turiu laikytis ir aikštelėje, nes dirbu tokioje suvaržytoje erdvėje.
Svarbu nieko neblaškyti ir neskleisti garsų, kuriuos galėtų nugirsti mikrofonas, dėl to mano darbui tokia svarbi „Alpha“ fotoaparatų begarsio užrakto funkcija. Tai man leidžia ne tik padaryti reikiamą nuotrauką nepertraukiant filmavimo, bet ir padeda užfiksuoti natūralias akimirkas, kurios žavi visą filmavimo grupę.
Kaip išsirinkti tinkamą objektyvą
Nuotraukoms kurti naudojuosi įvairiais objektyvais – kiekvienas jų pasižymi vis kitokiomis savybėmis.
Visai scenai nufotografuoti arba kai esu ankštoje vietelėje, naudoju „Sony FE 24mm f/1.4 G Master“ objektyvą. O kartais naudoju objektyvą FE 35mm f/1.8, kurio pranašumas – kompaktiškas dydis ir lengvumas.
Portretams fotografuoti naudoju „Sony FE 55mm f/1.8 ZA“ ir „FE 135mm f/1.8 G Master“ objektyvą. Jie suteikia nuotraukoms nepaprasto detalumo, bet, mano galva, objektyvas „FE 135mm f/1.8 G Master“ pasižymi išskirtiniu detalumu ir greitu, tyliu automatiniu fokusavimu.
Pasitikėjimas per technologiją
Be pagarbos ir atidumo supantiems žmonėms, vienas iš būdų pelnyti aktorių ir filmavimo grupės pasitikėjimą yra parodyti jiems savo daromas nuotraukas. Geriausius kadrus iš fotoaparato persiunčiu „Wi-Fi“ ryšiu į savo mobilųjį telefoną, naudodamas programėlę „Sony Imaging Edge Mobile“. Taip be galo paprasta parodyti nuotraukas ir užmegzti su aplinkiniais draugišką ryšį. Tai taip pat pagelbėja vėliau, kai prašau aktorius papozuoti filmavimo proceso nuotraukoms.
Fotografuoju ne tik „Alpha 9“ ir „Alpha 7R“ serija, bet ir „Alpha 7S“ bei „Alpha 7S II“, nes jų gebėjimas fotografuoti prieblandoje puikiai tinka mano dokumentiniam stiliui. Taip pat nekantrauju išbandyti „Alpha 7S III“ ir išnaudoti jo vaizdo įrašymo galimybes, kad papildyčiau savo nuotraukas trumpais filmukais iš užkulisių.
Fotoaparato nustatymas ir naudojimas
Mano „Alpha“ įranga padeda man užfiksuoti norimus kadrus. Neretai tenka dirbti ankštoje erdvėje arba fotografuoti nepatogiu kampu, todėl „Alpha“ fotoaparatų dydis ir svoris bei lankstomas ekranas yra didelis privalumas, lyginant su DSLR fotoaparatu.
Man taip pat labai svarbus fokusavimo greitis. Paprastai fotografuoju su labai plačiai atverta diafragma, todėl turiu būti užtikrintas, kad objekto akys būtų idealiai sufokusuotos. Funkcija „Eye-AF“ padeda fotografuoti maža gelme, nes kiekviename kadre akys matosi nepriekaištingai aiškiai. Ji man suteikia galimybę išradingiau komponuoti kadrą, nes fotoaparatas nuolat seka akis net iki pat kadro krašto.
Visada fotografuoju naudodamas rankinę ekspoziciją, reguliuoju nustatymus pagal savo poreikius. Fotografuodamas neveidrodiniu fotoaparatu tiksliai matau ką fotografuosiu tiek per vaizdo ieškiklį, tiek ekrane. Galiu tikrinti ekspoziciją, spalvų balansą ir lauko gelmę realiuoju laiku.
Dažniausiai fotografuoju JPEG formatu ir retsykiais RAW – filmų plakatams. Paprastai nespalvotas nuotraukas fotografuoju fotoaparatu, naudodamas efektą „High Contrast Black and White“. Man patinka kurti gražius vaizdu ir juos naudoti tiesiai iš fotoaparato, neredaguojant.
„α7S man patinka tuo, kad yra mažas ir nepastebimas, todėl galiu užfiksuoti natūralias akimirkas“